Edukacja cyfrowa na antenie PR. Rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji
Od wtorku 23 października na antenach regionalnych Polskiego Radia będą emitowane audycje edukacyjne na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii. Kampania społeczna zatytułowana „W cyfrowym świecie” powstała we współpracy publicznego nadawcy z Ministerstwem Cyfryzacji, a jej głównym adresatem mają być seniorzy.
Jak informuje - m.in. za pośrednictwem PAP - Ministerstwo Cyfryzacji, kampania edukacyjna „W cyfrowym świecie” jest odpowiedzią na potrzebę zwiększania wiedzy społeczeństwa na temat bezpiecznego korzystania z internetu, a także ochrony prywatności w sieci. Oprócz praktycznych porad na temat obsługi aplikacji internetowych, kampania będzie także promować załatwianie spraw urzędowych online. Audycje o charakterze edukacyjnym będą emitowane na 17 antenach regionalnych PR od 23 października do 30 listopada.
Nowoczesne technologie bliżej ludzi
Audycje radiowe są skierowane w szczególności do osób z niższymi kompetencjami cyfrowymi, w tym seniorów, dla których nowoczesne technologie mogą wydawać się niedostępne. Zostaną zaprezentowane w przystępny sposób, tak aby każdy, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii, mógł zrozumieć ich treść.
– Naszym priorytetem jest przygotowanie obywateli na wyzwania, jakie niesie cyfrowa transformacja – podkreślił wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski. – Chcemy, aby każdy potrafił poruszać się w przestrzeni online swobodnie i bez obaw. Naszym celem jest nie tylko edukacja, ale też zachęcanie do korzystania z e-usług publicznych, które upraszczają codzienne życie. Dzięki nim kontakt z administracją staje się bardziej przyjazny i dostępny.
Czytaj także: Ministerstwo szykuje przepisy dot. AI. Będzie sześć rozwiązań
E-usługi na wyciągnięcie ręki
Jednym z elementów kampanii będzie promocja e-usług publicznych, w tym aplikacji mObywatel. Słuchacze dowiedzą się, jakie sprawy urzędowe można załatwiać online i jak z nich skorzystać. Ponadto, w audycjach pojawią się informacje o nowych funkcjach, zwiększających bezpieczeństwo użytkowników, jak w przypadku zastrzegania numeru PESEL czy funkcji „Bezpiecznie w sieci”. Umożliwia ona zgłaszanie cyberzagrożeń, takich jak podejrzane strony internetowe czy phishingowe wiadomości.
Praktyczne porady i szeroki zakres tematów
W audycjach znajdą się porady dotyczące ochrony danych osobowych, korzystania z mediów społecznościowych i zakupów internetowych, a także nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Eksperci opowiedzą, jak unikać oszustw online i dbać o higienę cyfrową. Przedstawione będą również zagadnienia związane z aktualnymi wyzwaniami, jakie stoją przed społeczeństwem, takimi jak dezinformacja, dostępność cyfrowa czy rola kobiet w branży IT.
Dla rodziców i seniorów planowane są dedykowane audycje dostosowane do ich potrzeb. Kampania ma podkreślać, że rozwijanie kompetencji cyfrowych jest procesem trwającym całe życie i że w obliczu szybkiego postępu technologicznego każdy z nas powinien czuć się pewnie w cyfrowym świecie.
Czytaj także: Burza wokół sztucznej inteligencji w publicznym radiu. Naczelny odpiera zarzuty ws. zwolnień
Kampania „W cyfrowym świecie” to element Programu Rozwoju Kompetencji Cyfrowych, realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji. Więcej aktualnych informacji o rozwoju kompetencji cyfrowych na stronie: www.kompetencjecyfrowe.gov.pl
Dołącz do dyskusji: Edukacja cyfrowa na antenie PR. Rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji