Kanał Stopklatka w nowej odsłonie. „Jeden z filarów w portfolio Kino Polska TV” (wideo)
W piątek, 20 grudnia filmowo-serialowy kanał Stopklatka TV zmieni nazwę na Stopklatka. Tego samego dnia widzowie zobaczą nową oprawę audiowizualną oraz zmodyfikowany logotyp stacji.
- Stopklatka jest jednym z filarów w telewizyjnym portfolio Kino Polska TV SA. W listopadzie stacja odnotowała 1,06 proc. udziału w oglądalności widowni komercyjnej, czyli więcej o 16,5 proc. niż przed rokiem. Dobre wyniki są efektem przemyślanych inwestycji w tę markę oraz konsekwentnej strategii programowej i marketingowej. Kolejnym krokiem w rozwoju kanału jest wprowadzenie nowej oprawy - mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV (nadawcy Stopklatki).
Kompozycja logotypu podkreśla filmowy charakter stacji: poszczególne litery delikatnie na siebie nachodzą, a ich geometryczny kształt buduje wrażenie przestrzeni i trójwymiarowości. Na antenie ten dynamiczny efekt podbija jeszcze gra światłem. W projekcie wykorzystano rodzinę fontu „Favela”, stworzonego przez polskiego artystę Mateusza Machalskiego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Główne kolory nowej oprawy stacji to odcienie niebieskiego oraz klasyczny granat. Podstawowe barwy uzupełnione są przez koralową i żółtą. Dżingle i belki występują na antenie w trzech wersjach kolorystycznych, zależnie od pory dnia: żółtej (pasmo poranne), cyjanowej (programy popołudniowe) oraz koralowej (pasmo wieczorne). Zabieg ten ma na celu ułatwienie widzom nawigacji w ramówce oraz nadaje ramy identyfikacyjne poszczególnym pasmom.
Filmowy profil stacji podkreślają również 7-sekundowe animacje, które nawiązują do znanych motywów kinowych połączonych z symbolami polskich miast, takimi jak Pałac Kultury i Nauki czy katowicki Spodek. Koncepcja ta łączy historię kina z bliskimi polskim widzom kontekstami. W przyszłości stacja planuje rozwijać ten kierunek i zaprosić do współpracy polskich animatorów.
Nowa identyfikacja audiowizualna Stopklatki została stworzona przez wewnętrzny dział autopromocji.
- Stopklatka jest przede wszystkim filmowa i to właśnie widzowie doceniają w niej najbardziej. Razem z nową oprawą graficzną, zaprezentujemy w święta bogatą ofertę filmową, w której znajdą się takie znakomite tytuły jak „Niekończąca się opowieść”, „Spacer po linie” z nagrodzoną Oscarem Reese Witherspoon i Joaquinem Phoenixem, komedie „American Pie: zjazd absolwentów” i „Nigdy nie jest za późno” z Meryl Streep. A jeszcze przed nowym rokiem, w sobotę 28 grudnia, na naszej antenie zadebiutuje drugi sezon świetnego serialu „Narcos” - komentuje Jowita Buchman, dyrektor programowa kanału.
Premiera nowej identyfikacji kanału na antenie odbędzie się w piątek 20 grudnia.
Średni udział Stopklatki w 2018 roku wyniósł 0,99 proc.
Przychody Stopklatki przynależne grupie Kino Polska TV podskoczyły z 5,76 do 20,31 mln zł, ponieważ w połowie ub.r. firma przejęła ponad 40 proc. jej akcji od Agory i dokupiła dalsze od mniejszych inwestorów. W październiku ogłosiła wezwanie do sprzedaży pozostałych akcji Stopklatki, w tym tygodniu podwyższyła proponowaną cenę z 6,20 do 7 zł. W trzech kwartałach br. Stopklatka zanotowała wzrost przychodów z umów z klientami o 8,4 proc. do 20,31 mln zł, a jej strata netto zmalała z 3,39 mln zł do 694 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: Kanał Stopklatka w nowej odsłonie. „Jeden z filarów w portfolio Kino Polska TV” (wideo)