Strony główne: Onet zwiększył przewagę nad WP.pl, spadki o2.pl i Fakt.pl
W listopadzie br. strona główna Onetu osiągnęła większy wzrost zasięgu niż analogiczna witryna WP.pl. Na wielu czołowych stronach głównych zmalał średni czas spędzanych przez internautów, natomiast spadki liczby użytkowników zanotowały jedynie witryny o2.pl i Fakt.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl stronę główną portalu Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie br. odwiedziło 9,41 mln internautów, zapewniając jej 31,69 proc. zasięgu spędzając średnio 50 minut i 19 sekund. Natomiast analogiczna witryna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotowała 8,91 mln użytkowników, 29,98 proc. zasięgu oraz 55 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na znacznie krócej internautów przyciągały strony główne Interii (Grupa Interia-Polsat) i Gazeta.pl (Agora). Pierwsza zanotowała 5,22 mln użytkowników, 17,66 proc. zasięgu oraz 35 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania, a druga - 4,01 mln odwiedzających, 13,51 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 34 sekundy średniego czasu.
Na stronie głównej o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) każdy z 2,22 mln internautów (co dało 7,48 proc. zasięgu) spędził przeciętnie po 5 minut i 2 sekundy, a w takiej witrynie na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) 1,3 mln użytkowników (4,37 proc. zasięgu) spędziło średnio 10 minut i 22 sekundy.
Strony główne portalu Radia ZET (Eurozet) i „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) przyciągnęły powyżej 800 tys. internautów. Pierwsza miała 842,7 tys. użytkowników, 2,84 proc. zasięgu i 61 sekund średniego czasu korzystania, a druga - 823 tys. odwiedzających, 2,77 proc. zasięgu oraz 5 minut i 15 sekund średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na naTemat.pl strona główna przyciągnęła 483,2 tys. internautów (co dało 1,63 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 32 sekundy, a analogiczna witryna Wprost.pl (PMPG Polskie Media) zanotowała 301,2 tys. internautów, 1,01 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania.
W porównaniu do października strona główna Onetu zyskała 338,9 tys. użytkowników (to 3,7 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o 2 minuty i 8 sekund (4,1 proc.). Konkurencyjna witryna WP.pl zanotowała wzrost liczby odwiedzających o 135 tys. (1,5 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 9 sekund (3,7 proc.).
Podobnie zmieniły się statystyki stron główny Interii i Gazeta.pl. Na pierwszej liczba użytkowników zwiększyła się o 92,8 tys. (1,8 proc.), a średni czas korzystania zmalał o minutę i 9 sekund (3,1 proc.), a na drugiej przybyło 30,3 tys. internautów (0,8 proc.) przy spadku średniego czasu o 38 sekund (2,6 proc.).
Na o2.pl strona główna straciła 68,4 tys. internautów (3 proc.) przy minimalnym wzroście przeciętnego czasu korzystania (o 2 sekundy, 0,7 proc.), natomiast na Fakt.pl liczba użytkowników zmniejszyła się o 64,6 tys. (4,7 proc.), a średni czas wydłużył o 24 sekundy (4 proc.).
Na portalu Radia ZET strona główna zyskała 88,3 tys. odwiedzających (11,7 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 15 sekund (19,7 proc.). Taka witryna na portalu „Super Expressu” zanotowała wzrost o 11,8 tys. użytkowników (1,5 proc.) i spadek przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 3 sekundy (0,9 proc.), a na Wprost.pl - wzrost o 16,8 tys. internautów (5,9 proc.) i spadek średniego czasu o 19 sekund (6,9 proc.).
Wzrost w obu statystykach osiągnęła jedynie strona główna naTemat.pl: zyskała 17 tys. użytkowników (3,6 proc.) i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Strony główne: Onet zwiększył przewagę nad WP.pl, spadki o2.pl i Fakt.pl