Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie
Wśród serwisów Grupy Onet duże wzrosty odwiedzalności zanotowały VoD.pl i Blog.pl, a spory spadek - Republika.pl. Z działów portalu Onet.pl zyskały informacje i publicystyka, komunikacja i sport, a straciły sekcja o komputerach i nowych technologiach oraz wyszukiwarki.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że wśród serwisów Grupy Onet zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Onet.pl. W kwietniu br. zanotował on 13,28 mln użytkowników, 2,5 mld odsłon i 149 mln odsłon mobilnych, a każdy użytkownik średnio spędził na nim prawie 5 godzin.
Z pozostałych stron najwięcej real users miało Zumi.pl (4,27 mln), najwięcej odsłon - Plejada.pl (43 mln), a najwięcej czasu na użytkownika - VoD.pl (godzina i 28 minut). Ponad 4 mln real users zanotowało Zumi.pl, ponad 3 mln - VoD.pl, po ponad 2 mln - Plejada.pl i Republika.pl, a po ponad milion - Blog.pl, PCLab.pl, Medonet.pl i VUMag.pl. Ten ostatni serwis poziom 1,28 mln real users osiągnął po kwartale od uruchomienia (przeczytaj o nim więcej).
>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Googl i Onet (Megapanel z kwietnia)
TOP20 serwisów Grupy Onet w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
odsłony mobilne |
zasięg |
onet.pl |
13 285 882 |
2 498 543 920 |
4:59:10 |
149 168 003 |
65,05% |
zumi.pl |
4 272 556 |
23 042 852 |
0:32:47 |
1 262 058 |
20,92% |
vod.pl |
3 189 218 |
30 223 135 |
1:28:32 |
441 671 |
15,62% |
plejada.pl |
2 670 086 |
43 038 403 |
0:17:05 |
935 027 |
13,07% |
republika.pl |
2 118 832 |
15 471 596 |
0:07:19 |
788 653 |
10,37% |
blog.pl |
1 663 608 |
11 817 430 |
0:09:50 |
701 238 |
8,15% |
PCLab.pl |
1 657 601 |
12 050 553 |
0:10:02 |
775 983 |
8,12% |
medonet.pl |
1 404 243 |
8 341 143 |
0:06:03 |
199 441 |
6,88% |
vumag.pl |
1 284 269 |
7 677 531 |
0:05:17 |
424 504 |
6,29% |
biznes.pl |
829 200 |
3 425 871 |
0:05:32 |
155 420 |
4,06% |
digart.pl |
486 738 |
11 890 293 |
0:11:44 |
216 530 |
2,38% |
sympatiaplus.pl |
369 834 |
5 030 096 |
0:07:15 |
176 057 |
1,81% |
agdlab.pl |
284 447 |
1 181 065 |
0:04:17 |
45 973 |
1,39% |
rodziceradza.pl |
278 594 |
615 721 |
0:02:56 |
39 575 |
1,36% |
kto-kogo.pl |
247 670 |
732 539 |
0:03:47 |
45 932 |
1,21% |
mojeciuchy.pl |
229 356 |
4 425 622 |
0:12:39 |
144 829 |
1,12% |
trochetechniki.pl |
229 177 |
549 393 |
0:03:53 |
2 898 |
1,12% |
blogujaca.pl |
167 180 |
358 250 |
0:03:40 |
15 540 |
0,82% |
elekarze.pl |
112 600 |
419 035 |
0:02:36 |
17 456 |
0,55% |
skrzynkapelnamarzen.pl |
72 993 |
131 049 |
0:00:55 |
3 283 |
0,36% |
Onet.pl zanotował w kwietniu br. 870 tys. real users więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 7 proc.), ale 87 mln odsłon mniej (spadek o 3 proc.) i 39 minut mniej na użytkownika (11 proc. mniej). Zumi.pl zyskało w skali roku 266 tys. real users (wzrost o 7 proc.), przy czym straciło 6,5 mln odsłon (22 proc. w dół) i minutę na użytkownika.
Spory wzrost zanotował VoD.pl: 965 tys. real users (43 proc. w górę), 11,5 mln odsłon (60 proc. w górę) i 9 minut więcej (11 proc. w górę) niż przed rokiem, kiedy działał jako VoD.onet.pl. Z kolei Sympatiaplus.pl miała ponad cztery razy więcej użytkowników i trzy razy więcej odsłon niż Stworzenidlasiebie.pl rok wcześniej (więcej o rebrandingu serwisu). Blog.pl zyskał w skali roku 710 tys. real users (74 proc w górę) i 6,3 mln odsłon (wzrost o 113 proc.), a PCLab.pl - 300 tys. real users (22 proc. w górę) i 640 tys. odsłon (wzrost o 6 proc.).
Za to Republika.pl zanotowała 700 tys. użytkowników i 5,4 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki po 25 proc.), natomiast Digart.pl - 21 tys. real users i 7,3 mln odsłon mniej (czyli o 4 i 38 proc. mniej), a średni użytkownik spędził w serwisie 7 minut mniej (to spadek o 38 proc.).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku
Serwisy Grupy Onet rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) |
||||||
serwis |
kwiecień 2013 |
kwiecień 2012 |
||||
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
13 285 882 |
2 498 543 920 |
04:59:10 |
12 416 380 |
2 585 592 336 |
05:38:20 |
zumi.pl |
4 272 556 |
23 042 852 |
00:32:47 |
4 006 296 |
29 539 216 |
00:33:50 |
vod.pl |
3 189 218 |
30 223 135 |
01:28:32 |
2 225 048 |
18 848 722 |
01:19:42 |
plejada.pl |
2 670 086 |
43 038 403 |
00:17:05 |
2 234 722 |
44 454 116 |
00:11:10 |
republika.pl |
2 118 832 |
15 471 596 |
00:07:19 |
2 818 679 |
20 855 091 |
00:07:47 |
blog.pl |
1 663 608 |
11 817 430 |
00:09:50 |
953 213 |
5 552 212 |
00:07:38 |
PCLab.pl |
1 657 601 |
12 050 553 |
00:10:02 |
1 356 597 |
11 408 771 |
00:11:58 |
medonet.pl |
1 404 243 |
8 341 143 |
00:06:03 |
1 313 869 |
7 560 922 |
00:06:51 |
digart.pl |
486 738 |
11 890 293 |
00:11:44 |
508 014 |
19 193 697 |
00:18:55 |
sympatiaplus.pl |
369 834 |
5 030 096 |
00:07:15 |
89 556 |
1 413 494 |
00:08:48 |
rodziceradza.pl |
278 594 |
615 721 |
00:02:56 |
323 484 |
921 524 |
00:03:39 |
kto-kogo.pl |
247 670 |
732 539 |
00:03:47 |
183 289 |
633 549 |
00:04:43 |
mojeciuchy.pl |
229 356 |
4 425 622 |
00:12:39 |
278 832 |
6 930 124 |
00:16:41 |
trochetechniki.pl |
229 177 |
549 393 |
00:03:53 |
419 204 |
1 342 709 |
00:04:23 |
Wśród sekcji portalu Onet.pl najpopularniejsza jest strona główna, zwłaszcza pod względem liczby odsłon - w kwietniu br. zanotowała ich 706,7 mln, czyli o 78 proc. więcej niż dział lifestyle’owy. Za to najwięcej odsłon mobilnych miały sekcja sportowa i informacyjno-publicystyczna - po ponad 21 mln, o 10 mln więcej niż strona główna. Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu na użytkownika zanotował dział Komunikacja internetowa - 4 godziny i 51 minut wobec 2 godzin na stronie głównej.
>>> Megapanel mobilny: Onet liderem czasu i cookies, WP i Orange - odsłon
Sekcje portalu Onet.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
odsłony mobilne |
zasięg |
Strona główna |
8 906 534 |
706 685 459 |
2:00:27 |
11 297 720 |
43,61% |
Ludzie i styl życia |
7 679 894 |
396 731 598 |
0:39:59 |
14 249 381 |
37,60% |
Informacje i publicystyka |
6 660 215 |
290 953 227 |
0:55:35 |
21 246 069 |
32,61% |
Rozrywka |
4 931 197 |
168 337 586 |
0:40:00 |
8 360 862 |
24,15% |
Komunikacja internetowa |
4 621 229 |
223 566 510 |
4:50:57 |
11 780 681 |
22,63% |
Kobieta - styl życia |
4 607 343 |
247 157 472 |
0:38:43 |
6 987 679 |
22,56% |
Sport |
4 502 686 |
183 941 677 |
0:50:25 |
21 521 479 |
22,05% |
Biznes i pieniądze |
3 597 957 |
69 729 054 |
0:21:18 |
5 402 458 |
17,62% |
Praca i edukacja |
2 680 542 |
17 055 351 |
0:08:54 |
817 071 |
13,13% |
Motoryzacja |
2 650 137 |
53 464 929 |
0:15:16 |
2 963 132 |
12,98% |
Komputery i nowe technologie |
2 059 562 |
17 050 519 |
0:08:02 |
2 128 338 |
10,08% |
Podróże |
1 835 969 |
27 779 795 |
0:20:13 |
498 167 |
8,99% |
Wyszukiwarki |
1 113 490 |
36 950 869 |
1:10:59 |
355 779 |
5,45% |
Firmowe |
294 412 |
1 204 209 |
0:02:50 |
51 403 |
1,44% |
W skali roku strona główna Onetu zyskała 1,17 mln real users (wzrost o 15 proc.), ale straciła 37 mln odsłon i pół godziny na przeciętnego użytkownika (to spadki o 5 i 20 proc.). Strony dotyczące ludzi i stylu życia zyskały 965 tys. real users (14 proc. w górę), tracąc aż 68 mln odsłon i 14 minut na użytkownika (15 i 26 proc. mniej).
Sekcje rozrywkowe przy nieznacznie wyższej liczbie real users niż przed rokiem zanotowały 40 mln odsłon i 32 minuty na użytkownika mniej (to spadki o 19 i 45 proc.), a działy kobiece - 43,7 mln odsłon mniej (15 proc. w dół), ale 390 tys. real users i 5 minut na użytkownika więcej (wzrosty o 9 i 14 proc.). Z kolei strony o komputerach i nowych technologiach straciły w skali roku 415 tys. real users, 62 mln odsłon i 23 minuty (to spadki o 17, 79 i 74 proc.), a wyszukiwarki - 518 tys. real users i 9 mln odsłon (32 i 19 proc. w dół), ale 13 minut na użytkownika więcej (23 proc. w górę).
>>> Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl
Za to dział informacyjno-publicystyczny zanotował 575 tys. real users i 54 mln odsłon więcej niż przed rokiem (wzrosty o 9,5 i 23 proc.) oraz 6,5 minuty na użytkownika mniej (to 10 proc. w dół). Strony poświęcone komunikacji zyskały w skali roku 288 tys. real users i 12,6 mln odsłon (to 6,5 i 6 proc. w górę), a serwisy sportowe - 965 tys. real users i 34 mln odsłon (wzrosty o 27 i 23 proc.) przy 5 minutach na użytkownika mniej. Działy o pracy i edukacji miały 690 tys. real users i 2,8 mln odsłon więcej, a te o motoryzacji - 675 tys. real users i 7,9 mln odsłon więcej, przy czym z obu sekcji użytkownicy korzystali nieco krócej niż przed rokiem.
Sekcje portalu Onet.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) |
||||||
serwis |
kwiecień 2013 |
kwiecień 2012 |
||||
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU [godz:min:s] |
|
Strona główna |
8 906 534 |
706 685 459 |
02:00:27 |
7 733 163 |
743 877 825 |
02:30:12 |
Ludzie i styl życia |
7 679 894 |
396 731 598 |
00:39:59 |
6 713 536 |
464 527 284 |
00:54:14 |
Informacje i publicystyka |
6 660 215 |
290 953 227 |
00:55:35 |
6 083 808 |
236 883 417 |
01:02:08 |
Rozrywka |
4 931 197 |
168 337 586 |
00:40:00 |
4 854 278 |
208 191 113 |
01:12:20 |
Komunikacja internetowa |
4 621 229 |
223 566 510 |
04:50:57 |
4 333 089 |
210 970 204 |
04:53:49 |
Kobieta - styl życia |
4 607 343 |
247 157 472 |
00:38:43 |
4 216 136 |
290 896 130 |
00:33:48 |
Sport |
4 502 686 |
183 941 677 |
00:50:25 |
3 537 616 |
149 809 685 |
00:55:31 |
Biznes i pieniądze |
3 597 957 |
69 729 054 |
00:21:18 |
3 446 811 |
62 373 889 |
00:25:01 |
Praca i edukacja |
2 680 542 |
17 055 351 |
00:08:54 |
1 990 602 |
14 258 646 |
00:09:52 |
Motoryzacja |
2 650 137 |
53 464 929 |
00:15:16 |
1 974 165 |
45 547 397 |
00:17:54 |
Komputery i nowe technologie |
2 059 562 |
17 050 519 |
00:08:02 |
2 474 948 |
79 036 641 |
00:31:02 |
Podróże |
1 835 969 |
27 779 795 |
00:20:13 |
1 547 608 |
24 537 337 |
00:10:38 |
Wyszukiwarki |
1 113 490 |
36 950 869 |
01:10:59 |
1 631 317 |
45 896 646 |
00:57:48 |
Firmowe |
294 412 |
1 204 209 |
00:02:50 |
248 178 |
1 159 643 |
00:03:23 |
Dołącz do dyskusji: Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie