SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie

Wśród serwisów Grupy Onet duże wzrosty odwiedzalności zanotowały VoD.pl i Blog.pl, a spory spadek - Republika.pl. Z działów portalu Onet.pl zyskały informacje i publicystyka, komunikacja i sport, a straciły sekcja o komputerach i nowych technologiach oraz wyszukiwarki.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że wśród serwisów Grupy Onet zdecydowanie najpopularniejszy jest sam portal Onet.pl. W kwietniu br. zanotował on 13,28 mln użytkowników, 2,5 mld odsłon i 149 mln odsłon mobilnych, a każdy użytkownik średnio spędził na nim prawie 5 godzin.

Z pozostałych stron najwięcej real users miało Zumi.pl (4,27 mln), najwięcej odsłon - Plejada.pl (43 mln), a najwięcej czasu na użytkownika - VoD.pl (godzina i 28 minut). Ponad 4 mln real users zanotowało Zumi.pl, ponad 3 mln - VoD.pl, po ponad 2 mln -  Plejada.pl i Republika.pl, a po ponad milion - Blog.pl, PCLab.pl, Medonet.pl i VUMag.pl. Ten ostatni serwis poziom 1,28 mln real users osiągnął po kwartale od uruchomienia (przeczytaj o nim więcej).

>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Googl i Onet (Megapanel z kwietnia)

TOP20 serwisów Grupy Onet w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

odsłony mobilne

zasięg

onet.pl

13 285 882

2 498 543 920

4:59:10

149 168 003

65,05%

zumi.pl

4 272 556

23 042 852

0:32:47

1 262 058

20,92%

vod.pl

3 189 218

30 223 135

1:28:32

441 671

15,62%

plejada.pl

2 670 086

43 038 403

0:17:05

935 027

13,07%

republika.pl

2 118 832

15 471 596

0:07:19

788 653

10,37%

blog.pl

1 663 608

11 817 430

0:09:50

701 238

8,15%

PCLab.pl

1 657 601

12 050 553

0:10:02

775 983

8,12%

medonet.pl

1 404 243

8 341 143

0:06:03

199 441

6,88%

vumag.pl

1 284 269

7 677 531

0:05:17

424 504

6,29%

biznes.pl

829 200

3 425 871

0:05:32

155 420

4,06%

digart.pl

486 738

11 890 293

0:11:44

216 530

2,38%

sympatiaplus.pl

369 834

5 030 096

0:07:15

176 057

1,81%

agdlab.pl

284 447

1 181 065

0:04:17

45 973

1,39%

rodziceradza.pl

278 594

615 721

0:02:56

39 575

1,36%

kto-kogo.pl

247 670

732 539

0:03:47

45 932

1,21%

mojeciuchy.pl

229 356

4 425 622

0:12:39

144 829

1,12%

trochetechniki.pl

229 177

549 393

0:03:53

2 898

1,12%

blogujaca.pl

167 180

358 250

0:03:40

15 540

0,82%

elekarze.pl

112 600

419 035

0:02:36

17 456

0,55%

skrzynkapelnamarzen.pl

72 993

131 049

0:00:55

3 283

0,36%


Onet.pl zanotował w kwietniu br. 870 tys. real users więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 7 proc.), ale 87 mln odsłon mniej (spadek o 3 proc.) i 39 minut mniej na użytkownika (11 proc. mniej). Zumi.pl zyskało w skali roku 266 tys. real users (wzrost o 7 proc.), przy czym straciło 6,5 mln odsłon (22 proc. w dół) i minutę na użytkownika.

Spory wzrost zanotował VoD.pl: 965 tys. real users (43 proc. w górę), 11,5 mln odsłon (60 proc. w górę) i 9 minut więcej (11 proc. w górę) niż przed rokiem, kiedy działał jako VoD.onet.pl. Z kolei Sympatiaplus.pl miała ponad cztery razy więcej użytkowników i trzy razy więcej odsłon niż Stworzenidlasiebie.pl rok wcześniej (więcej o rebrandingu serwisu). Blog.pl zyskał w skali roku 710 tys. real users (74 proc w górę) i 6,3 mln odsłon (wzrost o 113 proc.), a PCLab.pl - 300 tys. real users (22 proc. w górę) i 640 tys. odsłon (wzrost o 6 proc.).

Za to Republika.pl zanotowała 700 tys. użytkowników i 5,4 mln odsłon mniej niż przed rokiem (to spadki po 25 proc.), natomiast Digart.pl - 21 tys. real users i 7,3 mln odsłon mniej (czyli o 4 i 38 proc. mniej), a średni użytkownik spędził w serwisie 7 minut mniej (to spadek o 38 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku

Serwisy Grupy Onet rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

kwiecień 2013

kwiecień 2012

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

onet.pl

13 285 882

2 498 543 920

04:59:10

12 416 380

2 585 592 336

05:38:20

zumi.pl

4 272 556

23 042 852

00:32:47

4 006 296

29 539 216

00:33:50

vod.pl

3 189 218

30 223 135

01:28:32

2 225 048

18 848 722

01:19:42

plejada.pl

2 670 086

43 038 403

00:17:05

2 234 722

44 454 116

00:11:10

republika.pl

2 118 832

15 471 596

00:07:19

2 818 679

20 855 091

00:07:47

blog.pl

1 663 608

11 817 430

00:09:50

953 213

5 552 212

00:07:38

PCLab.pl

1 657 601

12 050 553

00:10:02

1 356 597

11 408 771

00:11:58

medonet.pl

1 404 243

8 341 143

00:06:03

1 313 869

7 560 922

00:06:51

digart.pl

486 738

11 890 293

00:11:44

508 014

19 193 697

00:18:55

sympatiaplus.pl

369 834

5 030 096

00:07:15

89 556

1 413 494

00:08:48

rodziceradza.pl

278 594

615 721

00:02:56

323 484

921 524

00:03:39

kto-kogo.pl

247 670

732 539

00:03:47

183 289

633 549

00:04:43

mojeciuchy.pl

229 356

4 425 622

00:12:39

278 832

6 930 124

00:16:41

trochetechniki.pl

229 177

549 393

00:03:53

419 204

1 342 709

00:04:23


Wśród sekcji portalu Onet.pl najpopularniejsza jest strona główna, zwłaszcza pod względem liczby odsłon - w kwietniu br. zanotowała ich 706,7 mln, czyli o 78 proc. więcej niż dział lifestyle’owy. Za to najwięcej odsłon mobilnych miały sekcja sportowa i informacyjno-publicystyczna - po ponad 21 mln, o 10 mln więcej niż strona główna. Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu na użytkownika zanotował dział Komunikacja internetowa - 4 godziny i 51 minut wobec 2 godzin na stronie głównej.

>>> Megapanel mobilny: Onet liderem czasu i cookies, WP i Orange - odsłon

Sekcje portalu Onet.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU

odsłony mobilne

zasięg

Strona główna

8 906 534

706 685 459

2:00:27

11 297 720

43,61%

Ludzie i styl życia

7 679 894

396 731 598

0:39:59

14 249 381

37,60%

Informacje i publicystyka

6 660 215

290 953 227

0:55:35

21 246 069

32,61%

Rozrywka

4 931 197

168 337 586

0:40:00

8 360 862

24,15%

Komunikacja internetowa

4 621 229

223 566 510

4:50:57

11 780 681

22,63%

Kobieta - styl życia

4 607 343

247 157 472

0:38:43

6 987 679

22,56%

Sport

4 502 686

183 941 677

0:50:25

21 521 479

22,05%

Biznes i pieniądze

3 597 957

69 729 054

0:21:18

5 402 458

17,62%

Praca i edukacja

2 680 542

17 055 351

0:08:54

817 071

13,13%

Motoryzacja

2 650 137

53 464 929

0:15:16

2 963 132

12,98%

Komputery i nowe technologie

2 059 562

17 050 519

0:08:02

2 128 338

10,08%

Podróże

1 835 969

27 779 795

0:20:13

498 167

8,99%

Wyszukiwarki

1 113 490

36 950 869

1:10:59

355 779

5,45%

Firmowe

294 412

1 204 209

0:02:50

51 403

1,44%


W skali roku strona główna Onetu zyskała 1,17 mln real users (wzrost o 15 proc.), ale straciła 37 mln odsłon i pół godziny na przeciętnego użytkownika (to spadki o 5 i 20 proc.). Strony dotyczące ludzi i stylu życia zyskały 965 tys. real users (14 proc. w górę), tracąc aż 68 mln odsłon i 14 minut na użytkownika (15 i 26 proc. mniej).

Sekcje rozrywkowe przy nieznacznie wyższej liczbie real users niż przed rokiem zanotowały 40 mln odsłon i 32 minuty na użytkownika mniej (to spadki o 19 i 45 proc.), a działy kobiece - 43,7 mln odsłon mniej (15 proc. w dół), ale 390 tys. real users i 5 minut na użytkownika więcej (wzrosty o 9 i 14 proc.). Z kolei strony o komputerach i nowych technologiach straciły w skali roku 415 tys. real users, 62 mln odsłon i 23 minuty (to spadki o 17, 79 i 74 proc.), a wyszukiwarki - 518 tys. real users i 9 mln odsłon (32 i 19 proc. w dół), ale 13 minut na użytkownika więcej (23 proc. w górę).

>>> Na zmianach w Megapanelu zyskały Allegro i GG, a straciły Interia.pl i Gazeta.pl

Za to dział informacyjno-publicystyczny zanotował 575 tys. real users i 54 mln odsłon więcej niż przed rokiem (wzrosty o 9,5 i 23 proc.) oraz 6,5 minuty na użytkownika mniej (to 10 proc. w dół). Strony poświęcone komunikacji zyskały w skali roku 288 tys. real users i 12,6 mln odsłon (to 6,5 i 6 proc. w górę), a serwisy sportowe - 965 tys. real users i 34 mln odsłon (wzrosty o 27 i 23 proc.) przy 5 minutach na użytkownika mniej. Działy o pracy i edukacji miały 690 tys. real users i 2,8 mln odsłon więcej, a te o motoryzacji - 675 tys. real users i 7,9 mln odsłon więcej, przy czym z obu sekcji użytkownicy korzystali nieco krócej niż przed rokiem.

Sekcje portalu Onet.pl rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

kwiecień 2013

kwiecień 2012

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

Strona główna

8 906 534

706 685 459

02:00:27

7 733 163

743 877 825

02:30:12

Ludzie i styl życia

7 679 894

396 731 598

00:39:59

6 713 536

464 527 284

00:54:14

Informacje i publicystyka

6 660 215

290 953 227

00:55:35

6 083 808

236 883 417

01:02:08

Rozrywka

4 931 197

168 337 586

00:40:00

4 854 278

208 191 113

01:12:20

Komunikacja internetowa

4 621 229

223 566 510

04:50:57

4 333 089

210 970 204

04:53:49

Kobieta - styl życia

4 607 343

247 157 472

00:38:43

4 216 136

290 896 130

00:33:48

Sport

4 502 686

183 941 677

00:50:25

3 537 616

149 809 685

00:55:31

Biznes i pieniądze

3 597 957

69 729 054

00:21:18

3 446 811

62 373 889

00:25:01

Praca i edukacja

2 680 542

17 055 351

00:08:54

1 990 602

14 258 646

00:09:52

Motoryzacja

2 650 137

53 464 929

00:15:16

1 974 165

45 547 397

00:17:54

Komputery i nowe technologie

2 059 562

17 050 519

00:08:02

2 474 948

79 036 641

00:31:02

Podróże

1 835 969

27 779 795

00:20:13

1 547 608

24 537 337

00:10:38

Wyszukiwarki

1 113 490

36 950 869

01:10:59

1 631 317

45 896 646

00:57:48

Firmowe

294 412

1 204 209

00:02:50

248 178

1 159 643

00:03:23

Dołącz do dyskusji: Strony Onetu: w górę VoD.pl, Blog.pl i komunikacja, w dół nowe technologie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomik
Od czasu likwidacji kanałów RSS przestałem "Onet" czytać. Dopóki portal należał do spółki ITI (TVN) strony RSS działały na czytniki normalnie.
0 0
odpowiedź