TVP Sport pokaże rozgrywki Super Bowl na żywo
Podobnie jak w roku ubiegłym także i tegoroczne finały ligi futbolu amerykańskiego - NFL Super Bowl - będą do zobaczenia na żywo na antenie TVP Sport. Publiczny nadawca nie ogłosił jeszcze publicznie tej informacji, udało nam się jednak potwierdzić ją w biurze prasowym TVP. Zapowiedź transmisji znalazła się też w ramówce kanału na luty.
Super Bowl trafi na antenę TVP Sport już drugi rok z rzędu. W 2021 roku rozgrywki finałowe odbyły się w nocy z 7 na 8 lutego czasu polskiego. Transmisję można było oglądać w TVP Sport, na tvpsport.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport.
W tym roku najlepsze drużyny NFL zmierzą się w nocy z 13 na 14 lutego (czasu polskiego) na stadionie SoFi Stadium w Inglewood, w stanie Kalifornia. Jak wynika z ramówki, o godz. 23:45 na antenie TVP Sport rozpocznie się studio Super Bowl, zaś o godz. 00:25 – ruszy transmisja finałowego spotkania na żywo. O przedłużeniu praw do tej transmisji na rok bieżący Telewizja Polska informowała na początku roku w spocie, zapowiadającym najważniejsze sportowe wydarzenia 2022 roku. Kto zagra w finale – tego dowiemy się po zakończeniu fazy playoffs, 30 stycznia.
The 2021 #NFLPlayoffs are set! pic.twitter.com/Bv3d34ALBL
— NFL (@NFL) January 10, 2022
Kto wystąpi na Super Bowl
Od jesieni 2021 roku wiadomo już za to, że w halftime show wystąpią Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige i Kendrick Lamar. Rok temu 55. Super Bowl w dla TVP Sport komentowali Piotr Bera i Jakub Kazula, zaś w studiu zasiedli i debatowali Maciej Kurzajewski, Michał Gutka, Karol Potaś i Dawid Biały. Kto będzie relacjonował tegoroczny finał, a kto omówi go w studio – tego stacja na razie nie ogłasza.
Finały rozgrywek futbolu amerykańskiego NFL należą do najlepiej oglądanych programów telewizyjnych. W połowie ub. roku tlewizja NBC informowała reklamodawców, że 30-sek. spot przy finałach rozgrywek futbolu amerykańskiego Super Bowl w lutym 2022 roku będzie kosztować 6 mln dolarów. W 2021 roku telewizja CBS wyprzedała cały czas reklamowy przy Super Bowl już na tydzień przed finałem rozgrywek. Miała zarobić na wyemitowanych reklamach ok. 545 mln dolarów. To oznacza wzrost o 21 proc. w porównaniu z 448,7 miliona dolarów przychodów z reklam podczas transmisji w 2020 roku.
Ubiegłoroczny finał ligi futbolu amerykańskiego Super Bowl obejrzało w telewizji w USA najmniej widzów od 15 lat - 92 miliony. W porównaniu z 2020 rokiem to spadek oglądalności o 9 proc. - wynika z danych firmy Nielsen. Rekordowy był rok 2015, gdy mecz obejrzało 114,4 mln Amerykanów.
Według badania Mediapanel w listopadzie ub.r. portal TVP Sport, jako strona www i aplikacja mobilna, zanotował 3,52 mln użytkowników i 11,78 proc. zasięgu. Natomiast według danych Nielsen Audience Measurement w całym ub.r. TVP Sport miało 1,09 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,65 proc. rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: TVP Sport pokaże rozgrywki Super Bowl na żywo