„Super Express” zwiększył przewagę nad „Faktem” w internecie, „PS” z Onetem przed „Gazetą Wyborczą”
Portal „Super Express” pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform dzienników ogólnopolskich. Na najdłużej internautów przyciąga połączona witryna „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu, która tak samo jak i.pl osiągnęła duży wzrost liczby użytkowników.
W grudniu ub.r. portal „Super Express” (Grupa ZPR Media) odwiedziło 12,46 mln internautów. Zapewnili 42 proc. zasięgu, każdy spędził tam przeciętnie 9 minut i 23 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Platforma „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 9,19 mln użytkowników (co dało 30,96 proc. zasięgu), średnio na 13 minut i 37 sekund. Natomiast wspólna witryna „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu (Ringier Axel Springer Polska), uruchomiona w sierpniu ub.r., zanotowała 8,61 mln odwiedzających, 29,02 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce była zdecydowanym liderem.
Oprócz Fakt.pl na kilkanaście minut każdego użytkownika przyciągnęła platforma „Gazety Wyborczej” (Agora). Odwiedziło ją 7,41 mln internautów (24,98 proc. zasięgu), każdy przeciętnie 13 minut i 56 sekund. Na portalu od lat większość treści jest dostępna w ramach oferty subskrypcyjnej, która pod koniec grudnia przekroczyła poziom 300 tys. użytkowników.
Z trzech witryn „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) zdecydowanie najpopularniejszy jest Dziennik.pl, w którym 5,68 mln internautów (19,15 proc. zasięgu) spędziło średnio po 4 minuty i 52 sekundy. Gazetaprawna.pl miała 2,56 mln użytkowników, 8,63 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Forsal.pl - 1,71 mln odwiedzających, 5,78 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 5 sekund średniego czasu.
W rankingu są też witryny innych dzienników o profilu gospodarczym. Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) zanotował 4,04 mln użytkowników, 13,63 proc. zasięgu oraz 5 minut i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, a serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) - 681,4 tys. internautów, 2,3 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 9 sekund średniego czasu.
We wrześniu Polska Press w miejsce portalu Polskatimes.pl uruchomiła i.pl. Nową witrynę w grudniu odwiedziło 5,09 mln internautów (17,14 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 minuty i 7 sekund.
Miesiąc do miesiąca portal „Super Express” zyskał 257,4 tys. internautów (2,1 proc.) i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,8 proc.). Dzięki temu zwiększył przewagę zasięgową nad platformą „Faktu”, na której liczba użytkowników zmalała o 178 tys. (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 44 sekundy (5,7 proc.).
Witryna „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu osiągnęła w miesiącu zdominowanym przez piłkarski mundial osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 826,2 tys. (10,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o minutę i 18 sekund (5,4 proc.).
Na i.pl liczba internautów zwiększyła się o 916,3 tys. (22 proc.), a średni czas spędzony przez każdego o 18 sekund (7,9 proc.). Wzrosty w obu statystykach zanotowały jeszcze dwie witryny: platforma „Gazety Wyborczej” zyskała 32,9 tys. użytkowników (0,4 proc.) i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,2 proc.), a Forsal.pl - 333,2 tys. odwiedzających (24,1 proc.) i sekundę przeciętnego czasu (0,5 proc.).
Na portalu „Rzeczpospolitej” ubyło 142,8 tys. internautów (3,4 proc.), na Gazetaprawna.pl - 454,4 tys. (15,1 proc.), a w serwisie „Pulsu Biznesu” - 74,2 tys. (9,8 proc.). Przy czym w każdym nieznacznie wydłużył się średni czas spędzony przez użytkownika.
Dołącz do dyskusji: „Super Express” zwiększył przewagę nad „Faktem” w internecie, „PS” z Onetem przed „Gazetą Wyborczą”