„Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” historycznych
W kwietniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”, natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „Focus Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2014 roku wyniosła 105 060 egz. i w porównaniu do kwietnia 2013 roku była ona wyższa o 4,62 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 29,49 proc. i wyniosła 71 452 egz.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „21. Wiek” (Amconex). Pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 40,04 proc. do poziomu 9 766 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej pozycję lidera zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 27 778 egz., po spadku o 14,26 proc.
Drugie miejsce należało do „Newsweek Historii” (Ringier Axel Springer Polska), której sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 784 egz., po spadku o 16,19 proc.
ZKDP |
kwiecień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
169 988 |
105 060 |
105 060 |
194 935 |
100 425 |
100 425 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
167 000 |
71 502 |
71 452 |
189 990 |
101 392 |
101 342 |
21. Wiek |
22 243 |
9 766 |
9 766 |
30 190 |
16 287 |
16 287 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Focus Historia |
60 000 |
27 778 |
27 778 |
65 100 |
32 399 |
32 399 |
Newsweek Polska Historia |
59 987 |
25 784 |
25 784 |
64 991 |
30 766 |
30 766 |
W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych (o 13,86 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Focus”. Z kolei najwięcej stracił „Świat Wiedzy” - było to 10,29 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy |
169 988 |
105 060 |
105 060 |
184 964 |
117 105 |
117 105 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
167 000 |
71 502 |
71 452 |
148 000 |
62 802 |
62 752 |
21. Wiek |
22 243 |
9 766 |
9 766 |
21 320 |
9 596 |
9 596 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Focus Historia |
60 000 |
27 778 |
27 778 |
61 000 |
25 458 |
25 458 |
Newsweek Polska Historia |
59 987 |
25 784 |
25 784 |
64 986 |
26 104 |
26 104 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” liderem pism popularnonaukowych, a „Focus Historia” historycznych