SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Świat Wiedzy” nowym liderem, reszta magazynów traci

Debiutujący w sierpniu br. na rynku magazyn “Świat Wiedzy” został od razu liderem sprzedaży wśród miesięczników popularnonaukowych, spychając na drugie miejsce “Focusa”. Pozostałe tytuły zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej stracił “21. Wiek”.
 

Sprzedaż ogółem “Świata Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu br. wyniosła 136 229 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł, oparty na niemieckiej licencji, wsparty został przy wprowadzaniu na rynek dużą kampanią promocyjną (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce z pierwszego spadł dotychczasowy lider, czyli wydawany przez G+J Polska miesięcznik “Focus”, którego sprzedaż ogółem zmalała o 1,4 proc. do 108 998 egz.

Trzecia lokata przypadła “Wiedzy i Życie” (Prószyński Media), której wynik spadł o 4,8 proc. i wyniósł 35 242 egz.

Największym spadkiem dotknięty został miesięcznik “21. Wiek” (Amconex), zajmujący czwarte miejsce. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 13,7 proc. do 30 308 egz.

Wirtualnemedia.pl sierpień
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Świat Wiedzy 136 229 -
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 108 998 110 547
Wiedza i Życie 35 242 37 004
21. Wiek 30 308 35 119
Świat Nauki 18 297 20 473


Porównując dane z sierpnia br. do danych z lipca br.  spadek sprzedaży zanotował tylko “Focus”, którego wynik zmalał o 9,3 proc. Pozostałe tytuły zyskały, najwięcej “Wiedza i Życie” (20,4 proc.).

Miesięcznik “Focus Historia” (G+J Polska) miał łączone wydanie lipcowo-sierpniowe. Zanotowało ono sprzedaż na poziomie 50 461 egz. 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP sierpień lipiec
Tytuł Sprzedaż ogółem
Świat Wiedzy 136 229 -
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 108 998 120 229
Wiedza i Życie 35 242 29 276
21. Wiek 30 308 25 265
Świat Nauki 18 297 17 445
Focus Historia - 50 461


 

Dołącz do dyskusji: “Świat Wiedzy” nowym liderem, reszta magazynów traci

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
calineczka
Jak na taką kasę zainwestowaną w kampanię promocyjną Świata Wiedzy to umówmy się - wynik słaby !!!!

0 0
odpowiedź
User
gapa
szkoda kasy na magazyn, którego wersja elektroniczna jest dostępna bezpłatnie na niemieckiej stronie www.weltderwunder.de, przed ukazaniem się magazynu w Polsce. Tłumacz Google pomoże. Darmo, szybko i przyjemnie :))
0 0
odpowiedź
User
Klikers
Oj, nieladnie zazdrosnicy. Zamiast tak brzydko obgadywac, lepiej wezcie sie porzadnie za redagowanie swojego magazynu. ;-)
0 0
odpowiedź