„Szpital” wygrał tylko z TVP2. 60 mln zł z reklam
Nowy serial paradokumentalny TVN „Szpital” oglądało średnio 1,6 mln widzów. Produkcja zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, wygrywając tylko z TVP2. Wpływy z reklam wyniosły 60,2 mln zł.
„Szpital” nadawany był na antenie TVN w okresie od 11 lutego do 31 maja 2013 roku, w dni powszednie o godz. 17.00 (od 4 marca o godz. 16.55). Średnia widownia odcinków pierwszego sezonu paradokumentu wyniosła 1,60 mln widzów. Przełożyło się to na 15,94 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą widownię zgromadził odcinek serialu pokazany 20 lutego br. Oglądało go 1,97 mln osób.
TVN w paśmie emisji scripted-docu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVP1, emitująca wówczas „Teleexpress”, „Pogodę” oraz program rozrywkowy „Jaka to melodia?”, co dało jej 25,33 proc. udziału. Drugie miejsce zajął Polsat („Malanowski i partnerzy” oraz „Dlaczego ja?”; 16,99 proc.). Za TVN uplasowała się tylko TVP2 (liczne seriale; zaledwie 4,29 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVN była druga, przegrywając z Polsatem.
„Szpital” to realizowany w Krakowie serial z gatunku scripted-docu, pokazujący pracę szpitalnego oddziału ratunkowego. W każdym odcinku prezentowane są dwie historie pacjentów z innymi chorobami i problemami życiowymi. Poza amatorami w serialu grają również aktorzy z teatrów (więcej na ten temat).
Drugi sezon paradokumentalnej produkcji na antenie TVN pojawi się jesienią br. (dowiedz się więcej).
Pięć topowych odcinków „Szpitala” (dane TVN)
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2013-02-20 | 1 972 055 | 16,00% | 17,80% |
2013-02-21 | 1 961 063 | 16,40% | 16,30% |
2013-03-18 | 1 955 145 | 16,70% | 15,90% |
2013-02-18 | 1 952 462 | 15,60% | 15,00% |
2013-03-19 | 1 945 925 | 16,30% | 18,90% |
Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 548 039 | 25,33% | 16,24% |
Polsat | 1 709 547 | 16,99% | 17,14% |
TVN - Szpital | 1 603 945 | 15,94% | 16,40% |
TVP2 | 431 590 | 4,29% | 5,32% |
Dołącz do dyskusji: „Szpital” wygrał tylko z TVP2. 60 mln zł z reklam