SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szumisie i Sales Intelligence. Partnerstwo jak ze snu

Historia Szumisiów to filmowy przykład sytuacji, gdy potrzeba stała się matką wynalazku. Anna Skórzyńska zmagając się z trudnościami w usypianiu synka wpadła na pomysł stworzenia misia emitującego biały szum. Zabawka zdobyła popularność, a firma rozszerza działalność na rynki zagraniczne korzystając ze wsparcia Sales Intelligence, spółki należącej do Grupy Kapitałowej Digitree Group. Przez ostatnie 10 lat do dzieci na całym świecie trafiło ponad milion pluszowych szumiących misiów. Szumisie stały się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Zabawka przyniosła dzieciom sen, rodzicom ulgę, a Annie Skórzyńskiej pomysł na nowe zawodowe życie.

Obudzić w sobie odwagę  

Historia Szumisiów zaczęła się od nieprzespanych nocy i poszukiwania sposobu na ukojenie synka Antosia. Anna odkryła, że dźwięk suszarki działa kojąco na dziecko. Postanowiła stworzyć zabawkę, która będzie wykonana z bezpiecznych materiałów i przyjemna w dotyku, a jednocześnie będzie emitować uspokajający dźwięk – tzw. biały szum.

Narodziny pierwszego Szumisia były jednocześnie pierwszym krokiem Ani w kierunku własnego biznesu. Pracowała dotąd w mediach i nie planowała zawodowej rewolucji. Jednak rosnącą popularność Szumisiów była czytelnym sygnałem, że warto podjąć dalsze ryzyko. W biznesie, podobnie jak w życiu potrzebujemy partnerów, zaufanych osób, które uzupełnią nasze kompetencje, a także podzielą się własnym know-how. Tak Ania poznała Marcina Gawrońskiego, który wniósł swoją wiedzę i zaplecze związane z produkcją zabawek.

Szumisie od początku stawiają na wysoką jakość produktów, zabawki są szyte w szwalni pod Łowiczem z atestowanych materiałów, przyjazne maluszkom od pierwszego dnia życia. – Szybko okazało się, że Szumisie nie tylko ułatwiają dzieciom zasypianie, ale także wspierają ich rozwój sensoryczny. Firma zaczęła się dynamicznie rozwijać, a Szumisie stały się popularne nie tylko w Polsce, ale także za granicą – mówi Anna Skórzyńska, dziś mama trójki dzieci.

Sales Intelligence i siła partnerstwa opartego na wartościach

W miarę wzrostu zainteresowania ofertą Szumisiów, firma napotkała wyzwania związane z rozszerzeniem sprzedaży na rynki zagraniczne, gdzie do tej pory opierała się na partnerach lokalnych, a nie na działaniach indywidualnych. Sprzedaż bezpośrednia była prowadzona głównie przez własny sklep internetowy, działający w Polsce. Ania wiedziała, że konieczne jest nawiązanie współpracy z zaufanym partnerem z sektora marketingu cyfrowego, który oferuje profesjonalne narzędzia digitalowe oraz posiada doświadczenie i podziela jej wartości. Postanowiła działać.

Nawiązana przed rokiem współpraca z Sales Intelligence, agencją e-commerce należącą do Grupy Kapitałowej Digitree Group, rozkwita do dziś. Szeroki zakres kompetencji Sales Intelligence oznacza, że w ramach partnerstwa Szumisie otrzymują pełen zakres wsparcia w działaniach online, która obejmuje cztery kluczowe obszary: szkoleniowy, technologiczny, wizerunkowy, sprzedażowy. – Pracujemy z Szumisiami na wielu płaszczyznach od analizy danych, optymalizacji SEO, przez strategię social media, działania performance, po kampanie Google Ads, Meta Ads, czy działania na platformie TikTok. Kiedy zajdzie taka potrzeba jesteśmy również wsparciem w zakresie UX, designu, brandingu, a także rozwiązań deweloperskich – wyjaśnia Mateusz Jeżyk z Sales Intelligence.

Uważnie słuchać i mądrze doradzać

Szumisie dynamicznie rozwijają działalność na rynkach zagranicznych, ich produkty są dostępne w Niemczech, we Francji, Austrii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Danii, a wkrótce na kolejnych rynkach europejskich. Decyzja o ekspansji wynika z rosnącego zainteresowania produktami marki poza Polską, jak również z analizy popytu na produkty dla dzieci. Jednak każdy kolejny rynek oznacza nowych klientów, inne oczekiwania, a także odmienny styl i kanały komunikacji.

Dlatego działania Szumisiów opierają się na dostosowywaniu strategii marketingowych w taki sposób, aby najlepiej odpowiadać na potrzeby odbiorców. Sales Intelligence przeprowadza analizę danych dotyczących zachowań klientów, preferencji zakupowych i trendów rynkowych. 

Sales Intelligence bierze aktywny udział w budowaniu silnej i rozpoznawalnej marki Szumisiów poprzez kampanie i działania content marketingowe w social mediach czy przy wykorzystaniu influencer marketingu. We współpracy z agencją e-commerce Anna Skórzyńska ceni szeroki zakres doświadczeń i kompleksowe rozwiązania. – Nasi partnerzy posiadają własne zbiory danych, które umożliwiają analizę zachowań i potrzeb rodziców, a także decyzje podejmowane podczas zakupów. Zrozumienie odbiorców i dostosowanie oferty do ich faktycznych oczekiwań to droga do sukcesu na różnych rynkach – tłumaczy.

W codziennej pracy najważniejsze są dla niej relacje międzyludzkie, zespół spędza ze sobą dużo czasu analizując bieżące działania i planując nowe projekty. Tempo pracy nie wyklucza luzu i poczucia humoru. – Dla nas istotna jest dobra atmosfera i dbałość o komfort współpracy. Odpowiedzialna z naszej strony za kontakt z partnerem Angelika Wrona stała się wręcz częścią zespołu Szumisiów, uczestnicząc w bieżących spotkaniach i oferując swoje wsparcie na każdym kroku – mówi Mateusz Jeżyk. – Znamy się, ufamy sobie, potrafimy komunikować się bez zbędnych słów – dodaje Anna Skórzyńska.

Efekty wymagają czasu: cierpliwość i refleksyjność w biznesie Szumisiów

Wyzwania związane z konkurencją oraz specyfiką sprzedaży na wielu rynkach motywują polską markę do ciągłego doskonalenia produktów i strategii. Choć szumisiowe zabawki odniosły sukces budując zupełnie nową kategorię innowacyjnych produktów, ich śladem idzie konkurencja. To jeden z paradoksów innowacji. Ale czy to nie przeszkody z jakimi mierzą się bohaterowie, czynią ich historie tak ciekawymi?

Dlatego szumisiowa rodzina stale się powiększa. Szumisie to nie tylko misie, ale równie szumiące króliki, lisek oraz owieczka. Oferta została poszerzona również o misie z lampką, z czujnikiem snu, wyciszającymi melodiami i wibracjami. Każdy nowy Szumiś odtwarza 3 szumy (biały, fal morskich i szum z brzucha mamy), posiada 3 melodie, które pomagają starszym dzieciom wyciszyć się przed snem. Ponadto misie ładowane są przez USB. – Mimo wyzwań, ze wsparciem Sales Intelligence, możemy spać spokojnie. Ufamy naszym partnerom jak… dzieci rodzicom – żartuje Ania Skórzyńska. – Doradzają, ale co równie ważne mądrze odradzają. W biznesie to wbrew pozorom ważniejsze niż się wydaje.

Chociaż konkurencja na rynku produktów dla dzieci jest wyzwaniem, to właśnie sprzedaż online umożliwia precyzyjne docieranie z komunikacją do konkretnych segmentów klientów. Sukces to efekt dobrego researchu, przemyślanej strategii i właściwych danych. Ale na tym rynku potrzebny jest jeszcze jeden pakiet cech. – Refleks, bo w sieci wszystko dzieje się szybko i refleksyjność, czyli cierpliwość i głębokie zrozumienie konsekwencji decyzji. Efekty niektórych rozwiązań wymagają czasu – tłumaczy Mateusz Jeżyk z Sales Intelligence.

Dołącz do dyskusji: Szumisie i Sales Intelligence. Partnerstwo jak ze snu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl