T-Mobile: 5G Ready to wprowadzanie klientów w błąd. Play: Konsumenci powinni być informowani o naszych postępach
Sąd na wniosek T-Mobile Polska w ramach zabezpieczenia procesowego zakazał Play posługiwanie się reklamach marką 5G Ready. W ocenie T-Mobile komunikacja realizowana przez jego konkurenta może wprowadzać klientów w błąd. W odpowiedzi Play wyjaśnia, że stosując nazwę 5G Ready komunikuje technologiczne zaawansowanie swojej sieci. - Dynamicznie się rozwijamy, udostępniając już dziś najlepszą technologię i jakość mobilnego internetu naszym klientom. Jesteśmy przekonani, że konsumenci powinni być rzetelnie i na bieżąco informowani o postępach - twierdzi Marcin Gruszka, rzecznik Play w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
Przedmiotem sporu pomiędzy T-Mobile Polska a Play jest kampania reklamowa, która pojawiła się w mediach na początku marca br. Play promuje w niej markę 5G Ready, która według operatora obejmuje część sieci 4G telekomu opartą na zaawansowanych technikach radiowych: MIMO 4x4, agregacji minimum 3 pasm częstotliwości, modulacji 256QAM, synchronizacji fazy oraz Cloud Air.
Wprowadzenie przez Play określenia 5G Ready wywołało protesty konkurentów tego operatora. Najostrzej zareagował T-Mobile Polska, który kilkanaście dni temu złożył w sądzie pozew skierowany przeciwko P4, właścicielowi Play. Zarzuca w nim spółce działania o charakterze nieuczciwej konkurencji.
Częścią pozwu sformułowanego przez T-Mobile był wniosek o zabezpieczenie roszczenia w postaci zakazu publicznego używania przez Play hasła 5G Ready. Kilka dni temu sąd przychylił się do tego wniosku i wydał decyzję, zgodnie z którą Play nie może korzystać w swojej komunikacji z marki 5G Ready.
T-Mobile Polska: 5G Ready może wprowadzać użytkowników w błąd
W momencie wydania przez sąd wspomnianego orzeczenia o zabezpieczeniu obie strony - zarówno T-Mobile, jak i Play wstrzymały się z komentarzami tłumacząc, że nie chcą zajmować stanowiska przed otrzymaniem pisemnego uzasadnienia tej decyzji.
W czwartek sytuacja jednak uległa zmianie. Z informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że T-Mobile otrzymał uzasadnienie decyzji sądu. Operator w krótkim komunikacie postanowił wyjaśnić jakie ma zarzuty w stosunku do działań Play.
- Potwierdzamy, że Sąd Okręgowy w Warszawie, na wniosek T-Mobile, zastosował zabezpieczenie procesowe w postaci nakazu zaprzestania emisji i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie materiałów reklamowych sieci Play z wykorzystaniem frazy 5G Ready lub innej, sugerującej, że operator dysponuje siecią w technologii 5G – czytamy w komunikacie. - Cenimy kreatywne podejście do działań marketingowych, ale nie godzimy się z sytuacją, gdy kreatywność zaczyna rozmijać się z prawdą, a komunikacja realizowana przez konkurenta może wprowadzać klientów w błąd. Z uwagi na szybkie tempo wdrażania innowacji i nowych technologii nawet zorientowany w nich klient po obejrzeniu reklam P4 Sp. z o.o może odnieść wrażenie o dostępności technologii 5G w sieci tego operatora. Ustanowienie zabezpieczenia procesowego jest niezwykle istotne dla rynku telekomunikacyjnego, bowiem blokuje wprowadzanie klientów w błąd - ocenia T-Mobile Polska.
Play: 5G Ready to potwierdzenie jakości sieci
W czwartek w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Małgorzata Zakrzewska, szefowa komunikacji Play przyznała, że spółka nie otrzymała jeszcze pisemnego uzasadnienia w sprawie decyzji sądu o zakazie korzystania z marki 5G Ready. Uniknęła jednak odpowiedzi na pytanie dlaczego, pomimo wydanego zakazu reklamy promujące 5G Ready są nadal emitowane i czy decyzja o ich dalszym nadawaniu oznacza że Play zamierza odwołać się od orzeczenia o zabezpieczeniu. Zakrzewska poprosiła nas w tej kwestii o cierpliwość.
Pomimo tego w czwartek po południu Marcin Gruszka, rzecznik Play w komunikacie przesłanym do naszej redakcji wyjaśnił stanowisko firmy w sprawie kontrowersyjnych reklam.
- Nadal czekamy na dokumenty z sądu, a tymczasem podkreślamy, że PLAY od początku uruchomienia kampanii jasno informuje co to oznacza, że nasza sieć jest 5G READY – zaznacza komunikat. - Jest to zaawansowana sieć LTE-A, która działa z użyciem nowoczesnych technik radiowych wdrożonych jednocześnie po raz pierwszy w Polsce przez PLAY: MIMO 4x4, Agregacja częstotliwości, Modulacja 256QAM, Synchronizacja czasu oraz Cloud Air.
Play podkreśla, że jako jedyny operator w kraju oferuje klientom technologie synchronizacji czasu oraz Cloud Air w wersji dynamicznej.
- Nie jesteśmy zaskoczeni, że konkurenci podważają naszą komunikację 5G Ready, która wyraźnie pokazuje zalety naszej sieci – ocenia Marcin Gruszka. - Wykorzystujemy 5G READY, aby komunikować zaawansowanie technologiczne sieci PLAY, dzięki której nasi klienci mogą już teraz korzystać z dwukrotnie wyższej prędkości internetu w zasięgu 5G Ready niż do tej pory. Pozwala to na jeszcze szybsze pobieranie plików, błyskawiczne dzielenie się zdjęciami i filmami z bliskimi oraz płynne oglądanie treści video w wysokiej rozdzielczości. Już dziś 15% sieci własnej jest 5G READY co umożliwia korzystanie z szybszych prędkości internetu mobilnego ponad 11% populacji.
Jak podaje komunikat o jakości sieci PLAY świadczy fakt, że pod koniec 2018 r. operator ten został liderem szybkości wśród operatorów mobilnych wg. rankingu ogólnego speedtest.pl (czyli testów wykonywanych na wszystkich urządzeniach: smartfonach, tabletach, komputerach).
- Od początku 2018 r. do marca 2019 r. prędkość w sieci PLAY wzrosła z 14 do ponad 19 Mb/s, wykazując największą dynamikę wzrostu wśród operatorów mobilnych – informuje operator. - Dynamicznie się rozwijamy, udostępniając już dziś najlepszą technologię i jakość mobilnego internetu naszym klientom, przygotowując się do wdrożenia 5G. Jesteśmy przekonani, że konsumenci powinni być rzetelnie i na bieżąco informowani o postępach - wyjaśnia Play.
W ub.r. Play Communications zanotował wzrost wpływów operacyjnych o 2,5 proc. do 6,84 mld zł oraz 744,6 mln zł zysku netto (wobec 387,3 mln zł rok wcześniej). Na koniec grudnia sieć Play miała 12,65 mln aktywnych klientów, w tym 8,98 mln abonentów.
W ub.r. T-Mobile Polska zanotował wzrost przychodów o 1,2 proc. do 6,5 mld zł oraz spadek skorygowanego zysku EBITDA o 6,7 proc. do 1,66 mld zł. Na koniec roku firma miała 10,79 mln klientów, o 333 tys. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: T-Mobile: 5G Ready to wprowadzanie klientów w błąd. Play: Konsumenci powinni być informowani o naszych postępach