SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Tańsza niż nasza droga konkurencja" nowym hasłem reklamowym Biedronki

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) zaczęła stosować nowe hasło “Tańsza niż nasza droga konkurencja”. W komunikacji nie odnosi się już wprost do swojego głównego konkurenta, Lidla. 

W najnowszej gazetce Biedronki (z ofertą handlową od 4 marca) nie ma już reklam bezpośrednio nawiązujących do niemieckiego konkurenta, sieci sklepów Lidl. 

Pojawiła się natomiast reklama z logo Biedronki u góry strony, pośrodku widnieje hasło “Tańsza niż nasza droga konkurencja”, a na dole mniejszą czcionką “Do Biedronki idę”. Obok znajduje się tabela porównawcza cen w Biedronce i Lidlu. Zamieszczono przy niej informację, że Biedronka sprawdziła ceny 29 podstawowych produktów z koszyka “Faktu” z 1 marca br. W tabeli w jednej kolumnie jest logo Biedronki, w drugiej - logo Lidla. U dołu strony znajduje się w żółtej ramce informacja, że w Biedronce jest ponad 12 zł taniej niż w Lidlu.

Podobną komunikację prowadzi także na paragonach sklepowych, na których umieszcza hasło “Tańsza niż nasza droga konkurencja”.

Zapytaliśmy biuro prasowe Biedronki, czym spowodowana jest zmiana komunikacji i nowe hasło oraz w jakich kanałach komunikacji jest ono wykorzystywane. 

- Jako lider niskich cen, jesteśmy zdeterminowani, by oferować klientom wysokiej jakości produkty w najniższych na rynku cenach. W dużej mierze dzięki aktywnej polityce promocyjnej sieci Biedronka, do której dostosowała się nasza droga konkurencja, polski rynek handlu detalicznego należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie - odpowiedział nam dość ogólnikowo Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka. 

Ostra walka Biedronki i Lidla

Na początku lutego br. posiadacze karty Moja Biedronka otrzymali wiadomości tekstowe, w których promocyjne ceny w Biedronce porównywano do tych z Lidla. SMS-y wskazywały, że w konkurencyjnej niemieckiej sieci produkty są nawet kilkanaście procent droższe. Lidl już wtedy twierdził, że konkurent wprowadza klientów w błąd, bo część wymienionych w wiadomościach cen z jego sklepów jest niewłaściwa.

Niedługo potem Biedronka rozpoczęła kampanię billboardową i paragonową z hasłem „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”. Przy reklamach nie podano informacji, na jakie dane powołuje się firma. To hasło nie spodobało się Lidlowi, który jest głównym konkurentem Biedronki w Polsce. Sieć złożyła do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania. Lidl chce bowiem oskarżyć Biedronkę o czyn nieuczciwej konkurencji. 

Sąd Okręgowy w Warszawie na wniosek Lidla postanowił udzielić zabezpieczenia. Portal Wirtualnemedia.pl dotarł do treści decyzji sądu, w której czytamy, że zabezpieczenie ma polegać na nakazaniu „zaniechania popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego „Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl” oraz na usunięciu „skutków popełniania czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na wykorzystywaniu hasła reklamowego „Od 2022 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl”.

W ub. tygodniu w sieci pojawiły się informacje, że przy niektórych sklepach Biedronki komornik zakleił plakaty z reklamą odnoszącą się do Lidla. 

Dołącz do dyskusji: "Tańsza niż nasza droga konkurencja" nowym hasłem reklamowym Biedronki

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ram Pam pam
Ciekawe czy ceny sprawdzanie tej "tańszej" Biedronce na zachodzie kraju, czy w tych "droższych" w centrum i wschodzie 👀
11 2
odpowiedź
User
bredny
Żenujące są te paragony na pół metra
25 1
odpowiedź
User
...
Biedronka ma wiekszy wybor i mimo wszystko jakosc. W dodatku nue trzrba tak jak w Lidlu viahle wchodzić w aplikacje by aktywować tańszy zakup, wystarczy podacorzy kasie swoją kartę albo nr tel. To znsczna wygoda dlatego Biedronka rozklada Lidla na łopatki
13 17
odpowiedź