„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa w I półroczu
W I półroczu 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2014 roku sięgało 27,33 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,17 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,51 proc. respondentów (wzrost o 0,12 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,71 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,31 proc. czytelników.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,36 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,30 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,06 proc. czytelników, czyli o 0,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 6,12 proc. do 6,27 proc.
Tygodniki 15-75 |
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
styczeń 2013 : czerwiec 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
27,33% |
27,50% |
Życie na Gorąco |
17,51% |
17,39% |
Chwila dla Ciebie |
13,71% |
14,31% |
Angora |
11,36% |
11,66% |
Newsweek |
8,06% |
8,47% |
Auto Świat |
6,75% |
6,96% |
Wprost |
6,27% |
6,12% |
Twoje Imperium |
5,51% |
4,89% |
Polityka |
5,02% |
5,38% |
To & Owo |
5,01% |
4,77% |
Na Żywo |
4,83% |
4,75% |
Gość Niedzielny |
4,57% |
3,98% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,44% |
3,83% |
Rewia |
3,34% |
3,14% |
Motor |
2,91% |
2,90% |
Teleprogramy |
2,54% |
2,59% |
Świat & Ludzie |
2,48% |
2,79% |
Super TV |
2,25% |
2,28% |
Tele Max |
1,67% |
1,41% |
Teraz |
1,54% |
1,14% |
W Sieci |
1,37% |
1,17% |
Tygodnik Siedlecki |
0,68% |
0,70% |
MM Moje Miasto |
0,60% |
0,38% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,54% |
0,50% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,54% |
0,80% |
Teraz Opole |
0,08% |
0,04% |
W tej grupie wiekowej 16-59 lat tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 |
styczeń 2014 : czerwiec 2014 |
PBC |
|
Tytuł |
Procent respondentów |
Tele Tydzień |
26,89% |
Życie na Gorąco |
15,89% |
Chwila dla Ciebie |
12,71% |
Angora |
11,23% |
Newsweek |
8,69% |
Auto Świat |
7,76% |
Wprost |
6,35% |
To & Owo |
5,08% |
Twoje Imperium |
4,82% |
Polityka |
4,67% |
Na Żywo |
4,35% |
Gość Niedzielny |
3,81% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,25% |
Motor |
3,13% |
Rewia |
2,86% |
Teleprogramy |
2,69% |
Super TV |
2,24% |
Świat & Ludzie |
2,01% |
Tele Max |
1,63% |
Teraz |
1,53% |
W Sieci |
1,27% |
Tygodnik Siedlecki |
0,72% |
MM Moje Miasto |
0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,57% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,55% |
Teraz Opole |
0,08% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa w I półroczu