„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa
W okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku sięgało 27,57 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,21 pkt. proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,31 proc. respondentów (wzrost o 0,21 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,73 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,20 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,51 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,02 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,38 proc. czytelników, czyli o 0,08 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,99 proc. do 6,13 proc.
Tygodniki 15-75 | grudzień 2013 : maj 2014 | grudzień 2012 : maj 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 27,57% | 27,78% |
Życie na Gorąco | 17,31% | 17,10% |
Chwila dla Ciebie | 13,73% | 14,20% |
Angora | 11,51% | 11,53% |
Newsweek | 8,38% | 8,30% |
Auto Świat | 7,08% | 6,54% |
Wprost | 6,13% | 5,99% |
Twoje Imperium | 5,36% | 4,75% |
Polityka | 4,99% | 5,33% |
kropka tv | 4,93% | 3,72% |
To & Owo | 4,90% | 4,64% |
Na Żywo | 4,76% | 4,55% |
Gość Niedzielny | 4,54% | 3,99% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,31% | 3,74% |
Rewia | 3,30% | 3,09% |
Motor | 2,95% | 2,72% |
Teleprogramy | 2,61% | 2,68% |
Świat & Ludzie | 2,42% | 2,68% |
Super TV | 2,20% | 2,32% |
Uważam Rze inaczej pisane | 1,95% | 2,48% |
Tele Max | 1,61% | 1,42% |
Teraz | 1,52% | 1,18% |
W Sieci | 1,31% | 1,26% |
Tygodnik Siedlecki | 0,66% | 0,69% |
MM Moje Miasto | 0,65% | 0,40% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,59% | 0,73% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,47% | 0,50% |
City | 0,46% | 0,26% |
Teraz Opole | 0,09% | 0,04% |
PBC po raz pierwszy zaprezentowało też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”, miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.
Tygodniki 16-59 | grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Tele Tydzień | 27,26% |
Życie na Gorąco | 15,73% |
Chwila dla Ciebie | 12,77% |
Angora | 11,42% |
Newsweek | 9,09% |
Auto Świat | 8,22% |
Wprost | 6,18% |
kropka tv | 4,99% |
To & Owo | 4,91% |
Twoje Imperium | 4,80% |
Polityka | 4,70% |
Na Żywo | 4,23% |
Gość Niedzielny | 3,74% |
Motor | 3,23% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,10% |
Rewia | 2,85% |
Teleprogramy | 2,73% |
Super TV | 2,16% |
Świat & Ludzie | 1,99% |
Uważam Rze inaczej pisane | 1,86% |
Tele Max | 1,57% |
Teraz | 1,55% |
W Sieci | 1,17% |
Tygodnik Siedlecki | 0,69% |
MM Moje Miasto | 0,69% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,64% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% |
City | 0,36% |
Teraz Opole | 0,08% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,55 proc. respondentów, czyli o 1,10 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,54 proc. do 13,58 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,82 pkt. proc. i wyniosło 12,26 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11 proc. respondentów (w dół o 0,93 pkt. proc.).
Dwutygodniki 15-75 | grudzień 2013 : maj 2014 | grudzień 2012 : maj 2013 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,55% | 13,45% |
Pani Domu | 13,58% | 14,54% |
Tina | 12,26% | 13,08% |
Naj | 11,00% | 11,93% |
Viva | 10,32% | 10,08% |
Gala | 9,58% | 9,52% |
Z Życia Wzięte | 7,63% | 7,96% |
Party Życie Gwiazd | 7,22% | 7,04% |
Tele Świat | 5,25% | 5,33% |
Show | 4,70% | 4,72% |
Takie jest Życie | 4,41% | 3,82% |
Świat Seriali | 3,52% | 3,22% |
Sukcesy i Porażki | 3,15% | 3,15% |
Bravo | 2,88% | 2,77% |
Bravo Sport | 2,48% | 2,11% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,91% | 2,08% |
Super TV | 1,74% | - |
Relaks | 1,67% | 1,48% |
Grazia | 1,47% | 1,82% |
TV14 | 1,27% | 1,24% |
Forum | 1,06% | - |
Tele Max | 0,89% | - |
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.
Dwutygodniki 16-59 | grudzień 2013 : maj 2014 |
PBC | |
Tytuł | Procent respondentów |
Przyjaciółka | 13,35% |
Pani Domu | 12,73% |
Tina | 11,50% |
Viva | 11,24% |
Naj | 10,73% |
Gala | 10,20% |
Party Życie Gwiazd | 7,96% |
Z Życia Wzięte | 7,15% |
Tele Świat | 5,32% |
Show | 5,29% |
Takie jest Życie | 4,28% |
Świat Seriali | 3,73% |
Sukcesy i Porażki | 3,09% |
Bravo | 2,87% |
Bravo Sport | 2,70% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,17% |
Super TV | 1,77% |
Grazia | 1,63% |
Relaks | 1,37% |
TV14 | 1,16% |
Forum | 1,10% |
Tele Max | 0,81% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2012 do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków i w okresie od grudnia 2013 roku do maja 2014 roku na losowej próbie 21 362 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 966 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do maja 2014 roku nie były badane takie tygodniki jak „City”, „Kropka TV” i „Uważam Rze”, w maju 2014 roku - tygodniki „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od grudnia 2013 roku do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa