SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytanymi tytułami

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od maja do października 2015 roku sięgało 21,67 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,80 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,94 proc. respondentów (spadek o 0,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazł się jeszcze tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), który awansował z czwartej lokaty. Jego czytanie w okresie od maja do października br. zadeklarowało 10,54 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,63 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,60 proc. czytelników, czyli o 0,98 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,18 proc. do 4,94 proc.

Tygodniki 15-75

maj 2015 : październik 2015

maj 2014 : październik 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

21,67%

23,47%

Życie na Gorąco

13,94%

14,39%

Angora

10,54%

9,91%

Chwila dla Ciebie

10,47%

11,18%

Newsweek

7,60%

6,62%

Auto Świat

5,61%

5,49%

Wprost

4,94%

5,18%

To & Owo

4,58%

4,29%

Twoje Imperium

4,35%

4,31%

Polityka

3,97%

4,01%

Na Żywo

3,93%

3,84%

Gość Niedzielny

3,60%

4,00%

Takie jest Życie

3,21%

-

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,41%

2,97%

Motor

2,39%

2,49%

Rewia

2,17%

2,59%

W Sieci

2,06%

1,38%

Świat & Ludzie

1,90%

2,03%

Dobry Tydzień

1,12%

-

Tygodnik Ostrołęcki

0,55%

0,49%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,44%

0,48%

Tygodnik Siedlecki

0,35%

0,59%

W grupie 16-59 lat liderem w fali maj - październik 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 1,77 pkt. proc. do 21,31 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,40 proc.; w dół o 0,48 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,88 proc.; + 1,02 pkt. proc.).

Tygodniki 16-59

maj 2015 : październik 2015

maj 2014 : październik 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

21,31%

23,08%

Życie na Gorąco

12,40%

12,88%

Angora

10,88%

9,86%

Chwila dla Ciebie

9,14%

10,38%

Newsweek

8,39%

7,13%

Auto Świat

6,60%

6,30%

Wprost

5,17%

5,24%

To & Owo

4,50%

4,26%

Twoje Imperium

3,88%

3,71%

Polityka

3,88%

3,68%

Na Żywo

3,43%

3,62%

Motor

2,74%

2,63%

Takie jest Życie

2,67%

-

Gość Niedzielny

2,59%

3,27%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

2,36%

2,73%

Rewia

1,94%

2,16%

W Sieci

1,94%

1,31%

Świat & Ludzie

1,63%

1,76%

Dobry Tydzień

0,71%

-

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,45%

0,49%

Tygodnik Ostrołęcki

0,39%

0,50%

Tygodnik Siedlecki

0,34%

0,57%

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11 proc. respondentów, czyli o 0,75 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 10,51 proc. do 10,05 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Jego czytelnictwo jednak zmalało o 0,52 pkt. proc. i wyniosło 7,97 proc.

Dwutygodniki 15-75

maj 2015 : październik 2015

maj 2014 : październik 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

11,00%

11,75%

Pani Domu

10,05%

10,51%

Naj

7,97%

8,49%

Tina

7,96%

9,22%

Viva

7,58%

7,66%

Gala

6,60%

7,05%

Z Życia Wzięte

6,11%

6,10%

Party Życie Gwiazd

5,81%

5,85%

Tele Świat

4,21%

4,17%

Show

3,61%

3,68%

Świat Seriali

2,95%

2,84%

Takie jest Życie

2,68%

3,60%

Sukcesy i Porażki

2,44%

2,59%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,81%

1,79%

Super TV

1,79%

1,59%

Relaks

1,73%

1,58%

Bravo Sport

1,63%

1,71%

Bravo

1,57%

1,99%

Tele Max

1,36%

1,15%

TV14

1,02%

1,33%

Grazia

0,88%

1,05%

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,88 pkt. proc. do 9,73 proc.

Dwutygodniki 16-59

maj 2015 : październik 2015

maj 2014 : październik 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

9,73%

10,61%

Pani Domu

9,39%

9,94%

Viva

8,38%

8,18%

Naj

7,98%

8,36%

Tina

7,73%

8,76%

Gala

7,29%

7,53%

Party Życie Gwiazd

6,50%

6,42%

Z Życia Wzięte

5,17%

5,66%

Show

4,20%

4,16%

Tele Świat

4,15%

4,19%

Świat Seriali

2,94%

2,90%

Takie jest Życie

2,34%

3,37%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,11%

2,07%

Sukcesy i Porażki

1,88%

2,50%

Bravo Sport

1,85%

1,78%

Super TV

1,73%

1,54%

Bravo

1,68%

1,98%

Relaks

1,45%

1,38%

Tele Max

1,20%

1,04%

Grazia

1,01%

1,15%

TV14

0,94%

1,19%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków oraz od maja 2015 do października 2015 roku na losowej próbie 9 991 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 428 i 7 833 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W maju i październiku 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”, a od czerwca do października 2015 roku - dwutygodnik „Grazia”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytanymi tytułami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl