„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytanymi tytułami
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od maja do października 2015 roku sięgało 21,67 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,80 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,94 proc. respondentów (spadek o 0,45 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazł się jeszcze tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), który awansował z czwartej lokaty. Jego czytanie w okresie od maja do października br. zadeklarowało 10,54 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,63 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,60 proc. czytelników, czyli o 0,98 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,18 proc. do 4,94 proc.
Tygodniki 15-75 | maj 2015 : październik 2015 | maj 2014 : październik 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 21,67% | 23,47% |
Życie na Gorąco | 13,94% | 14,39% |
Angora | 10,54% | 9,91% |
Chwila dla Ciebie | 10,47% | 11,18% |
Newsweek | 7,60% | 6,62% |
Auto Świat | 5,61% | 5,49% |
Wprost | 4,94% | 5,18% |
To & Owo | 4,58% | 4,29% |
Twoje Imperium | 4,35% | 4,31% |
Polityka | 3,97% | 4,01% |
Na Żywo | 3,93% | 3,84% |
Gość Niedzielny | 3,60% | 4,00% |
Takie jest Życie | 3,21% | - |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,41% | 2,97% |
Motor | 2,39% | 2,49% |
Rewia | 2,17% | 2,59% |
W Sieci | 2,06% | 1,38% |
Świat & Ludzie | 1,90% | 2,03% |
Dobry Tydzień | 1,12% | - |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,55% | 0,49% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,44% | 0,48% |
Tygodnik Siedlecki | 0,35% | 0,59% |
W grupie 16-59 lat liderem w fali maj - październik 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 1,77 pkt. proc. do 21,31 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,40 proc.; w dół o 0,48 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,88 proc.; + 1,02 pkt. proc.).
Tygodniki 16-59 | maj 2015 : październik 2015 | maj 2014 : październik 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 21,31% | 23,08% |
Życie na Gorąco | 12,40% | 12,88% |
Angora | 10,88% | 9,86% |
Chwila dla Ciebie | 9,14% | 10,38% |
Newsweek | 8,39% | 7,13% |
Auto Świat | 6,60% | 6,30% |
Wprost | 5,17% | 5,24% |
To & Owo | 4,50% | 4,26% |
Twoje Imperium | 3,88% | 3,71% |
Polityka | 3,88% | 3,68% |
Na Żywo | 3,43% | 3,62% |
Motor | 2,74% | 2,63% |
Takie jest Życie | 2,67% | - |
Gość Niedzielny | 2,59% | 3,27% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 2,36% | 2,73% |
Rewia | 1,94% | 2,16% |
W Sieci | 1,94% | 1,31% |
Świat & Ludzie | 1,63% | 1,76% |
Dobry Tydzień | 0,71% | - |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,45% | 0,49% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,39% | 0,50% |
Tygodnik Siedlecki | 0,34% | 0,57% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11 proc. respondentów, czyli o 0,75 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 10,51 proc. do 10,05 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Jego czytelnictwo jednak zmalało o 0,52 pkt. proc. i wyniosło 7,97 proc.
Dwutygodniki 15-75 | maj 2015 : październik 2015 | maj 2014 : październik 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 11,00% | 11,75% |
Pani Domu | 10,05% | 10,51% |
Naj | 7,97% | 8,49% |
Tina | 7,96% | 9,22% |
Viva | 7,58% | 7,66% |
Gala | 6,60% | 7,05% |
Z Życia Wzięte | 6,11% | 6,10% |
Party Życie Gwiazd | 5,81% | 5,85% |
Tele Świat | 4,21% | 4,17% |
Show | 3,61% | 3,68% |
Świat Seriali | 2,95% | 2,84% |
Takie jest Życie | 2,68% | 3,60% |
Sukcesy i Porażki | 2,44% | 2,59% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,81% | 1,79% |
Super TV | 1,79% | 1,59% |
Relaks | 1,73% | 1,58% |
Bravo Sport | 1,63% | 1,71% |
Bravo | 1,57% | 1,99% |
Tele Max | 1,36% | 1,15% |
TV14 | 1,02% | 1,33% |
Grazia | 0,88% | 1,05% |
Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,88 pkt. proc. do 9,73 proc.
Dwutygodniki 16-59 | maj 2015 : październik 2015 | maj 2014 : październik 2014 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 9,73% | 10,61% |
Pani Domu | 9,39% | 9,94% |
Viva | 8,38% | 8,18% |
Naj | 7,98% | 8,36% |
Tina | 7,73% | 8,76% |
Gala | 7,29% | 7,53% |
Party Życie Gwiazd | 6,50% | 6,42% |
Z Życia Wzięte | 5,17% | 5,66% |
Show | 4,20% | 4,16% |
Tele Świat | 4,15% | 4,19% |
Świat Seriali | 2,94% | 2,90% |
Takie jest Życie | 2,34% | 3,37% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,11% | 2,07% |
Sukcesy i Porażki | 1,88% | 2,50% |
Bravo Sport | 1,85% | 1,78% |
Super TV | 1,73% | 1,54% |
Bravo | 1,68% | 1,98% |
Relaks | 1,45% | 1,38% |
Tele Max | 1,20% | 1,04% |
Grazia | 1,01% | 1,15% |
TV14 | 0,94% | 1,19% |
Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków oraz od maja 2015 do października 2015 roku na losowej próbie 9 991 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 428 i 7 833 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W maju i październiku 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”, a od czerwca do października 2015 roku - dwutygodnik „Grazia”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” najchętniej czytanymi tytułami