SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telecom Media chce pozyskać do 10 mln zł w 2012 r.

Spółka Telecom Media rozważa przeprowadzenie w 2012 r. oferty typu pre-IPO, z której chce pozyskać 5-10 mln zł, poinformował prezes Jacek Czynajtis w rozmowie z agencją ISB.

"Planujemy, że będzie to 2012 r., choć wiele zależy m.in. od koniunktury na rynku finansowym. Zakładamy, że pozyskamy 5-10 mln zł" - powiedział ISB Czynajtis.

MCI Management, główny akcjonariusz spółki, już w zeszłym roku oceniało, że Telecom Media jako spółka wystarczająco dojrzała może brać pod uwagę rynek główny. Niemniej jednak, Telecom Media może trafić najpierw na NewConnect. "Rynek alternatywny będziemy traktowali jako przystanek" - zapewnił Czynajtis.

Nie chciał wypowiedzieć się na temat możliwej wyceny spółki, jednak podkreślił, że analogiczne firmy są wyceniane na rynkach zachodnich  relatywnie  wysoko. "Rynek bierze pod uwagę perspektywy rozwoju, a te dla branży mobilnej są bardzo optymistyczne" - zaznaczył prezes.

Spółka działa w branży mobile advertising, czyli reklamy na  telefony komórkowe i urządzenia mobilne (tablety) i ocenia, że jest zdecydowanym liderem tego sektora w Polsce. Wśród jej ostatnich klientów znalazły się m.in. Vectra, Knorr, Orange, Rexona czy Raiffeisen Bank. "Widać, że rynek marketerów coraz częściej wykorzystuje platformy mobilne w strategii komunikacji z konsumentem, co ma i będzie miało coraz większy wpływ na wycenę najlepszych spółek z tego sektora" - twierdzi Czynajtis.

Spółka zakłada, że w tym roku jej wynik EBITDA wyniesie 2 mln zł.

"Bardzo optymistycznie oceniamy perspektywy na drugą połowę roku, wynika to ze znacznie większej liczby zapytań biznesowych od potencjalnych klientów, niż przed rokiem" - zaznaczył Czynajtis.

Jacek Czynajtis pełni funkcję prezesa Telecom Media od początku sierpnia. Równocześnie Telecom Media objęła 31% udziałów w Optizen Labs - spółce, której Czynajtis jest współzałożycielem.

"To pozwoli na szereg synergii. Jesteśmy przekonani, że na rynku docelowo największe sukcesy będą odnosiły spółki oferujące kompleksowe zintegrowane usługi marketingu mobilnego. Oferując holistyczne rozwiązania, będziemy mieli największe szanse na utrzymanie pozycji lidera w tym obszarze.  Jesteśmy zainteresowani przejęciem lub strategicznym aliansem z podmiotami uzupełniającymi kompetencje Telecom Media i Optizen Labs, w której obejmujemy 31% udziałów z opcją objęcia kolejnych" - powiedział Czynajtis.

Dodał też, że obie firmy pracują nas szeregiem nowych usług, które rozszerzą ofertę. "Będziemy stale analizować  jaki będzie najbardziej efektywny sposób powiększenia i uzupełniania oferty. Niektóre usługi opracujemy sami, w innym przypadku możemy ściągnąć specjalistów z rynku lub dokonać akwizycji. Z pewnością będziemy rozglądać się po rynku pod tym kątem" - powiedział Czynajtis.

Głównym udziałowcem Telecom Media jest MCI.PrivateVentures FIZ, z grupy MCI Management.

Dołącz do dyskusji: Telecom Media chce pozyskać do 10 mln zł w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl