„Teleexpress” najchętniej oglądanym programem informacyjnym
W styczniu br. na pozycji lidera oglądalności wśród programów informacyjnych znalazł się „Teleexpress”. Biorąc pod uwagę całkowitą oglądalność to wszystkie serwisy zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Wiadomości” TVP1.
„Teleexpress” TVP1 w styczniu 2016 roku oglądało średnio 4,40 mln widzów, co zapewniło stacji 34,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 1,79 proc. widzów, czyli 80 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 34,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęły „Wiadomości” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 9,93 proc. (409 tys. osób) do 3,70 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 25,44 proc. do 23,13 proc. O dużym spadku oglądalności dziennika TVP1 więcej napisaliśmy tutaj.
Natomiast ostatnie miejsce podium przypadło „Faktom” TVN. Ich oglądalność na głównej antenie zwiększyła się o 1,78 proc. (62 tys. widzów; jednocześnie był to jedyny wzrost) i w styczniu 2016 roku wyniosła ona 3,56 mln osób. Z kolei udział „Faktów” w TVN wyniósł 23,47 proc. (rok wcześniej było to 22,79 proc.).
Jednak „Fakty” nadawane są równolegle też w TVN24 Biznes i Świat, a średnia oglądalność programu na dwóch antenach w zeszłym miesiącu wyniosła 3,73 mln widzów, co przełożyło się na 24,53 proc. udziału. Było to o 4,61 proc. mniej niż w styczniu ub.r. na trzech kanałach, bo wtedy program nadawany był też dodatkowo w TVN24.
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,62 mln osób, po stracie o 4,84 proc. Serwis ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w styczniu br. oglądało 2,84 mln widzów, czyli o 3,21 proc. mniej niż przed rokiem.
Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 8,07 proc. do 1,88 mln widzów.
Wszyscy 4+ |
|||||
styczeń |
2016 |
2015 |
|||
Program |
Stacja |
AMR |
SHR |
AMR |
SHR |
TELEEXPRESS 17:00 |
TVP1 |
4 404 995 |
34,81% |
4 485 246 |
34,92% |
WIADOMOŚCI 19:30 |
TVP1 |
3 703 492 |
23,13% |
4 112 018 |
25,44% |
FAKTY 19:00 |
TVN |
3 564 918 |
23,47% |
3 502 457 |
22,79% |
WYDARZENIA 18:50 |
Polsat |
2 619 976 |
17,44% |
2 753 147 |
18,15% |
PANORAMA 18:00 |
TVP2 |
1 875 412 |
13,39% |
2 040 146 |
14,36% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||
FAKTY 19:00 |
TVN |
3 564 918 |
23,47% |
3 502 457 |
22,79% |
TVN24 Biznes i Świat |
160 434 |
1,06% |
72 130 |
0,47% |
|
TVN24 |
- |
- |
330 875 |
2,15% |
|
Razem: |
3 725 352 |
24,53% |
3 905 462 |
25,41% |
|
WYDARZENIA 18:50 |
Polsat |
2 619 976 |
17,44% |
2 753 147 |
18,15% |
Polsat News |
162 857 |
1,08% |
139 477 |
0,92% |
|
Polsat News 2 |
53 907 |
0,36% |
38 163 |
0,25% |
|
Razem: |
2 836 740 |
18,88% |
2 930 787 |
19,32% |
Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2016 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 1,52 proc.
W tym ujęciu jedynym wzrostem, wynoszącym 4,09 proc., pochwalić się mógł „Teleexpress”. Również i tutaj najwięcej straciły „Wiadomości” - było to 13,86 proc.
16-49 |
|||||
styczeń |
2016 |
2015 |
|||
Program |
Stacja |
AMR |
SHR |
AMR |
SHR |
FAKTY 19:00 |
TVN |
1 255 193 |
22,64% |
1 274 560 |
22,17% |
TELEEXPRESS 17:00 |
TVP1 |
1 090 818 |
24,28% |
1 047 956 |
22,87% |
WYDARZENIA 18:50 |
Polsat |
1 061 656 |
19,37% |
1 174 680 |
20,72% |
WIADOMOŚCI 19:30 |
TVP1 |
979 280 |
16,46% |
1 136 846 |
18,57% |
PANORAMA 18:00 |
TVP2 |
467 262 |
9,13% |
520 916 |
9,91% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||
FAKTY 19:00 |
TVN |
1 255 193 |
22,64% |
1 274 560 |
22,17% |
TVN24 Biznes i Świat |
36 505 |
0,66% |
28 915 |
0,51% |
|
TVN24 |
- |
- |
125 308 |
2,18% |
|
Razem: |
1 291 698 |
23,30% |
1 428 783 |
24,86% |
|
WYDARZENIA 18:50 |
Polsat |
1 061 656 |
19,37% |
1 174 680 |
20,72% |
Polsat News |
49 994 |
0,91% |
46 323 |
0,82% |
|
Polsat News 2 |
17 417 |
0,32% |
10 915 |
0,19% |
|
Razem: |
1 129 067 |
20,60% |
1 231 918 |
21,73% |
Dołącz do dyskusji: „Teleexpress” najchętniej oglądanym programem informacyjnym