Telewizja Polsat zadowolona ze startu wiosennej ramówki. „Bardzo dobrze oceniamy nowe pozycje”
Po czterech tygodniach od rozpoczęcia nowego sezonu Telewizja Polsat jest usatysfakcjonowana z wyników oglądalności wiosennych propozycji, m.in. piątkowej nowości „The Story of My Life” oraz odświeżonego „Tańca z gwiazdami”. - Jesteśmy zadowoleni ze startu ramówki - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat.
W czwartek 1 marca br. Polsat rozpoczął emisję dziesiątej serii reality-show „Nasz nowy dom” z Katarzyną Dowbor. Po trzech odcinkach program ogląda średnio 1,66 mln osób, co oznacza wzrost o 130 tys. widzów. Tego samego dnia wystartowała jedenasta edycja „Przyjaciółek”, którą po trzech pierwszych odcinkach śledzi 1,84 mln widzów. To o 70 tys. więcej niż rok temu.
Hitem Polsatu tej wiosny jest ósma edycja „Tańca z gwiazdami” - program emitowany w piątki o godz. 20.00 (od 2 marca) gromadzi średnio 3,10 mln widzów, czyli o 690 tys. osób więcej niż siódma odsłona widowiska emitowana rok temu.
Tuż po „Tańcu” stacja pokazuje nowy talk-show „The story of my life” z Katarzyną Montgomery w roli prowadzącej gromadzi średnio 1,82 mln widzów. Polsat w czasie nadawania nowości jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w 4+, ale w grupie 16-49 przegrywa z TVN. W każdym odcinku programu para celebrytów dowie się jak będzie wyglądać ich życie na starość, a w tym celu uczestnicy zostaną ucharakteryzowani na osoby starsze o 20-30 i 40-60 lat.
Gorzej radzą sobie inne nowości tej ramówki - nowy program „Take me out” gromadzi średnio 1,09 mln widzów, o 700 tys. osób mniej niż rok temu w tym paśmie miał „Idol”, a Polsat w czasie nadawania przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Z kolei pokazany w zeszły czwartek o godz. 22.15 pierwszy odcinek reality-show „Wyjdź za mnie” oglądało średnio 979 tys. widzów. Przełożyło się to na 9,84 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 10,81 proc. w grupie 16-59. W programie czternaścioro singli ma szansę oświadczyć się wybranej przez siebie osobie i wziąć ślub przed kamerami. Gospodarzami polskiej wersji show są psycholodzy Maria Rotkiel i Tomasz Kozłowski.
Nowy magazyn poradnikowy „SuperPies” (sobota o 17.45) po trzech odcinkach gromadzi średnio 626 tys. widzów. Polsat w trakcie nadawania programu zajmuje trzecie miejsce w rynku oglądalności. Ale format powstaje we współpracy z producentem karmy Pedigree, która jest lokowana w odcinkach. Natomiast dobre wyniki notuje drugi sezon serialu „W rytmie serca”, który ogląda średnio 2,42 mln widzów, o 90 tys. widzów więcej niż „Kabaret na żywo” pokazywany w tym paśmie rok temu. Produkcja daje Polsatowi pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym.
W tym sezonie powróciło kulinarne show „Top Chef”, którego siódmą edycję ogląda średnio 1,02 mln widzów. Oznacza to spadek widowni o 280 tys. w porównaniu do wyników poprzedniego sezonu, emitowanego jesienią 2016 roku. Program daje Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z propozycji programowych oraz oglądalności w wiosennej ramówce. Bardzo dobrze oceniamy nowe pozycje takie jak „The Story of My Life”, uważam, ze to świetny program. Wspaniale radzą sobie dwa seriale „W rytmie serca” i „Przyjaciółki” oraz odświeżony „Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami”. Dobre wyniki osiągają także „Nasz nowy dom” i „Wydarzenia”. Jesteśmy zadowoleni ze startu ramówki - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu.
W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 1 proc. do 9,83 mld zł i spadek zysku netto o 7,4 proc. do 945,2 mln zł. Liczba abonentów firmy zmalała o 1,8 proc. do 5,78 mln, natomiast liczba sprzedanych im usług zwiększyła się o 3,2 proc. do 13,68 mln. Liczba usług prepaidowych spadła o 13,2 proc. do 2,84 mln.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polsat zadowolona ze startu wiosennej ramówki. „Bardzo dobrze oceniamy nowe pozycje”