Telewizja Polska zadowolona ze startu TVP ABC. Juliusz Braun: nowe pozycje jesienią
Telewizja Polska jest usatysfakcjonowana z oglądalności dziecięcej stacji TVP ABC. Nowe pozycje programowe, w tym zakupiony kontent, pojawią się w jesiennej ramówce. - Chcemy, żeby audycje miały swoje twarze - mówi Wirtualnemedia.pl Juliusz Braun, prezes TVP.
Średni udział kanału TVP ABC w rynku w kwietniu br. wyniósł 0,63 proc. Stacja zanotowała co prawda niższe wyniki niż miesiąc wcześniej (w marcu udział kanału wynosił 0,78 proc.), ale nadal pozostaje liderem oglądalności wśród telewizji dziecięcych (wyniki za Nielsen Audience Measurement, zobacz dane za marzec).
Juliusz Braun, prezes Telewizji Polskiej jest zadowolony z oglądalności TVP ABC. - To bardzo dobry wynik. Wróżono nam, że udział w rynku zbliżać się będzie do jednego procenta dopiero po roku - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Skąd jednak kwietniowy spadek? - W marcu mieliśmy do czynienia z efektem nowości - ocenia.
TVP ABC zaczyna wprowadzać do ramówki programy premierowe produkowane dla stacji. Telewizja Polska chce również pokazywać nowo zakupiony kontent, m.in. produkcje animowane. Premierowe pozycje mają pojawić się na antenie kanału jesienią tego roku.
W maju rozpoczęto nadawanie programu poradnikowego „Na kłopoty... ABC”, którego gospodynią jest dziennikarka i stylistka Karolina Malinowska (więcej na ten temat). Na razie TVP nie planuje podejmowania współpracy z kolejnymi prowadzącymi. - Chcielibyśmy, żeby audycje w jesiennej ramówce miały swoje twarze - zdradza nam jednak Juliusz Braun.
Kanał TVP ABC został uruchomiony 15 lutego br. i nadaje w ramach pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. Jest też dostępny w kablówkach, a w ubiegłym tygodniu dostęp do kanału otrzymali również abonenci platformy nc+ (przeczytaj o tym).
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska zadowolona ze startu TVP ABC. Juliusz Braun: nowe pozycje jesienią