SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska ze 177 mln zł straty w ub.r. Koszty wzrosły o 8,2 mln zł, wpływy zmalały o 6,8 proc.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała spadek wpływów o 6,8 proc. do 1,47 mld zł i wzrost kosztów operacyjnych o 8,2 proc. do 1,65 mln zł. Strata netto firmy wyniosła 176,7 mln zł.

Jeszcze w 2014 roku, gdy firmą zarządzał Juliusz Braun, TVP miała 6,29 mln zł zysku netto. W 2015 roku zanotowała już 36,62 mln zł straty (w połowie roku prezesem TVP został Janusz Daszczyński). Natomiast w 2016 roku, gdy spółką już kierował Jacek Kurski, jej strata netto wzrosła do 176,75 mln zł.

TVP już wiosną br. w sprawozdaniu do Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji podała, że w 2016 roku zanotowała 872 mln zł wpływów reklamowych (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). Obecnie firma w raporcie do KRS, do którego dotarł Presserwis, poinformowała, że jej łączne przychody w ub.r. wyniosły 1,47 mld zł (po spadku o 6,8 proc. w skali roku), a koszty działalności operacyjnej - 1,65 mln zł (8,2 proc. mniej niż rok wcześniej).

Spadają wpływy z reklam

Według raportu wpływy nadawcy z reklam zmalały o 5,3 proc. do 753,8 mln zł, ze sponsoringu - o 6,2 proc. do 118,5 mln zł, z abonamentu rtv - o 10,7 proc. do 361,1 mln zł, a ze sprzedaży usług - o 11,8 proc. do 27,1 mln zł. Za to przychody ze sprzedaży programów wzrosły o 0,1 proc. do 90,7 mln zł, ze sprzedaży licencji - o 6,1 proc. do 57,5 mln zł, a z konkursów i loterii - o 45,3 proc. do 4,26 mln zł.

Za to po stronie kosztów TVP zapisała dodatkowe 29,7 mln zł na pogram odejść dobrowolnych i 66 mln zł na podatek VAT od abonamentu rtv. Ponadto wpływy abonamentowe zmalały o 43,3 mln zł, a przychody z reklam i sponsoringu - o 50,1 mln zł.

W czerwcu br. prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski podał, że liczba etatowych pracowników firmy od początku ub.r. zmalała z 2,83 tys. do ok 2,6 tys.

W ub.r. oddziały terenowe TVP zanotowały łącznie 14,84 mln zł straty brutto, podczas gdy rok wcześniej miały 3,71 mln zł zysku brutto. Największą stratę w ub.r. zanotowało TVP Gdańsk (2,18 mln zł), a zysk osiągnęły jedynie TVP Wrocław (206 tys. zł) i TVP Bydgoszcz (178 tys. zł).

Mniejsze wpływy z reklama, 800 mln zł pożyczki

W tym roku sytuacja reklamowa TVP dalej nie jest najlepsza. Jacek Kurski w odpowiedzi na interpelację jednego z posłów PO podał że w I kwartale br. przychody reklamowe TVP były o 11,8 proc. niższe niż średnie wpływy kwartalne spółki z reklam 2016 roku. - Oczywiście należy pamiętać o tym, że takie porównanie nie do końca jest uprawnione, gdyż do średniej rocznej odnosimy dwa miesiące zimowe, gdy program jest głównie powtórkowy i cenniki reklamy dużo niższe niż w sezonie jesiennej ramówki, kiedy stacje telewizyjne notują największy wzrost przychodów - zaznaczył.

Jak już informowaliśmy w lipcu br. spółce przyznano 800 mln zł kredytu ze Skarbu Państwa. Resort finansów uruchomił w tym celu środki z Funduszu Reprywatyzacji. Telewizja planuje przeznaczyć te pieniądze na rozwój technologiczny, w tym cyfryzację starych produkcji, a także poszerzenie oferty programowej.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska ze 177 mln zł straty w ub.r. Koszty wzrosły o 8,2 mln zł, wpływy zmalały o 6,8 proc.

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zed
A podobno wystarczy nie kraść. Więc kto kradnie?
odpowiedź
User
Grv
Ta, a to sa wyniki podane do opinii publicznej. Mozna tylko podejrzewac, ze jest jeszcze gorzej, ale jakos to zakryto kreatywna ksiegowoscia.
odpowiedź
User
kukiz do gitarki
oj czy nie wiecie, tym paździerzem ludzi nie okłamiecie
odpowiedź