SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja WP stawia na filmy fabularne, dokumenty i rozrywkę. Mniej publicystyki

Wirtualna Polska Holding, nadawca Telewizji WP złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o zmianę warunków koncesji. Stacja chce od stycznia wprowadzić nowe programy, stąd konieczne jest wyrażenie zgody przez KRRiT.

Jagna WiszniewskaJagna Wiszniewska

W związku ze złożonym przez spółkę Wirtualna Polska Media wnioskiem o zmianę koncesji dotyczącej zapisów programowych, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę, by audycje publicystyczne zajmowały nie mniej niż 5 proc. tygodniowego czasu nadawania programu (w godzinach 6-23.00); informacyjne – nie mniej niż 1 proc.; filmy fabularne – nie mniej niż 15 proc., audycje dokumentalne – nie mniej niż 13 proc.; rozrywkowe – nie mniej niż 16 proc., edukacyjne – nie mniej niż 8 proc.; programy poradnicze -  nie mniej niż 5 proc. tygodniowego czasu nadawania programu.

Oznacza to, że nadawca stawia przede wszystkim na filmy fabularne, dokumenty, rozrywkę, a zmniejsza udział publicystyki w programie (z 15 proc. do 5 proc.). To działanie zgodne ze strategią, którą stacja obrała już w ubiegłym roku, rezygnując stopniowo z audycji publicystyczno-informacyjnych.

Nadawca we wniosku koncesyjnym zobowiązał się również do tego, że program będzie zawierał „audycje poświęcone rozwojowi społeczeństwa, gospodarki, kultury i przemianom obyczajowym we współczesnych warunkach szybkiego rozwoju technicznego i technologicznego”. W programie mają być nadawane również audycje poświęcone edukacji medialnej oraz treści pochodzące z nowych mediów, program ma być interaktywny.

Od stycznia zmiany w ramówce Telewizji WP

Jagna Wiszniewska, dyrektor zarządzająca Telewizji WP potwierdziła portalowi Wirtualnemedia.pl, że zmiany w koncesji oznaczają istotne zwiększenie udziałów m.in. filmów dokumentalnych, audycji edukacyjnych i poradniczych w programie Telewizji WP. Mają być związane z procesem przygotowania nowych formatów w ramówce stacji, które – jak udało nam się dowiedzieć – będą nadawane od stycznia 2019 roku.

- Program będzie miał nadal charakter uniwersalny, adresowany do zróżnicowanej grupy odbiorców, ze szczególnym uwzględnieniem osób aktywnie korzystających z nowych mediów. Główny powód wniosku o zmiany w koncesji, to lepsze dopasowanie naszej oferty programowej do oczekiwań widzów telewizji naziemnej. Dzięki temu Telewizja WP, która jest liderem wśród stacji nadających na MUX-8 , będzie mogła stale poszerzać grono odbiorców - podkreśla Wiszniewska, dyrektor zarządzająca Telewizji WP.

Wirtualna Polska regularnie przygotowuje nowe produkcje, niektóre z nich dedykowane są stricte do internetu i umieszczane na stronie głównej WP.pl, inne emitowane są jednocześnie w Telewizji WP i w portalu.

Obecnie na portalu WP.pl co czwartek, począwszy od połowy listopada br. pojawia się jeden z sześciu odcinków programu kryminalnego „Akta zbrodni”. Jan Gołębiowski przedstawia w nim, jak wygląda praca profilera kryminalnego, m.in. z kim współpracuje i jak przygotowuje profil sprawcy. W programie stworzono przykładowe sceny przestępstw, które odwiedza ekipa WP wraz ze specjalistami. Pokazane są m.in. specjalistyczne techniki przesłuchań i praca wariografu.

Z kolei od 7 listopada Wirtualna Polska zaczęła emisję 6-odcinkowego serialu komediowego „Pod włos” z Katarzyną Kwiatkowską i Rafałem Mohrem w rolach głównych. Serial wyprodukowano na zlecenie Polpharmy dla marki Biotebal. Odcinki pojawiają się co tydzień na stronie głównej WP.pl oraz w serwisach tematycznych i na profilach w social media Wirtualnej Polski.

Telewizja WP zrezygnowała z produkcji publicystycznych

Telewizja WP jest nadawana na ósmym multipleksie telewizji naziemnej, oprócz tego nadawane są na nim również kanały Nowa TV, Metro TV i Zoom TV. Początkowo telewizji WP emitowano kilka autorskich programów informacyjnych i lifestylowych, ale już wiosną ub.r. zaczęto z nich rezygnować.

Wirtualna Polska tłumaczyła, że z powodu niskiego zasięgu nie można osiągnąć odpowiednio dużych wpływów reklamowych, więc trzeba ograniczać koszty. Takiego samego zdania jest również ZPR Media – nadawca Nowej TV, który pod koniec listopada br. zrezygnował z programu informacyjnego „24 godziny”, tłumacząc to względami biznesowymi i problemami z zasięgiem nadawania MUX-8.

We wrześniu ub.r. pożegnano się z większością pracowników redakcji Telewizji WP, a w marcu br. - z Maciejem Orłosiem.

- Decyzja o ograniczeniu produkcji własnych z września ubiegłego roku pokazuje, że był to bardzo dobry ruch dla stacji. W 2018 roku osiągnęła ona pozycję lidera wśród nadawców na MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej, a jej oglądalność systematycznie rośnie. Kolejnym krokiem zmian jest rezygnacja z formatu „Orłoś Kontra” - stwierdzono wtedy w oświadczeniu Wirtualnej Polski.

Telewizja WP w III kwartale br. zanotowała 10,7 mln zł wpływów sprzedażowych (wobec 4,7 mln zł rok wcześniej), a jej skorygowana strata EBITDA zmalała w skali roku z 10,6 do 6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Telewizja WP stawia na filmy fabularne, dokumenty i rozrywkę. Mniej publicystyki

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
@bezczelny
Pamiętam, jak Tomasz Machała odejście z NaTemat do Wirtualnej Polski tłumaczył tym, że WP tworzy poważną telewizję informacyjną, która jemu także da możliwość rozwoju w zawodzie dziennikarza. I co? Całkowita klęska, plotkarski magiel i filmy czwartej kategorii. A strona główna WP? To samo. Dramat.
odpowiedź
User
Cz
Widzów nie ma, programów nie ma, ale jest Barbara Bilińska!
odpowiedź
User
Parówkorzerca
Parówkowa telewizja, parówkowy portal, parówkowy dyrektorek, parówkowi pracownicy (a nie sorry, oni są na "umowach cywilnoprawnych" :D)
odpowiedź