Biedronka wprowadza pierwszeństwo przy kasie oraz przy wejściu do sklepu dla seniorów. Tesco i Eurocash także z myślą o ochronie seniorów
Sieci sklepów Tesco, Biedronka (Jeronimo Martins Polska), Kaufland i Grupy Eurocash wprowadzają rozwiązania, które mają ułatwić zakupy seniorom. To dlatego, że takie osoby znajdują się w grupie podwyższonego ryzyka zakażeniem koronawirusem.
Tesco wprowadza specjalne godziny z myślą o osobach starszych - akcja rozpoczyna się dzisiaj i będzie prowadzona codziennie we wszystkich sklepach sieci handlowej w Polsce w godzinach 9-10.
W trakcie specjalnych godzin sklepy Tesco pozostaną otwarte dla wszystkich, ale sieć handlowa prosi swoich pozostałych klientów o zrozumienie i ustępowanie pierwszeństwa w wyznaczonym czasie osobom starszym.
Celem akcji jest umożliwienie seniorom zrobienia najpilniejszych zakupów szybko i sprawnie.
- Wprowadzając specjalną godzinę każdego dnia chcemy umożliwić im zrobienie niezbędnych zakupów i zapewnić komfort oraz bezpieczny dostęp do potrzebnych produktów. Wierzymy, że nasi klienci wesprą nasze działania i ustąpią pierwszeństwa osobom starszym. W tym szczególnym okresie bardziej niż kiedykolwiek musimy skupić się na wzajemnej pomocy i solidarności - tłumaczy Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji w Tesco Polska.
Tesco Polska to sieć 330 sklepów na codzienne zakupy - supermarketów i hipermarketów kompaktowych.
W Biedronce seniorzy mają pierwszeństwo
Sieć Biedronka wprowadza natomiast pierwszeństwo wejścia seniorów do sklepu w pierwszej godzinie od otwarcia placówki. - Wszystko po to, by osoby starsze przebywały w sklepie jak najkrócej i były przez to jak najmniej narażone na zachorowanie - tłumaczy sieć.
Ponadto Biedronka zdecydowała się umożliwić starszym klientom omijanie kolejki do kasy, niezależnie od pory dnia. Akcja odbywać się będzie pod hasłem "Czas na pomaganie seniorom 65+".
Oprócz tego od wtorku w sklepach sieci należącej do Jeronimo Martins obecne będą specjalne skrzynki, do których seniorzy będą mogli wrzucać formularze z prośbą o pomoc w zrobieniu zakupów (podobne formularze wypełniać mogą również osoby chętne do udzielenia wsparcia). W ten sposób Biedronka chce połączyć potrzebujących seniorów z osobami, które mieszkają w ich sąsiedztwie i chcą nieść pomoc. Sieć planuje również współpracę z innymi organizacjami, które są gotowe pomagać seniorom w zakupach.
By starsza osoba mogła płacić za zakupy dopiero w chwili, gdy je odbiera w domu, Biedronka wprowadza specjalną kartą, którą mogą otrzymać wszyscy seniorzy, którzy mają aktywną kartę Moja Biedronka. Przekażą ją następnie wolontariuszowi, który będzie nią płacić za ich zakupy w Biedronce. Senior dokonuje płatności za zakupy w momencie dostawy, a wolontariusz wpłaca otrzymaną od niego kwotę – za pierwsze i kolejne zakupy – z powrotem na kartę w dowolnym sklepie Biedronka.
W całym kraju działa nieco ponad 3 tys. sklepów Biedronka. W ub.r. ich przychody sprzedażowe zwiększyły się o 7,9 proc. do 12,621 mln euro, a w ujęciu like-for-like wzrost wyniósł 5,8 proc. Liczba sklepów zwiększyła się o 102 do 3 002. W br. ma przybyć ponad 100, a w tysiącu będą działały kasy samoobsługowe.
Na początku marca Biedronka rozpoczęła promocję, w ramach której na stałe obniża ceny 100 produktów podstawowego użytku.
Także dziś 24 marca br. rusza akcja „Zakupy dla Seniora 60+” w sklepach Grupy Eurocash, czyli w sbc, Delikatesach Centrum, Euro Sklepie, Gamie, Groszku, Lewiatanie. Jej celem jest pomoc osobom starszym w realizacji bieżących zakupów.
Zaangażowano do niej 175 wolontariuszy - pracowników Grupy Eurocash, którzy będą robić zakupy dostarczać je do domów/mieszkań seniorów. Dostawy są darmowe.
Kaufland wprowadził kasę pierwszeństwa dla seniorów
Od wtorku 24 marca br. we wszystkich marketach sieci Kaufland wydzielone zostały specjalne kasy pierwszeństwa dla osób 65+. Osoby starsze są w nich obsługiwane poza kolejnością.
Specjalnie oznaczone kasy są dostępne w każdym z 220 marketów sieci. Może z nich skorzystać każdy klient, ale osoby starsze są obsługiwane poza kolejnością, jeżeli tylko zgłoszą taką potrzebę.
- Mamy świadomość, że w obecnej sytuacji epidemiologicznej codziennie wykonywane czynności mogą stanowić dodatkowe wyzwanie dla osób starszych. Mając to na uwadze, zdecydowaliśmy się wprowadzić rozwiązanie, które pozwoli seniorom zrobić zakupy szybciej i wygodniej, a tym samym ograniczy ewentualny stres z tym związany - mówi Maja Szewczyk z działu komunikacji korporacyjnej sieci Kaufland.
Sieci handlowe a koronawirus
W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, zmiany w funkcjonowaniu wprowadziła m.in Biedronka. Największa detaliczna sieć dyskontów działa w skróconych godzinach (od 8:00 do 20:00). Przy wejściu do sklepów stopniowo będą wprowadzane podajniki z płynem dezynfekującym dla klientów, a przy kasach pojawią się nawilżane chusteczki Dada. Przy kasach pojawi się też oznaczenie wskazujące odległości 1 metra, które między sobą powinny zachować stojące w kolejce osoby. Ponadto pracownicy ochrony będą dbać o to, by w każdym sklepie przebywało jednocześnie nie więcej osób niż jest przewidziane, w zależności od jego powierzchni.
Kasjerzy mają pracować w jednorazowych maseczkach i rękawiczkach, sieć planuje także montaż osłon pleksi przy stoiskach kasowych.
W sklepach Lidl pojawiły się płyny antybakteryjne i środki odkażające dla pracowników i klientów, kasjerzy chronieni są przesłonami z pleksi. Sieć na plakatach i ulotkach informuje także o sposobach na ograniczanie ryzyka zachorowania na COVID-19.
Dodatkowe środki bezpieczeństwa dla pracowników wprowadziła też franczyzowa sieć Żabka. Sklepy działające pod tym szyldem są czynne krócej niż zwyczajowo.
Dołącz do dyskusji: Biedronka wprowadza pierwszeństwo przy kasie oraz przy wejściu do sklepu dla seniorów. Tesco i Eurocash także z myślą o ochronie seniorów