SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bezpieczny Internet i Tidal w Canal+ Polska. UOKiK stawia zarzuty

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty Canal+ Polska dotyczące oferowania części klientom dodatkowych usług: Bezpieczny Internet oraz Music+ Premium z platformą Tidal.

Według ustaleń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów klientom Canal+ Polska przy zawieraniu umowy dotyczącej internetu mobilnego lub telefonii mobilnej informowano o usługach dodatkowych: Bezpieczny Internet z oprogramowaniem antywirusowym oraz Music+ Premium z platformą streamingową Tidal.

Użytkownikom przekazywano, że będą mogli z jednej lub obu opcji zrezygnować po zawarciu umowy. Przy czym nie pytano ich, chcą aktywować te usługi, tym samym firma nie uzyskiwała zgód klientów.

CZYTAJ TEŻ: Canal+ przeprasza za reklamy w transmisjach z Ligi Mistrzów

Tymczasem Bezpieczny Internet i Music+ Premium po okresie darmowym stawały się płatne, o ile użytkownicy wcześniej z nich nie zrezygnowali. Miesięczna cena za pierwszą to 3 zł lub 9 zł, a za drugą - 19,99 zł.

Canal+ Polska z zarzutami od UOKiK

Prezes UOKiK postawił w tej sprawie zarzuty Canal+ Polska. W komunikacie podkreślono, że Urząd kwestionuje praktyki polegające na automatycznym uruchamianiu usług dodatkowych i pobieraniu płatności za nie, bez uzyskania na to wyraźnej zgody konsumentów, a wątpliwości budzi obarczanie ich odpowiedzialnością za brak rezygnacji z tak włączonych usług.

- Od dawna apelujemy do przedsiębiorców, aby zapewniali swoim klientom rzeczywistą możliwość wyboru i oceny, czy chcą uruchomić usługi wykraczające poza świadczenie główne i jego kwotę. Po stronie przedsiębiorcy jest uzyskanie od konsumentów wyraźnej zgody na każdą dodatkową płatność za taką usługę, najpóźniej w chwili zawierania umowy - skomentował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

CZYTAJ TEŻ: Zmiany w cennikach Canal+ i Polsat Box

We wtorek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił, że prezes UOKiK zobowiązał właściciela UPC Polska do zwrotu opłat klientom, którym bez ich zgody aktywowano dodatkowe usługi w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie”.

W 2023 roku grupa kapitałowa Canal+ Polska przy nieznacznym wzroście przychodów - o 0,5 proc. 2,55 mld zł - zarobiła na czysto 22 mln zł mniej niż przed rokiem. Zmalała też dywidenda, którą firma wypłaci swoim akcjonariuszom.

Dołącz do dyskusji: Bezpieczny Internet i Tidal w Canal+ Polska. UOKiK stawia zarzuty

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Do UOKiK
A kiedy UOKiK weźmie się za oferty i operatorów, gdzie wielkimi literami pokazuje się ceny tylko za kilka pierwszych miesięcy... a dopiero małym druczkiem jest cena za miesiące kolejne.
Tak samo powinno być zabronione reklamowanie cen, które z góry zakładają że klient wyraża tzw. "zgody marketingowe".
4 0
odpowiedź