Tiffany sprzedaje więcej ślubnej biżuterii dzięki komunikacji do par jednopłciowych
Firma jubilerska Tiffany&Co. zanotowała po raz pierwszy od trzech lat wzrost sprzedaży pierścionków zaręczynowych. Według jej szefa to zasługa bardziej otwartej komunikacji marki ukierunkowanej m.in. na związki jednopłciowe.
Firma zanotowała pierwszy od października 2014 roku kwartalny wzrost sprzedaży - jej dochód w kwartale zakończony 30 kwietnia br. zwiększył się o 53 proc., osiągając poziom 142 mln dol. Sprzedaż pierścionków zaręczynowych wzrosła z kolei o 11 proc.
Stało się to mimo, że Tiffany nie wprowadziła do sklepów nowych produktów ani też znacząco nie zmieniała w tym okresie cen. Jak podaje "The Wall Street Journal", to zasługa zmiany komunikacji marketingowej firmy.
Alessandro Bogliolo, CEO firmy przyznał, że to skutek zwrócenia się z przekazem do mniejszości i par homoseksualnych. Zapowiedział kolejne inwestycje, zarówno w marketing, jak i technologię.
Tiffany po raz pierwszy w swojej ponad 100 -letniej historii wykorzystała w reklamach obrączek i pierścionków zaręczynowych wizerunek gejów w 2015 roku.
W ostatnich tygodniach podobną reklamą – tyle, że konkurenta Tiffany – firmy Swarovski zajmowała się w Polsce Komisja Etyki Reklamy. Pary jednopłciowe wystąpiły w jej kampanii walentynkowej. KER uznała, że nie narusza ona dobrych obyczajów. Wotum separatum zgłosił przedstawiciel TVP, Andrzej Garapich, który stwierdził, że „takie działania ze strony reklamodawców są niedopuszczalne i powinny zostać napiętnowane”.
W Polsce nadal niski współczynnik tolerancji
Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w niechlubnym rankingu homofobii w krajach UE. Nasz kraj uplasował się na przedostatnim miejscu spośród krajów UE w rankingu analizującym poziom równouprawnienia osób LGBTI w Europe. W zestawianiu ILGA Europe - obejmującym także kraje spoza Unii Europejskiej - czołowe miejsca zajmują Malta, Belgia i Norwegia.
Dołącz do dyskusji: Tiffany sprzedaje więcej ślubnej biżuterii dzięki komunikacji do par jednopłciowych