TikTok platformą młodzieży, rośnie jej potencjał komercyjny
95 proc. korzystających w Polsce z Tiktoka to kobiety. Przeważnie to nastolatki - tylko niecałe 10 proc. użytkowników tej platformy w naszym kraju ma powyżej 19 lat - wynika z badania agencji GetHero. Aplikacja ma także rosnący potencjał sprzedażowy - co trzeciemu użytkownikowi podobają się komercyjne akcje influencerów z TikToka.
W porównaniu z ubiegłym rokiem, w obecnym podniósł się wiek osób korzystających z serwisu TikTok - pokazują wyniki drugiej edycji badania GetHero na temat tej platformy. Jak czytamy w raporcie, głównymi przyczynami tego zjawiska są m.in. naturalne starzenie się społeczeństwa oraz rosnąca popularność platformy wśród starszych użytkowników.
Młodzi rządzą na TikToku
Najliczniejszą jednak grupą na TikToku w Polsce w dalszym ciągu stanowią nastolatkowie. Zwłaszcza ci w wieku 14-15 lat - to ponad 37 proc. respondentów. Drugą najliczniejszą grupą są młodzi w wieku od 16 do 18 lat (27,6 proc.). W trakcie badania najmłodszy użytkownik platformy miał 9 lat, a najstarszy 59. Platformę zdominowały młode użytkowniczki (95 proc.).
Ponad dwie trzecie respondentów nagrywa własne materiały na platformę (66,7 proc.). Co drugi respondent przyznaje, że TikToka bardzo lubi. Tylko znikomy odsetek odbiorców aplikacja wręcz denerwuje.
TikTok z rosnącym potencjałem reklamowym
Zdecydowana większość użytkowników TikToka zetknęła się w serwisie z reklamą (94,5 proc. odpowiedzi na tak).
Co trzeciemu użytkownikowi (33,1 proc.) podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek. 34 proc. respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami.
Autorzy badania uważają, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają silny wpływ na podnoszenie efektów sprzedażowych reklamowanych przez nich produktów. Prawie co czwarty ankietowany (24 proc.) przyznał się, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale twórcy.
Agencja GetHero obsługuje na wyłączność ponad 30 czołowych TikTokerów.
Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Badanie zostało przygotowane i opracowane przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy oraz preferencje użytkowników TikTok niezwiązane tylko z aplikacją.
Dołącz do dyskusji: TikTok platformą młodzieży, rośnie jej potencjał komercyjny