Klipy na TikToku do 10 minut. Szersze możliwości dla twórców i konkurencja z YouTube
TikTok zapowiedział wydłużenie do 10 minut czasu trwania publikowanych w serwisie klipów. Obecnie limit wynosi 3 minuty. Zmiana ma się pojawić stopniowo w ciągu najbliższych tygodni. - To zapewni jeszcze więcej kreatywnych możliwości naszym twórcom na całym świecie - wyjaśnia TikTok w komunikacie dla Wirtualnemedia.pl.
TikTok należy obecnie do najbardziej popularnych platform społecznościowych na świecie. W 2021 r. serwis miał ponad miliard użytkowników, 100 mln z nich pochodziło z Europy.
Dziesięć minut zamiast trzech
Na początku swojego funkcjonowania TikTok pozwalał na zamieszczanie na tej platformie filmików trwających maksymalnie 30 sekund. Ta opcja ulega jednak stopniowej ewolucji.
Czytaj także: Wojna na TikToku: Rosyjska propaganda i codzienność Ukraińców
W 2021 r. TikTok zwiększył limit treści publikowanych w aplikacji do trzech minut. Z informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że już cztery miesiące po wprowadzeniu 3-minutowych wideo, średnia długość wszystkich publikowanych filmów wyniosła 2 minuty i 24 sekundy, a materiały trwające ponad minutę generują 5,3 mld wyświetleń dziennie na całym świecie.
Teraz TikTok zapowiedział wydłużenie limitu klipów zamieszczanych przez twórców do dziesięciu minut. To istotna zmiana w funkcjonowaniu serwisu.
- Zawsze myślimy jak w nowy sposób dostarczać dodatkowej wartości naszym użytkownikom i wzbogacić ich doświadczenia w korzystaniu z TikToka - czytamy w komunikacie przesłanym do naszej redakcji. - W zeszłym roku wprowadziliśmy dłuższe filmy, dając naszej społeczności więcej czasu na tworzenie i rozrywkę w TikTok. Teraz rozpoczynamy wprowadzanie możliwości przesyłania filmów o długości do 10 minut, co, mamy nadzieję, zapewni jeszcze więcej kreatywnych możliwości naszym twórcom na całym świecie.
Po co ta zmiana? Według naszych źródeł wprowadzanie możliwości nagrania filmów o długości do dziesięciu minut jest odpowiedzią na potrzeby twórców, którzy do tej pory często tworzyli wieloczęściowe wideo na TikToku.
Dziesięciominutowe wideo mają dać twórcom większe pole do wyrażania siebie i korzystania ze swobody kreacji. Na TikToku stale przybywa treści edukacyjnych, rozrywkowych czy informacyjnych. Dla twórców takich filmów dotychczasowy limit stanowił ograniczenie, które utrudniało im swobodę - np. dzielili swoje wideo na części.
Ewolucja publikowanych wideo skłoniła więc serwis do większej elastyczności Platforma wierzy, że 10-minutowe filmy podniosą jakość przedstawianych treści i będą przydatnym narzędziem dla twórców, którzy dzielą się na platformie swoimi pasjami związanymi np. ze sztuką, sportem, rzemiosłem i majsterkowaniem, ale także codziennymi czynnościami, tworząc atrakcyjne vlogi.
Dzięki dłuższym filmom twórcy będą mieli możliwość tworzenia nowych, rozszerzonych typów treści, mając większą swobodę w doborze długości filmu. Decyzja o rozszerzeniu formatu jest odpowiedzią na pozytywne reakcje społeczności na dłuższe wideo i opinie twórców, a także jest zgodna z założeniem, by dostarczać użytkownikom narzędzia, których potrzebują, aby tworzyć swobodnie i bez ograniczeń.
TikTok zapowiada, że wydłużenie limitu filmów do 10 minut jest wprowadzane etapami na kolejnych rynkach. Wszystkie zmiany są dokonywane po stronie serwerów, dlatego nie będzie potrzeby aktualizowania aplikacji, aby dostrzec większą swobodę w tworzeniu klipów.
Starcie z YouTubem?
W kontekście wydłużenia limitu długości filmików do dziesięciu minut pojawiły się spekulacje o tym, że obecny ruch jest wymierzony w YouTube’a i konkurencję z tą platformą.
Wirtualnemedia.pl zapytały Google (do którego należy YouTube) o to, jakie zasady obowiązują obecnie pod względem tworzenia treści w tym serwisie. Odpowiedź otrzymaliśmy w kilku jasnych punktach:
- Jeżeli masz konto Google, możesz oglądać filmy i dodawać je do ulubionych, a także subskrybować kanały. Jednak użytkownicy, którzy nie mają własnego kanału YouTube, są niewidoczni dla innych na platformie. Nawet jeśli masz konto Google, musisz utworzyć kanał YouTube, aby przesyłać filmy, dodawać komentarze i tworzyć playlisty.
- W YouTube nie ma funkcji kamery internetowej do nagrywania filmów. Aby nagrać i zapisać film, możesz użyć oprogramowania na swoim komputerze. Potem możesz przesłać film do YouTube.
- Jeżeli korzystasz z urządzenia mobilnego, możesz nagrywać filmy za pomocą kamery w telefonie i przesyłać je, używając aplikacji YouTube.
- Domyślnie możesz przesyłać filmy o długości do 15 minut. Po zweryfikowaniu konta Google będą one mogły mieć więcej niż 15 minut.
- Aby zweryfikować konto Google na komputerze otwórz stronę https://www.youtube.com/verify. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby Twoje konto Google zostało zweryfikowane. Możesz wybrać, czy chcesz dostać kod weryfikacyjny SMS-em, czy odsłuchać go w automatycznej wiadomości głosowej.
- Nasze zespoły na bieżąco pracują, żeby jak najszybciej przeprowadzać procesy weryfikacji. Poważnie traktujemy spam i nadużycia. Weryfikacja tożsamości za pomocą numeru telefonu to jeden ze sposobów ochrony naszej społeczności i walki z nadużyciami. Numer telefonu jest nam potrzebny, aby wysłać Ci kod weryfikacyjny. Sprawdzamy też, czy numer telefonu jest powiązany z maksymalnie 2 kanałami rocznie.
- Maksymalny rozmiar przesyłanego pliku to 256 GB lub 12 godzin, w zależności od tego, która z tych wartości jest mniejsza.
- Nie ma podanego maksymalnego czasu transmisji. Aby robić transmisje na żywo muszą być spełnione pewne warunki.
TikTok wprowadza polskojęzycznych moderatorów
TikTok tylko w trzecim kwartale 2021 r. usunął ponad 91 mln filmów ze swojej platformy za naruszenie zasad społeczności lub warunków świadczenia usług, co stanowi około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów. Niemal 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia regulaminu.
Ostatnio TikTok zapowiedział, że zatrudni polskojęzycznych moderatorów, którzy przez całą dobę dopilnują, by nie znajdowały się tam nieodpowiednie treści. Platforma przekonuje też, że jest w stanie z dużym prawdopodobieństwem zweryfikować, czy z danego profilu faktycznie korzysta osoba w odpowiednim wieku (TikTok przeznaczony jest dla użytkowników od 13. roku życia).
W 2021 r. TikTok znalazł się na pierwszym miejscu najpopularniejszych aplikacji mobilnych. Drugi rok z rzędu wyprzedził konkurentów - na kolejnych miejscach były należące obecnie do koncernu Meta platformy Facebook i Instagram. W Europie TikTok ma już 100 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Klipy na TikToku do 10 minut. Szersze możliwości dla twórców i konkurencja z YouTube