SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TikTok ogranicza u siebie działalność mediów państwowych

Profile mediów, które TikTok oznacza jako powiązane z władzami państwowymi, a które podejmą próby docierania do społeczności poza swoim domowymi rynkami, przestają być wyświetlane w kanałach "Dla Ciebie". W ciągu najbliższych kilku tygodni zablokowana zostanie możliwość płatnej promocji dla tych kanałów poza granicami swojego kraju.

Jak podaje TikTok, wprowadzone zmiany „mają jeszcze mocniej ograniczyć ryzyko wykorzystania TikToka do wywierania politycznego wpływu na opinię publiczną w innych krajach”, co jest „szczególnie ważne przed wyborami do Parlamentu Europejskiego oraz przy napiętej sytuacji geopolitycznej”. Zmiany zostały już wprowadzone w życie.

Platforma wprowadzi również rozszerzone i częstsze raportowanie na temat prób jej wykorzystania do operacji wywierania wpływu (z kwartalnego na miesięczne). Do tej pory obszar ten stanowił część Raportu Egzekwowania Zasad Społeczności. Od 27 maja dostępna jest poświęcona temu sekcja, bardziej szczegółowa i częściej aktualizowana, uwzględniająca, m.in., próby powrotu wcześniej usuniętych siatek kont.

Zobacz: Nowa funkcja TikToka. Odpowiedź na rozwój sztucznej inteligencji 

Raporty wpływu na TikToku

Od stycznia do kwietnia 2024 r. TikTok powstrzymał 15 kampanii mających na celu wywieranie wpływu i usunął 3 001 powiązanych z nimi kont. Zazwyczaj głównym ich celem było wpłynięcie na prowadzony w danych rynkach dyskurs polityczny, często związany z wyborami (np. wyborami prezydenckimi w Indonezji, parlamentarnymi w Serbii) albo istotnymi lokalnymi kwestiami społeczno-politycznymi (np w Wielkiej Brytanii czy Niemczech) – wylicza TikTok.

Dołącz do dyskusji: TikTok ogranicza u siebie działalność mediów państwowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl