Tok FM i Vox FM z największym wzrostem z reklam, bezapelacyjnym liderem RMF FM
Wpływy reklamowe stacji radiowych po siedmiu miesiącach br. były niemal 5 proc. wyższe niż w tym samym okresie ub.r. Najwyższą dynamikę przychodów miały w tym okresie Tok FM i Vox FM, z kolei Radio Zet, Program I Polskiego Radia i Złote Przeboje Poznań zarobiły na reklamach mniej niż przed rokiem.
W okresie od stycznia do lipca br. wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 3,6 mld zł i były o 4,8 proc. wyższe niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Liderem przychodów z reklam pozostaje RMF FM - stacja zwiększyła je w skali roku o 5,3 proc., do 1,06 mld zł.
Drugą pod względem wpływów z reklam stacją radiową jest Radio Zet. Rozgłośni udaje się utrzymać miejsce na podium, mimo że jej przychody - rok do roku - spadły o 1,8 proc., z 609 mln zł do 598,1 mln zł.
Trzecie miejsce na podium utrzymuje Program III Polskiego Radia, które zarobiło w omawianym okresie 222,4 mln zł, czyli 3 proc. więcej niż rok temu.
Spośród Top10 rozgłośni radiowych pod względem przychodów z reklam, największe wzrosty zanotowały Tok FM i Vox FM.
Pierwsza stacja zarobiła w tym roku 50,9 proc. więcej – 95,6 mln zł. Druga z kolei zwiększyła wpływy z reklam o 30,1 proc., do 82,9 mln zł.
Tok FM notuje też wzrosty słuchalności - w ostatniej fali Radio Tracka za okres maj-lipiec br. stacja zwiększyła słuchalność w rynku ogólnopolskim do 2,3 proc.
Reklamodawcy wydali też więcej w Esce Warszawa (wzrost o 6,1proc., do 45,3 mln zł), RMF Classic (wzrost o 12,5 proc., do 45,1 mln zł) i Esce Poznań (wzrost o 6,9 proc., do 42,4 mln zł).
W omawianym okresie spadły z kolei wydatki na reklamę w radiowej Jedynce (o 1,1 proc., do 120,3 mln zł) i radiu Złote Przeboje Poznań (o 2,2 proc., do 45,1 mln zł).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2016 | I-VII 2017 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 006 870 180 zł | 1 060 724 175 zł | 5,3 |
ZET | 608 950 100 zł | 598 105 480 zł | -1,8 |
PR 3 | 215 811 410 zł | 222 357 260 zł | 3 |
PR 1 | 118 995 920 zł | 120 276 740 zł | -1,1 |
TOK FM | 63 387 292 zł | 95 621 573 zł | 50,9 |
VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock) | 63 700 320 zł | 82 876 530 zł | 30,1 |
ESKA Warszawa | 42 665 960 zł | 45 269 430 zł | 6,1 |
RMF Classic | 40 124 990 zł | 45 126 198 zł | 12,5 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 46 141 779 zł | 45 116 715 zł | -2,2 |
ESKA Poznań | 39 632 902 zł | 42 378 606 zł | 6,9 |
razem | 3 440 490 255 zł | 3 605 301 108 zł | 4,8 |
Dołącz do dyskusji: Tok FM i Vox FM z największym wzrostem z reklam, bezapelacyjnym liderem RMF FM
Podjąłem zatem decyzję nieodwołalną. ODCHODZĘ stąd !!!
Zapamiętajcie tę datę: 28 sierpnia 2017 godz. 8.53.
Nigdy już tutaj nie wrócę i sami sobie walczcie z lewackim obleśnym podszywaczem. Jakbyście mi pomogli, to bym tutaj wam propagował dwie...może nawet 3 z czerech wartości konserwatywnych.
A tak- sami sobie radźcie. Odchodzę.
Słyszycie?
NIE wrócę tu już.
LOL. Żartowałem. Wracam o 10.16. xoxo Maciej.
Bezczelny lewacki podszywacz może nabierać innych lewaków, ale mnie się nie da nabrać. Jestem konserwatystką, a my konserwatyści bez problemu wyczuwamy się nawzajem!
Zawsze bezbłędnie wyczuwam wpisy, pod którymi kryje się prawdziwy Maciej, a we wpisach o 09:09 i 10:18 nie wyczuwam ani trochę Macieja. Czyli na 100% nie są to jego wpisy. Maciej tak się nie bawi.
Bardzo proszę MODERATORA, żeby "przewietrzył" wpisy o 09:09 i 10:18 - szkoda zaśmiecać forum takimi bezwartościowymi i niemerytorycznymi wypocinami.