Tok FM, Vox FM i RMF Classic z największymi wzrostami wpływów reklamowych
W dziesięciu miesiącach br. cennikowe wydatki na reklamy radiowe zwiększyły się o 5,9 proc. w skali roku. Największy wzrost przychodów reklamowych zanotowały w tym czasie Tok FM, Vox FM i RMF Classic.
W okresie od stycznia do października br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w radiu nieco ponad 5,3 mld zł. Było to 5,9 proc. więcej w odniesieniu do tego samego okresu 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opartej na danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Pozycję lidera utrzymuje radio RMF FM z przychodami w wysokości 1,54 mld zł - wyższymi o 5,1 proc. niż rok wcześniej. Wiceliderem jest Radio Zet – w tej stacji reklamodawcy wydali 909,9 mln zł, czyli 2,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Tej stacji najchętniej słuchają osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Trzecie miejsce na podium należy do Programu III Polskiego Radia. Na spoty w tej rozgłośni marketerzy przeznaczyli 327,6 mln zł, czyli 5,3 proc. więcej niż przed rokiem.
Spośród wszystkich rozgłośni, które znalazły się w czołówce 10 z największymi wpływami z reklam, trzy miały najwyższą i dwucyfrową dynamikę przychodów. Tok FM zarobiło 43,4 proc. więcej w skali roku (142,9 mln zł), Vox FM – 24,9 proc. więcej (119,7 mln zł) i RMF Classic – 15,1 proc. więcej (67,4 mln zł).
W radiowej Jedynce marketerzy wydali w tym roku 182,8 mln zł, czyli 6,5 proc. więcej niż rok temu. Wśród słuchaczy Programu I Polskiego Radia najwięcej jest osób w wieku 60-75 lat.
Złote Przeboje Poznań zarobiło w tym roku 67 mln zł (1 proc. więcej), Eska Warszawa - 66,4 mln zł (5,2 proc. więcej), a Eska Poznań - 61,8 mln zł (6,3 proc. więcej).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-X 2016 | I-X 2017 | zmiana proc. |
RMF FM | 1 466 395 045 zł | 1 540 600 765 zł | 5,1 |
Radio ZET | 887 702 515 zł | 909 905 705 zł | 2,5 |
Program III Polskiego Radia | 311 093 730 zł | 327 585 070 zł | 5,3 |
Program I Polskiego Radia | 171 666 550 zł | 182 790 280 zł | 6,5 |
TOK FM | 99 592 322 zł | 142 851 693 zł | 43,4 |
VOX FM | 95 856 150 zł | 119 705 890 zł | 24,9 |
RMF Classic | 58 612 221 zł | 67 441 168 zł | 15,1 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 66 345 377 zł | 67 027 677 zł | 1 |
ESKA Warszawa | 63 133 540 zł | 66 386 730 zł | 5,2 |
ESKA Poznań | 58 103 734 zł | 61 753 698 zł | 6,3 |
Razem | 5 025 485 768 zł | 5 321 252 662 zł | 5,9 |
Dołącz do dyskusji: Tok FM, Vox FM i RMF Classic z największymi wzrostami wpływów reklamowych