Tomas Lauko chief executive officerem w Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej
Publicis Groupe ogłosiła nominacje do zespołu kierowniczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Tomas Lauko został chief executive oficerem w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) i odpowiada za 15 rynków w tym regionie, Maria Tudor awansowała na chief operating officera w regionie, a Paula Sobieszek - business development directorem.
Tomas Lauko został powołany na stanowisko chief executive officera (CEO) Publicis Groupe CEE, a jego bezpośrednim przełożonym jest Steve King, chief operating officer w Publicis Groupe. Będzie odpowiedzialny za nadzór działań Publicis Groupe na 15 rynkach regionu, w tym Polski, która jest biurem centralnym.
- Desygnacja Tomasa wzmacnia nasze zaangażowanie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej – dynamicznego regionu, oferującego wiele możliwości oraz charakteryzującego się zasobami wyjątkowych talentów. Tomas łączy głębokie zrozumienie regionu CEE, w tym naszych największych rynków – Polski i Rosji – z doświadczeniem w globalnych projektach. Będąc silnie zorientowanym na partnerskie relacje z klientami, śledzi najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii, ideach kreatywnych i rozwiązaniach biznesowych, a przy tym doskonale porusza się na gruncie współpracy międzykulturowej. W krótkim czasie, jaki upłynął, od kiedy Tomas przyjął nową rolę, pozytywne skutki jego działania zaczęły przynosić wymierne rezultaty. Jestem pewien, że pod kierownictwem Tomasa Publicis Groupe CEE będzie się rozwijać jeszcze szybciej - powiedział Steve King.
Tomas Lauko, do niedawna chief operating officer Publicis Groupe w Europie Północnej i Środkowej, odpowiadał za rozwój oferty produktowej i tworzenie planów operacyjnych zapewniających wzrost organizacji. W tym czasie odegrał zasadniczą rolę w procesie pozyskiwania i utrzymywania nowych, kluczowych klientów w regionie Europy Północnej i Środkowej (NCE).
Rozpoczął swoją karierę w Société Générale w Czechach, a następnie został konsultantem ds. komunikacji w Dentsu Aegis, w której szybko awansował na kolejne stanowiska. W 2009 roku związał się z Publicis Groupe dołączając do agencji mediowej Zenith, gdzie powierzono mu kierownictwo nad rozwojem cyfrowym i biznesowym w Europie Środkowo-Wschodniej i gdzie wdrażał partnerstwa z takimi firmami jak Facebook, Google, Adform czy Gemius. Następnie awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego Zenith w Czechach. Na początku 2014 roku został mianowany szefem rosyjskiego oddziału Zenith. Prowadził tę agencję i jej klientów w okresie spowolnienia gospodarczego w Rosji. Pod koniec 2016 roku przeniósł się do Paryża, aby objąć stanowisko global client lead dla firmy L’Oreal, a w 2019 roku został mianowany chief operating officerem w Publicis Groupe NCE.
Maria Tudor awansowała na chief operating officera
Maria Tudor (obecnie chief media officer i business development lead w Publicis Groupe CEE) została awansowana na stanowisko chief operating officera w regionie CEE.
Będzie podlegać Tomasowi Lauko i ściśle z nim współpracować. W swojej nowej roli będzie nadzorować działalność regionalną Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej, strategię i jej realizację, rozwój biznesu, produktów, partnerstwa oraz kierować największymi i najszybciej rozwijającymi się praktykami w obszarach mediów i contentu.
Maria Tudor ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej, ale zaczynała karierę jako inżynier informatyki. Pierwszą agencją, z którą się związała, była Saatchi & Saatchi. Następnie w, 2000 roku uruchomiła rumuński oddział Zenith, po czym wprowadziła go na czołową pozycję wśród agencji mediowych w Rumunii.
Kolejną nominacją w regionie CEE jest powierzenie Pauli Sobieszek stanowiska business development directora. Oznacza to kontynuację jej szesnastoletniej kariery w branży. W tym czasie była związana z domem mediowym Mindshare (WPP), gdzie stopniowo awansowała od stanowiska media plannera do business partnera.
Paula Sobieszek podlega bezpośrednio Marii Tudor. W nowej roli będzie zarządzać projektami rozwoju biznesu w całym regionie oraz zajmować się ich koordynacją, zapewniać spójność z praktykami globalnymi, współkierować rozwojem i koordynacją produktów, wspierać optymalizację i automatyzację działań, a także budować relacje Publicis Groupe CEE z dostawcami globalnymi i regionalnymi.
Dołącz do dyskusji: Tomas Lauko chief executive officerem w Publicis Groupe w Europie Środkowo-Wschodniej