TPSA chce mieć 1 mln klientów usług telewizyjnych
Jednym ze strategicznych celów Telekomunikacji Polskiej (TPSA) jest osiągnięcie poziomu 1 mln klientów usług telewizyjnych, wynika z wtorkowych wypowiedzi prezesa Macieja Wituckiego. Spółka podała, że na koniec 2009 r. miała 372 tys. abonentów tych usług.
"Milion abonentów telewizji cyfrowej to masa krytyczna, którą musimy osiągnąć. Staniemy się graczem, którego nie da się pominąć" - powiedział Witucki dziennikarzom we wtorek.
W raporcie rocznym TPSA podała, że na koniec roku miała 372 tys. klientów usług TV, co oznacza wzrost o 330% r/r.
Witucki nie wykluczył też, że spółka mogłaby być zainteresowana akwizycją dostawcy telewizji kablowej albo platformy TV satelitarnej.
We wtorek TPSA przedstawiła nową strategię rozwoju. Jednym z jej założeń jest skuteczna rywalizacja z dostawcami telewizji kablowej w dużych miastach. Ma to być możliwe m.in. dzięki wzrostowi inwestycji w infrastrukturę, co z kolei wynika z realizacji porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej (UKE).
TPSA miała 1.280 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 2.188 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 16.560 mln zł wobec 18.165 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: TPSA chce mieć 1 mln klientów usług telewizyjnych