TV Republika sprzedaje akcje za 510 zł. Chce być jak Polsat News i TVN24
Telewizja Niezależna, nadawca TV Republika, rozpoczęła wczoraj pierwszą publiczną ofertą akcji. - Dzięki emisji staniemy się stacją porównywalną do Polsat News czy TVN24 - zapowiada Piotr Barełkowski, prezes kanału.
Do 3 listopada br. prowadzone będą zapisy na akcje serii C i D, których cena emisyjna została ustalona na 510 zł. W przyszłym roku część z tych akcji ma zadebiutować na rynku New Connect, a potem na Giełdzie Papierów Wartościowych. Zapisy na akcje są prowadzone w DM Prospectus.
Tomasz Sakiewicz, wiceprezes Telewizji Niezależnej ds. marketingu i rynku abonenckiego, zaprzeczył na konferencji informacjom, że akcje oferować będą Kluby “Gazety Polskiej” (jest ich już w Polsce 400). Jak podkreślił, będą one wykorzystane tylko do promocji oferty.
Dzięki giełdowemu debiutowi nadawca TV Republika chce pozyskać w sumie 8,3 mln zł. 1,5 mln zł z tej kwoty planuje przeznaczyć na zakup siedziby dla spółki. Obecnie stacja realizuje bowiem programy z wynajętego studia. - Posiadanie własnej siedziby buduje wiarygodność firmy, ma to znaczenie dla rynku - powiedział nam Piotr Barełkowski, prezes Telewizji Niezależnej. Poza tym spółka chce kupić dwa wozy satelitarne, zainwestować w wyposażenie studia oraz w kampanię marketingową. Dotąd TV Republika promowała się głównie w mediach, z którymi współpracuje, czyli w konserwatywnej prasie i portalach. W przyszłości jednak będzie chciała powalczyć o nowych odbiorców, dlatego chce być widoczna w innych mediach.
Dla dalszego rozwoju stacji niezbędne jest poszerzenie zasięgu stacji. TV Republika podpisała właśnie umowę z siecią UPC Polska - jeszcze w tym miesiącu będzie dostępna w ofercie telewizji cyfrowej tego operatora (więcej na ten temat). Nadawca prowadzi też cały czas rozmowy z pozostałymi dwiema największymi kablówkami - Vectrą i Multimedia Polska. Kanał dostępny jest też w Cyfrowym Polsacie oraz w blisko 100 sieciach kablowych. Jeszcze w 2013 roku pojawi się na Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie dystrybuować go będą tacy operatorzy jak Dish Network, Bell i Rogers.
Poza operatorami płatnej telewizji, TV Republika odpłatnie oglądać można w internecie - na jej stronie internetowej oraz na platformach ipla i netvi. - Z danych z internetu oraz z naszych szacunków dotyczących widowni u operatorów wynika, że TV Republika dociera dziennie do 250-300 tys. widzów. Gdy będziemy w UPC to może być to już pół mln widzów - poinformował Barełkowski (mowa jest tu o zasięgu widowni, a nie o średniej oglądalności).
Kanał należy nie trafi do panelu Nielsen Audience Measurement, ale będzie mierzony przez panel Atmedia, który obejmuje klientów UPC. Telewizja Niezależna nie planuje też zatrudnienia brokera do sprzedaży reklam, dalej chce sprzedawać je samodzielnie.
W pierwszym półroczu br. przychody Telewizji Niezależnej wyniosły 1,17 mln zł, a starte netto - 1,5 mln zł. - Obecnie stacja bilansuje się w 70 proc. Mam nadzieję, że do końca roku nie będziemy notowali starty miesiąc do miesiąca - mówił Piotr Barełkowski. W przyszłym roku kanał ma już być zyskowny.
Największą część przychodów (62,82 proc.) w I półroczu br. stanowiły wpływy z abonamentu od internautów, z kolei udział przychodów od odbiorców kablowych i satelitarnych wyniosła 15,42 proc., a z reklam - 21,75 proc. Barełkowski wyjaśnił, że docelowo każda z grup przychodów ma mieć udział wynoszący około jednej trzeciej.
>>> TV Republika z 1,17 mln zł wpływów i 1,5 mln zł straty - raport finansowy
Telewizja Republika nadaje od maja br. Jest kanałem informacyjno-publicystycznym o profilu konserwatywnym. Programy na antenie stacji prowadzą znani publicyści jak Rafał Ziemkiewicz, Joanna Lichocka, Cezary Gmyz, Tomasz Terlikowski, Katarzyna Gójska-Hejke czy Anita Gargas. W sumie kanał zatrudnia 70 osób.
Dołącz do dyskusji: TV Republika sprzedaje akcje za 510 zł. Chce być jak Polsat News i TVN24