TVN zarobił więcej z reklam i subskrypcji. Ile wyniósł zysk w 2023 roku?
W 2023 roku grupa TVN zwiększyła przychody o 5 proc. do 2,25 mld zł, a przy znacznie słabszym wzroście kosztów jej zysk netto poszedł w górę o ponad jedną czwartą. Nadawca zatrudnia 2,4 tys. pracowników.
Podstawą biznesu grupy kapitałowej TVN pozostaje reklama i sponsoring telewizyjny i internetowy. W 2023 r. firma osiągnęła w tym obszarze 1,7 mld zł przychodów, wobec 1,63 mld zł rok wcześniej (w tabelkach przy tekście wszystkie kwoty są w tys. zł).
Nadawca ma w ofercie 12 stacji telewizyjnych (TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN24 BIS, TVN Style, TVN Turbo, HGTV, TVN Fabuła, TVN International, TVN International West, TVN International Extra) i grupa serwisów internteowych (na czele z TVN.pl i TVN24.pl). Do grupy kapitałowej oprócz TVN należy przede wszystkim 100 proc. udziałów brokera reklamowego TVN Media i spółki Stavka nadającej TTV oraz 32 proc. akcji Canal+ Polska.
Z 409,05 do 435,87 mln zł zwiększyły się wpływy grupy TVN od operatorów sieci kablowych i platform cyfrowych oraz ze sprzedaży subskrypcji w swoich platformach streamingowych. Firma w swojej ofercie ma Playera, którego część subskrypcyjna od połowy czerwca jest wygaszana na rzecz platformy Max, oraz TVN24 GO.
CZYTAJ TEŻ: TTV z rekordami finansowymi. TVN dostanie 35 mln zł
Natomiast wpływy sklasyfikowane jako pozostałe (z usług produkcyjnych, technicznych, marketingowych i usług wsparcia, najmu, sprzedaży praw programowych i dystrybucji kinowej) wzrosły ze 106,68 do 116,23 mln zł.
Koszty grupy TVN w górę o 1 proc.
Grupa TVN na działalność operacyjną przeznaczyła w ub.r. 1,88 mld zł, co wobec 1,86 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 1,1 proc. Koszty amortyzacji i utraty wartości kapitalizowanych kosztów produkcji zmalały z 723,04 do 690,54 mln zł, amortyzacji i utraty wartości - ze 180,4 do 170,24 mln zł, a marketingu i badań - ze 158,02 do 122,29 mln zł.
Natomiast wydatki na opłaty za prawa autorskie poszły w górę z 48,03 do 73,65 mln zł, na nadawanie stacji telewizyjnych - z 28,22 do 47,24 mln zł, a te określone jako pozostałe - ze 161,8 do 199,12 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty pracownicze minimalnie się zmniejszyły - z 306,28 do 306,26 mln zł. W ciągu roku zatrudnienie w firmie nieznacznie wzrosło: z 2 387 do 2 390 pracowników.
Prawie 90 mln zł od Canal+, przy niższej inflacji mniej z odsetek
W ub.r. TVN dostał od Canal+ Polska 88,27 mln zł dywidendy, wobec 86,76 mln zł rok wcześniej. Jak niedawno informowaliśmy, w tym roku Canal+ Polska wypłacił TVN znacznie mniej - 65,62 mln zł.
W ub.r. przy niższe inflacji przychody grupy TVN z odsetek zmalały z 52,67 do 32,01 mln zł, a koszty finansowe - z 12,69 do 7,13 mln zł. Natomiast w efekcie umocnienia się złotego wobec najważniejszych walut wynik z kursów walut poszedł w górę z -4,72 do 11,93 mln zł.
Kwota zapłaconego przez firmę podatku dochodowego wzrosła z 68,64 do 78,82 mln zł. W efekcie zysk operacyjny nadawcy zwiększył się z 365,18 do 461,68 mln zł, a zysk netto - z 331,79 do 419,67 mln zł.
TVN nie wypłaci dywidendy
W ujęciu jednostkowym TVN przy wzroście przychodów z 1,83 do 1,91 mld zł zwiększył zysk netto z 193,89 do 347,55 mln zł. Holenderska spółka Discovery Communications Benelux, jedyny akcjonariusz nadawcy, zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczył na jego kapitał rezerwowy.
Grupa TVN ma solidne zaplecze kapitałowe: w ub.r. jej kapitały własne zwiększyły się z 2,34 do 2,57 mld zł.
Dołącz do dyskusji: TVN zarobił więcej z reklam i subskrypcji. Ile wyniósł zysk w 2023 roku?