HGTV i Krzysztof Miruć zawieszają współpracę reklamową z Leroy Merlin
Architekt i projektant wnętrz Krzysztof Miruć zawiesza współpracę z siecią sklepów Leroy Merlin, a HGTV w najbliższym czasie nie będzie emitować programów sponsorowanych przez tę firmę. Przyczyną jest decyzja globalnych władz Leroy Merlin o prowadzeniu dalszej działalności w Rosji.
Krzysztof Miruć o zawieszeniu współpracy z Leroy Merlin poinformował w piątek rano na Facebooku. - Jestem zdecydowanie przeciwko rosyjskiej agresji w Ukrainie. Potępiam to, co się w tej chwili dzieje z całego serca. Od początku konfliktu aktywnie angażuje się prywatnie, jako przedsiębiorca w pomoc. Wspieram działania fundacyjne i organizacje niosące wsparcie poszkodowanym - wyliczył.
- Już od kilku dni analizujemy sytuację i zdecydowaliśmy się wspólnie z Leroy Merlin na zawieszenie mojej obecności w kampaniach - opisał.
Miruć zaznaczył, że nie obarcza polskiego oddziału Leroy Merlin odpowiedzialnością za decyzję o pozostaniu na rynku rosyjskim. - Jak wiecie sieć sklepów w Polsce jest częścią międzynarodowego biznesu, nie na wszystkie decyzje mają wpływ. Wiem, że angażują się bardzo w pomoc każdego dnia - podkreślił.
Kilka dni temu o zawieszeniu planowanej współpracy z Krzysztofem Miruciem poinformowała Akademii Sztuki w Szczecinie (architekt miał tam prowadzić wykłady w najbliższym roku akademickim). - Współpraca z panem Krzysztofem Miruciem zostaje zawieszona do czasu uregulowania przez niego spornych zobowiązań reklamowych - poinformował dr Mikołaj Iwański, prorektor ds. artystyczno-naukowych uczelni.
Krzysztof Miruć bohaterem kampanii reklamowych Leroy Merlin został ponad rok temu. Ostatni jak na razie nowy spot z jego udziałem pojawił się na początku br.
HGTV bez programów sponsorowanych przez Leroy Merlin
Ponadto Leroy Merlin jest partnerem reklamowym kilku programów emitowanych w kanale HGTV (należącym do TVN Grupy Discovery). W ramówce wiosennej planowano emisję m.in. nowego sezonu „Weekendowej metamorfozy” prowadzonej przez Krzysztofa Mirucia.
W obecnej sytuacji nadawca wspólnie z Leroy Merlin zdecydował się zawiesić współpracę, w najbliższym czasie nie będą pokazywane nowe odcinki programów sponsorowanych przez firmę.
W poprzednich latach Leroy Merlin reklamowała Maja Popielarska, prowadząca w HGTV m.in. program „Nowa Maja w ogrodzie”.
Od paru dni na Leroy Merlin, a także kilka innych koncernów, m.in. Auchan i Nestle, spada fala krytyki, ponieważ w przeciwieństwie do wielu innych firm zdecydowały się one dalej prowadzić działalność w Rosji. Nestle zostało za to skrytykowane m.in. przez czołowych polityków ukraińskich.
Na początku bieżącego tygodnia youtube’owy Kanał Sportowy poinformował, że zakończył współpracę reklamową z Leroy Merlin, nawiązaną w styczniu br.
Dołącz do dyskusji: HGTV i Krzysztof Miruć zawieszają współpracę reklamową z Leroy Merlin