SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN Media z nową polityką handlową. Zmieniono również grupy rozliczeniowe

Biuro reklamy TVN Media, które obsługuje stacje należące do grupy TVN oraz kanały zewnętrzne ogłosiło właśnie zasady sprzedaży oferty reklamowej obowiązuje w 2023 roku. Negocjacje zamknie 19 kwietnia, kiedy to mija termin podpisania tzw. umów rocznych, które są premiowane dodatkowymi rabatami. Do najważniejszych wprowadzonych zmian należą m.in. nowa grupa rozliczeniowa 20-54 lata, sporo wyższe rabaty za 100 proc. zakupu reklam z cennika oraz zróżnicowane podwyżki CPP.

Biuro reklamy TVN Media opublikowało właśnie politykę handlową na 2023 rok.

- Ostatnie lata w znaczącym stopniu doświadczyły nie tylko branżę reklamową, ale całą otaczającą nas rzeczywistość. Zmieniające się otoczenie postawiło przed wszystkimi bardzo wysokie oczekiwania i konieczność adaptacji. W tym świecie nasi klienci: reklamodawcy, agencje i domy mediowe poszukują  sprawdzonych i wiarygodnych partnerów, którzy potrafią zapewnić stabilność, transparentność oraz najwyższą jakość oferowanych produktów, połączoną ze skutecznym i innowacyjnym dotarciem do pożądanych grup celowych - wskazuje Dorota Żurkowska, group senior vice president revenue i członek zarządu TVN Warner Bros. Discovery.

- Stawiamy na ciągły rozwój i innowacyjność oferowanych rozwiązań, wyznaczając trendy, będące precyzyjną odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się potrzeby reklamodawców, m.in. aukcje czasu reklamowego przy top formatach, czy nowe kierunki rozwoju technologii Addressable TV, której jesteśmy pionierem na polskim rynku.  Dzięki ofercie telewizji adresowalnej umożliwiamy naszym klientom precyzyjne targetowanie reklam na podstawie demograficznych i geograficznych danych o odbiorcach, co zwiększa skuteczność kampanii reklamowych - dodaje. 

Do najważniejszych zmian, które wprowadzono w polityce handlowej na ten rok w porównaniu z rokiem 2022 należą: zmiana grup rozliczeniowych (z dotychczasowej 16-49 na 20-54 lata), zróżnicowane podwyżki CPP w poszczególnych klastrach, promocja zakupu cennikowego oraz zwiększenie udziału zakupu digital w dotarciu do najniższej ceny z klastra.

Tyle samo grup handlowych, wyższe stawki CPP

W polityce handlowej na 2023 rok utrzymano dotychczasowy podział reklamodawców na 11 grup: rozwojowych (wydają do 2,25 mln zł rocznie w kanałach z oferty TVN Media), kluczowych (siedem grup z wydatkami od 2,25 mln zł do 19 mln zł) i strategicznych (trzy grupy z wydatkami od 19 do 27,25 mln zł i więcej).

W 2023 roku obowiązują nowe stawki CPP dla wszystkich grup reklamodawców. W większości przypadków wyższe, w kilku – ich ceny nieznacznie obniżono.

Stawka CPP w przypadku produktu Multiscreen (łączy 90 proc. TVN i 10 proc. Playera) dla klientów rozwojowych zmalała z 2980 zł do 2905 zł, dla klientów kluczowych wydających od 2,25 mln zł do 8,5 mln zł obecnie mieści się w przedziale 2649 zł-2810 zł ( w ub.r.: 2715 zł – 2880 zł). Dla pozostałych klientów kluczowych stawki CPP podniesiono: z przedziału 2315 zł-2515  zł w roku  ub. do 2383 zł-2593 zł.  

Wyższe są również stawki CPP dla klientów strategicznych – w tym roku mieszczą się w przedziale 2111 zł – 2289 zł ( w ub.r. było to 1910 zł- 2125 zł).

W przypadku pakietu TVN Max (składa się z TVN i TVN7), CPP dla klienta rozwojowego wynosi obecnie od 2720 zł do 3815 zł ( w ub.r. było od 2790 zł do 3910 zł, a dla strategicznego wydającego powyżej 27,25 mln zł – od 1735 zł do 2250 zł ( w ub.r.: od 1570 zł do 2040 zł).

Z 16-49 na 20-54

Poza zmianą grupy 16-49 na 20-54, która obejmuje m.in. TVN i TVN Siedem, w pakietach Kobieta Premium, Mężczyzna Premium i Miasta Premium grupa rozliczeniowa została zmieniona z 16-49 na 20-49. W ramach poszczególnych pakietów nadal brane są pod uwagę kolejno tylko: kobiety z miast powyżej 50 tys. mieszkańców, mężczyźni z miast powyżej 50 tys. mieszkańców i wszyscy z miast powyżej 50 tys. mieszkańców.

Także w pakiecie Młodzież Premium grupę zawężono do osób z miast powyżej 50 tys. mieszkańców (nadal są to osoby w wieku 13-34).

W pakiecie Zbiorczym grupę zmieniono z 16-64 na 20-64. Pojawił się też pakiet Zasięg DTT (telewizja naziemna) z grupą 20-54.

Ten sam poziom rabatów inwestycyjnych

Na niezmienionym poziomie utrzymano rabaty inwestycyjne dla wybranych klastrów. Wynoszą one: 28 proc. dla klientów rozwojowych, od 32 proc. do 47 proc. dla klientów kluczowych i od 52 proc. do 60 proc. dla klientów strategicznych.

Zachowano wprowadzony na 2022 rok rabat dla wydatków w TVN7. Poziomy rabatów w tym przypadku również utrzymano na poziomie z 2022 roku. Dla reklamodawców rozwojowych rabat wynosi 32 proc., dla kluczowych – od 36 proc. do 49 proc., a dla strategicznych – od 54 proc. do 62 proc.

Bez zmian pozostały dwa dotychczasowe klastry negocjacyjne: 36-46 mln zł i 46 mln zł +. Reklamodawcy z takimi budżetami mogą negocjować warunki handlowe indywidualnie na podstawie zawartej z TVN Media umowy rocznej (obejmującej wydatki na kampanie reklamowe, kwoty zafakturowane tytułem wkładu sponsorskiego i/lub tytułem wynagrodzenia za usługi lokowania produktu, łącznie w segmencie TVN, Premium TV i Digital).

Dodatkowe rabaty zostają bez zmian

Oprócz rabatów inwestycyjnych, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny i dla reklamodawcy rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy oraz rabat za zawarcie umowy rocznej.

Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firm, które zadeklarują minimalny udział wydatków rocznych netto dla programu TVN w stosunku do jego wszystkich rocznych wydatków telewizyjnych netto na reklamę oraz sponsorowanie audycji i lokowania produktu oraz formy niestandardowe w wysokości minimum 50 proc. - wtedy otrzymają dodatkowo - podobnie jak w ub.r. - do 7 proc. rabatu.

Rabat za roczną deklarację cennikową jest przydzielany, gdy reklamodawca w momencie składania deklaracji wydatków rocznych zadeklaruje 100 proc. udział cennika w zakupie w programie TVN w danym roku.

4 proc. rabatu do 19 kwietnia, wyższy rabat za zakup z cennika

Z kolei klient, który do 19 kwietnia 2023 roku podpisze z TVN Media umowę roczną na wydatki w TVN i/lub w Premium TV, otrzyma dodatkowo 4 proc. zniżki. Rabat za umowę roczną nie obejmuje reklamodawców strategicznych.

Rabat za zakup bezpośredni w TVN Media wynosi – podobnie jak przed rokiem - 15 proc., na tym samym poziomie utrzymano rabat agencyjny - maksymalnie 15 proc.

Podobnie jak co roku, także w tym roku premiowany będzie 100 proc.  zakup z cennika. Jego wysokość uzależniona jest od poziomu wydatków i jest inna dla każdego z klastrów. Rabaty te w tym roku sporo zwiększono, promując mocno zakup cennikowy.

Dla zakupu w TVN upust ten wynosi obecnie (tak jak rok temu) od 7,5 do 15 proc. przy udziale opcji zakupu cennikowego w przedziale od 90 do 99,99 proc.

Gdy klient zdecyduje się na zakup całości czasu reklamowego po cenniku może liczyć (w zależności od poziomu wydatków) na rabat od 30 proc. do 38 proc. ( w ub.r. było to od 15 do 30 proc. ).

Klienci nadal mają też do dyspozycji pakiet Multiscreen All obejmujący TVN Max i Player Smart TV, umożliwiający jednoczesny zakup komunikacji tv i digital przy najbardziej angażujących programach TVN i Premium TV. W pakiecie tym 90 proc. GRP przypada na TVN Max, a 10 proc. - na Player Smart TV. 

TVN Media zamyka proces negocjacji na ten rok 19 kwietnia - to ostateczny termin na podpisanie umów rocznych.

Liderem TVP2

Na pozycję nowego lidera oglądalności rynku telewizyjnego w lutym 2023 roku wśród wszystkich widzów awansowała TVP2. W grupach 16-49 i 16-59 na czele znalazł się TVN, który wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: TVN Media z nową polityką handlową. Zmieniono również grupy rozliczeniowe

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Asceta
Mam takie luźne dwa pytania:
1. Jaki rabat dostanie PiS za wydatki podczas tego rocznej kampanii wyborczej.
2. Dlaczego usługa nazywana jest produktem? To akurat powtarza się też w bankowości, ubezpieczeniach itd.
0 0
odpowiedź
User
Sony
Uff można odetchnąć, Gretą Thundberg odwołała koniec ludzkości, jeszcze pożyjemy ….
0 0
odpowiedź
User
:)
Mam takie luźne dwa pytania:
1. Jaki rabat dostanie PiS za wydatki podczas tego rocznej kampanii wyborczej. - rynkowy
2. Dlaczego usługa nazywana jest produktem? To akurat powtarza się też w bankowości, ubezpieczeniach itd.
- TVN nie sprzedaje usługi, sprzedaje kontakty określonego widza z reklamą. To jest ich produkt.
0 0
odpowiedź