TVN szykuje na jesień nowy serial w Rybniku. Miasto zapłaci za promocję 370 tys. zł
W połowie kwietnia br. w Rybniku wystartują zdjęcia do nowego serialu stacji TVN, który na antenę trafi jesienią - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Miasto Rybnik za lokowanie plenerów zapłaci TVN blisko 370 tys. zł.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, władze Rybnika podpisały z TVN Media umowę dotyczącą lokowania tego miasta w serialu, który na antenie TVN ma się pojawić najpóźniej jesienią br. Kontrakt podpisano w wyniku rozstrzygniętego przetargu, który dotyczył promocji miasta poprzez jego lokowanie w serialu fabularnym na antenie ogólnodostępnej telewizji.
Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że stacja TVN jest już gotowa do realizacji produkcji, a prace na planie w Rybniku wystartują w połowie kwietnia. Serial jest oparty na oryginalnym scenariuszu, ma być produkcją o charakterze medycznym. Szczegóły nie są na razie znane.
W nowym serialu TVN zagrać mają m.in. Maja Ostaszewska i Maciej Zakościelny. Za projekt odpowiada Dorota Kośmicka-Gacke, jedna z bardziej znanych producentek seriali w naszym kraju. W przeszłości odpowiadała za takie seriale jak: "Niania", "Londyńczycy", "Rodzinka.pl" czy "Druga szansa".
W briefie przetargowym władze Rybnika określiły, że promocja miasta ma się odbywać w serialu, który będzie miał minimum 12 odcinków, będzie pokazywany najpóźniej od października br. w dni powszednie, nie wcześniej niż o godz. 20. Oczekiwały realizacji minimum 36 ujęć we wszystkich odcinkach serii, pokazujących architekturę Rybnika oraz jego charakterystyczne miejsca w ujęciach plenerowych (tzw. establishe, czyli ujęcie plenerowe przedzielające sceny lub w trakcie trwania sceny). Kolejnym z warunków było umieszczenie w serialu minimum 6 wskazań słownych - „Rybnik” w dialogach bohaterów, w pozytywnym lub neutralnym kontekście. Premierowe odcinki serialu mają być dostępne na platformie VoD.
Poza tym władze Rybnika wymagają, by w serialu występowali znani i uznani aktorzy. Ich zdaniem taka obsada zapewni wysoką oglądalność produkcji i najlepszą promocję miasta.
TVN Media jako jedyna firma złożyła ofertę w tym przetargu. Wyceniła ją na 369 tys. zł brutto. Zapewniła Rybnikowi 40 ujęć i 10 wskazań słownych w dialogach bohaterów.
Przypomnijmy, że podobne umowy TVN Media zawierało m.in. z władzami Torunia - to miasto korzystało z lokowania w serialu „Lekarze”. Akcja tej produkcji toczyła się właśnie w Toruniu.
Dołącz do dyskusji: TVN szykuje na jesień nowy serial w Rybniku. Miasto zapłaci za promocję 370 tys. zł