TVN widzi koniec kryzysu reklamowego. „Rynek wzrośnie o 1-3 proc.”
- Możemy powiedzieć, iż kryzys na rynku reklamy powoli zbliża się do końca - ocenił Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Spółka spodziewa się, że w 2014 roku cały rynek reklamy telewizyjnej wzrośnie o 1-3 proc.
- Postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na wzrost popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w chwili obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu w przyszłym roku - mówił w zeszły piątek na konferencji prasowej Markus Tellenbach, prezes TVN. Podkreślał też, że stacja obserwuje wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowo wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego według cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku.
Według szacunków TVN rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale br. zmalał o 3,3 proc. w porównaniu do III kwartału 2012 roku. Natomiast przychody TVN z reklamy w tym okresie wyniosły 205 mln zł po spadku o 3,4 proc. Udział spółki w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł do 34,5 proc. w III kwartale br. z 33,5 proc. w analogicznym okresie ub.r.
W lutym br. TVN podawała, że w 2013 roku spodziewa się wzrostu rynku o średniej jednocyfrowej dynamice.
W okresie od lipca do września br. przychody TVN wyniosły 309,9 mln zł, a spółka miała 69,8 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: TVN widzi koniec kryzysu reklamowego. „Rynek wzrośnie o 1-3 proc.”
Ponoć oblał się kwasem, chlebowym lub węglowym i ortofosforowym będącym składnikiem coca-coli