TVN zakłada wzrost wartości rynku reklamy telewizyjnej i internetowej
Grupa medialna TVN ma osiągnąć w tym roku wynik EBITDA na poziomie ok. 680 mln zł, a w przyszłym roku - na poziomie ok. 770 mln zł, wynika z prognozy przedstawionej przez spółkę. TVN zakłada m.in., że wzrost wartości rynku reklamy telewizyjnej przyśpieszy "ze średniego jednocyfrowego poziomu w roku 2011 do wysokiego jednocyfrowego w roku 2012".
Wzrost reklamy internetowej utrzyma się na poziomie wysokich kilkunastu procent rocznie w latach 2011-2012, zakłada TVN w prognozie. Inne założenia to m.in. brak znaczących negatywnych wydarzeń makroekonomicznych (np. problemy z zadłużeniem publicznym, itp.) oraz wzrost PKB w Polsce na poziomie ok. 4,0% rocznie w latach 2011-2012.
Skonsolidowane przychody grupy mają wzrosnąć o ok. 7% w tym i ok. 11% w przyszłym roku.
"Dodatkowo, spółka spodziewa się osiągnąć złożoną stopę rocznego wzrostu skonsolidowanych przychodów na poziomie ok. 10% w latach 2013-2015. Natomiast zarząd spółki chciałby podkreślić, że trafność szacunków wzrostu przychodów w bardziej odległych okresach jest znacznie trudniejsza ze względu na poziom niepewności co do światowej gospodarki" - podano w raporcie.
Kolejne założenia, to "brak zmian w polityce dywidendowej, przy spodziewanym wzroście wskaźnika wypłaty dywidendy do poziomu ok. 50% skonsolidowanego zysku netto poczynając od roku 2012" oraz "brak znaczącego nowego finansowania lub refinansowania".
"Nie oczekuje się realizacji transakcji kapitałowych przez spółkę do końca roku 2012" - czytamy dalej w założeniach do prognozy.
W lipcu główny akcjonariusz spółki, grupa ITI, poinformował, że "analizuje różne strategiczne opcje związane z należącym do niej pakietem kontrolnym akcji TVN" a media informowały, że rozesłano materiały informacyjne do potencjalnych inwestorów branżowych, którzy mogliby być zainteresowani przejęciem tego pakietu.
W I poł. 2011 roku spółka miała 27,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 34,07 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1305,95 mln zł wobec 1203,88 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 340,24 mln zł wobec 324,68 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TVN zakłada wzrost wartości rynku reklamy telewizyjnej i internetowej