SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP chce rozwijać anglojęzyczny kanał Poland IN. Wydłużenie godzin nadawania, obecność w USA

Poland IN, kanał streamingowy TVP ma być rozwijany. Telewizja publiczna chce, aby był obecny również w Stanach Zjednoczonych. Ma również rozpocząć nadawanie przez 12 godzin dziennie, a nie jak dotychczas - sześć godzin na dobę.

Anglojęzyczny kanał Telewizji Polskiej wystartował 11 listopada 2018 roku - w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. POLAND IN jest kanałem internetowym, docelowo nadawca chciałby, aby pojawił się również w tradycyjnej telewizji.

Nad programami pracuje redakcja, której trzon stanowią dziennikarze pracujący wcześniej w portalu Polandinenglish.info, obecnie to kilkanaście osób.

Na antenie można oglądać głównie serwisy informacyjne oraz publicystykę, ale również informacje kulturalne i ekonomiczne. Kanał ruszył pod hasłem „POLAND IN: The best of Poland".

Oprawa graficzna stacji została przygotowana by łączyć telewizję z internetem. Za realizację projektu odpowiada Ośrodek Mediów Interaktywnych TVP, kierowany przez jego dyrektora Kubę Sufina.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl, podczas startu kanału nadawca uzasadniał, że ma być on nowoczesny i interaktywny oraz „otwarty na nowe idee, wierny polskim tradycjom”, a misją kanału miało być pokazanie prawdziwego wizerunku i wpływ na postrzeganie Polski za granicą”.

Plan rozwoju w Stanach Zjednoczonych

W rozmowie z nami Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej pytany o plany rozwoju kanału stwierdził, że to „zdobycie Stanów Zjednoczonych”.

- Nie tak dawno byłem w Stanach i niestety miałem okazję widzieć, jak bardzo tam nie widać tego, co robimy w Poland IN. Materiały video z Poland IN mogą w każdej chwili znaleźć się na antenie TVP Polonia, choćby ze względu na to, że nadajemy „Focus on Poland”. Jednak są one wyeliminowane z rynku amerykańskiego ze względu na bardzo niekorzystną, podpisaną wiele lat temu umowę z firmą Spanski Enterprise. Ta umowa wygasa z końcem tego roku. Z punktu widzenia kanału anglojęzycznego, obecność w Ameryce jest najważniejszym punktem do którego zmierzamy - ocenił.

Docelowo kanał ma być nadawany przez 24 godziny na dobę, na razie premierowe programy pojawiają się sześć godzin dziennie.

- Będą także inne kroki, które podejmiemy w celu rozwoju Poland IN. Liczę na to, że wydłużymy czas nadawania premierowych produkcji, że nie będą to tylko cztery godziny premierowego programu, a co najmniej 12 godzin – mówi w rozmowie z nami Maciej Stanecki, wiceprezes Telewizji Polskiej.

Problemem anglojęzycznej redakcji ma nie być brak dziennikarzy do pracy, a dostęp do infrastruktury. W zespole znaleźli się m.in. Klaudia Czerwińska, Victoria Bieniek, Maciej Mikos, David Kennedy, Sally Jastrzębska, Jonasz Rewiński, Krzysztof Mularczyk, Bartek Morawski.

- Mamy w tej chwili wielu dziennikarzy, to raczej kwestia dostępu do infrastruktury. Obecnie możemy gościnnie wykorzystać istniejące studia przez kilka godzin dziennie, natomiast w tej chwili kilka  nich jest modernizowanych. To kwestia paru miesięcy, żebyśmy zwiększyli zdolności produkcyjne. Wtedy możemy myśleć o nowych formatach publicystycznych i na tym będziemy się skupiać. Jak bardzo potrzebne są informacyjne treści anglojęzyczne widać po ostatnim szczycie bliskowschodnim. Bardzo potrzebne jest nasze, polskie źródło informacji - mówi nam Stanecki.

Kampania „Poland IN. The best of Poland”

Z naszych wcześniejszych informacji wynikało, że wraz ze startem „Poland IN” Telewizja Polska zorganizuje kampanię promocyjną, która miała skupiać się m.in. na lotniskach czy środkach komunikacji (np. w londyńskim metrze), by poinformować potencjalnych anglojęzycznych odbiorców o nowej inicjatywie.

- Jeszcze nie uruchomiliśmy zakładanej kampanii, dotyczącej Poland IN. Plan jest taki, że będziemy obecni na lotniskach i w środowiskach opiniotwórczych, zainteresowanych dostępem do informacji z Polski. W tej sprawie bardzo liczymy na współpracę z MSZ - zadeklarował na razie członek zarządu Telewizji Polskiej.

W 2017 roku Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: TVP chce rozwijać anglojęzyczny kanał Poland IN. Wydłużenie godzin nadawania, obecność w USA

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek Atomek
Liczę na to, że jak wygaśnie umowa ze spanski to TVP VOD odblokuje wszystkie materiały za oceanem i nie będzie żadnych ograniczeń licencyjnych
0 0
odpowiedź
User
Ryczard z Czykago the patriot
Thank you from the mountain.
0 0
odpowiedź
User
Malgosia
I tak jesteście xujowi
0 0
odpowiedź