TVP Info promowało nowy portal braci Karnowskich. „Nie mieliśmy żadnej umowy z publicznym nadawcą”
Wczoraj ruszyło studio telewizyjne wPolsce.pl (Fratria). W ramach inauguracji działalności pokazano rozmowę z premier Beatą Szydło, którą na żywo transmitowała TVP Info. Zdaniem publicznego nadawcy nie ma w tym niczego nadzwyczajnego. - Nie zabiegaliśmy oto - odpowiada Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski.
wPolsce.pl to nowy projekt grupy medialnej Fratria. Studio wPolsce.pl będzie nadawało w tzw. live streamingu na stronie wpolsce.pl oraz na stronie głównej wPolityce.pl. Materiały dostępne będą również w mediach społecznościowych.
Nadawanie wPolityce.pl zaczęło się o godz. 9 od wywiadu z premier Beatą Szydło, dotyczącą m.in. incydentu w nocy w Londynie, gdzie ciężarówka wjechała w przechodniów. Rozmowa była też pokazywana na żywo w TVP Info, informowano o niej na pasku informacyjnym: „Premier Beata Szydło pierwszym gościem telewizji internetowej wPolsce.pl”.
Hej, @SamPereira_, po ile reklama natywna na antenie? Poproszę od razu uczciwy cennik, taki jak dla Karnowskich pic.twitter.com/uXIW3EXWFh
— Ojciecredaktor (@OjciecRedaktor) 19 czerwca 2017
- Naprawdę TVP Info robi wydanie specjalne ze startu prywatnej telewizji internetowej?! - zapytał Mikołaj Wójcik z „Faktu”. - Transmisja wywiadu z premier w TVP Info, i to z prywatnej konkurencyjnej stacji internetowej, to jednak novum w polskich mediach. I kuriozum - ocenił Marcin Makowski z „Do Rzeczy”. - Kiedy będzie w Telewizji Publicznej wydanie specjalne promujące np. telewizję „Rzeczpospolitej” albo Onetu? - zapytał Marcin Dobski z „Rzeczpospolitej”.
Internet coraz mocniej kusi telewizją. wPolsce.pl, czyli nowa oferta wPolityce.plhttps://t.co/dye51XyVmC#wieszwiecej
— TVP Info (@tvp_info) 19 czerwca 2017
Centrum Informacji TVP zapytane, czy retransmisja w publicznej telewizji programu nowej telewizji internetowej, sygnowanej przez Jacka i Michała Karnowskich, objęta jest płatną umową z pierwotnym nadawcą, odpowiada dla Wirtualnemedia.pl, że rozmowa z premier Beatą Szydło została odtworzona "w ramach wydania specjalnego serwisu informacyjnego TVP Info".
- Poświęcone było ono zamachowi terrorystycznemu w Londynie, a nie startowi nowego serwisu internetowego. Rozmowa z panią premier niemal w całości dotyczyła walki z terroryzmem i polityki bezpieczeństwa, a więc tematów wydania specjalnego - brzmi odpowiedź TVP.
Zapytany o to, czy istnieje umowa z telewizją publiczną, w ramach której transmitowano start wPolsce.pl, Michał Karnowski powiedział, że nie zabiegał o taki sposób promocji. - Byliśmy zaskoczeni, zarówno my, w telewizji, jak i pani premier. Nie zabiegaliśmy o taką transmisję, została ona puszczona z serwisu YouTube. Oczywistym jest więc, że nie mieliśmy żadnej umowy z publicznym nadawcą - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Karnowski.
- O tym, że TVP Info pokazało tę rozmowę dowiedziałem się, podobnie jak pani premier, wychodząc ze studia. Sygnał nadawany za pośrednictwem You Tube i Facebooka był otwarty, a moment ciekawy dziennikarsko i politycznie, bo kilka spraw (zamach terrorystyczny w Londynie, czego dotyczyła większość rozmowy, atak opozycji po wypowiedzi premier w Auschwitz, czy propozycje ministra zdrowia wprowadzenia możliwości płacenia za dodatkowe usługi w SPZOZ wymagało wyjaśnienia. Przez ostatnie kilka dni pani premier się nie wypowiadała. Rozumiem, że redakcja TVP Info uznała iż w tym momencie warto naszą rozmowę - nadawaną ze studia telewizyjnego portalu - pokazać. Dziennikarsko na pewno dobra decyzja, widzowie TVP także zyskali. Dla nas bilans jest neutralny - coś zyskaliśmy, jak zawsze gdy medium jest miejscem ważnego wydarzenia, ale też np. pewna część mediów cytowała wypowiedzi pani premier jako pochodzące z TVP info - dodaje.
Kilkuminutowy fragment wywiadu premier Beaty Szydło dla nowej internetowej telewizji, dotyczący tym razem spraw resortu zdrowia, wyemitowały także wieczorne Wiadomości TVP1.
We wrześniu ub.r. TVP Info przeprowadziło z Telewizją Republika wspólną transmisję z uroczystości w Muzeum Katyńskim z okazji 77. Rocznicy ataku radzieckiego na Polskę we wrześniu 1939 roku. Od września ub.r. w stacji emitowany jest cotygodniowy „Salon dziennikarski”, wspólna audycja wPolityce.pl, Radia Warszawa i „Idziemy”.
Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. średnia oglądalność minutowa TVP Info wynosiła 199,7 tys. widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 3,38 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP Info promowało nowy portal braci Karnowskich. „Nie mieliśmy żadnej umowy z publicznym nadawcą”