TVP sprzedaje dodatkowe reklamy przy mundialu
Biuro reklamy Telewizji Polskiej zaoferowało reklamodawcom dodatkowy czas reklamowy przy meczach rozgrywanych w trakcie zbliżających się Mistrzostw Świata w piłce nożnej Katar 2022. Nadawca twierdzi, że robi to z powodu ogromnego zainteresowania reklamą przy mundialu.
Biuro reklamy TVP sprzedaje czas reklamowy przy rozpoczynających się 20 listopada br. Mistrzostwach Świata w piłce nożnej Katar 2022 od początku lipca br. Nigdy jednak nie podano, jaki procent ogólnego czasu reklamowego przeznacza na ten cel.
Teraz publiczny nadawca oferuje reklamodawcom dodatkowy czas. Jak przekazano redakcji Wirtualnemedia.pl są to trzy dodatkowe bloki reklamowe ulokowane bezpośrednio po trzech meczach grupowych piłkarskiej reprezentacji Polski.
Oferta dotyczy zakupu cennikowego tego czasu.
Biuro reklamy TVP w odpowiedzi na pytanie Wirtualnemedia.pl o to, jaki procent zasobów reklamowych przy mundialu już wyprzedało poinformowało nas jedynie, że od momentu ogłoszenia oferta cieszy się znaczącym zainteresowaniem ze strony reklamodawców, zaś ze względu na trwającą sprzedaż biuro reklamy nie informuje o ilości czasu wolnego i sprzedanego.
Podobną odpowiedź usłyszeliśmy na nasze pytania pod koniec września br. Wówczas TVP również przekonywało, ze zainteresowanie reklamodawców mundialem jest ogromne, "a może być jeszcze większe ze względu na przypadający w czasie jego trwania przedświąteczny peak sprzedażowy".
Tymczasem jeden z ekspertów z domu mediowego, który zajmuje się buyingiem zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że jeszcze w ubiegłym tygodniu można było spokojnie kupić mecze z udziałem Polaków, a mecze innych reprezentacji agencje mediowe dostawały w ramach zamówień pakietowych.
- To oznacza, że jakiegoś super wielkiego zainteresowania meczami nie było, ale w wypełnieniu bloków przy mundialu z pewnością pomoże ogólnorynkowy brak zasobów reklamowych w telewizjach. Pytanie czy ten sposób sprzedaży zapewni nadawcy oczekiwany przychód - zastanawia się nasz rozmówca.
600 tys. zł za 30-sek.spot
Przy meczach reprezentacji Polski oraz w fazie pucharowej obowiązują specjalne zasady sprzedaży. TVP prowadzi sprzedaż łączoną, zakładającą emisję spotu reklamowego zarówno w TVP1 lub TVP2 jak i w TVP Sport.
W przypadku meczów Polaków w fazie grupowej ceny półminutowych reklam kształtują się w TVP1 od 230 tys. zł do 591 tys. zł. Najdroższa jest reklama przy meczu Polska-Argentyna, który odbędzie się 30 listopada o godz. 20.00. Za 30-sekundowy spot po pierwszej połowie meczu w TVP1 trzeba zapłacić 591,6 tys. zł, w TVP Sport - 18,1 tys. zł, co daje w sumie 609,7 tys. zł. Dodatkowo czas reklamowy przy tym spotkaniu w TVP 4K kosztuje 10,6 tys. zł za 30 sekund.
Dołącz do dyskusji: TVP sprzedaje dodatkowe reklamy przy mundialu
etatowy komentatorze co ty nie powiesz?