SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP obniża cennik reklamowy o jedną piątą

W lutowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej spoty są średnio o 20 proc. tańsze niż rok wcześniej. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przed serialem „M jak miłość” i serwisem sportowym po „Wiadomościach”.

Spadek cen w lutowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej wynika ze zmiany sposobu sprzedaży czasu reklamowego. TVP rezygnuje bowiem z tzw. tunelu cenowego, czyli opcji zapewniającej reklamodawcom stałą średnią cenę spotów w każdym miesiącu w zamian za zadeklarowanie odpowiednio dużych wydatków i kupowanie większości reklam z cennika. Ponadto nadawca chce, żeby jego oferta reklamowa była możliwie najbardziej bliska rzeczywistym cenom płaconym przez klientów.

Ogółem w cenniku TVP na luty reklamy są przeciętnie o ok. 20 proc. tańsze niż rok wcześniej. W najdroższych blokach reklamowych obniżki cen są jeszcze większe. I tak za spot przed premierowymi odcinkami „M jak miłość”, za który w lutym ub.r. trzeba było zapłacić nawet 80 tys. zł (wszystkie podane stawki dotyczą reklam 30-sekundowych), obecnie trzeba wydać maksymalnie 52 tys. zł. Natomiast najdroższe reklamy po „Barwach szczęścia” kosztują obecnie 46,5 tys. zł, czyli o 21 tys. zł mniej niż rok wcześniej.

Z kolei w TVP 1 najdroższy jest blok przed serwisem sportowym po głównym wydaniu „Wiadomości”. Spot o tej porze (przy emisji w poniedziałek, wtorek i środę) kosztuje od 49 do 50 tys. zł, podczas gdy w lutym ub.r. trzeba było za niego zapłacić od 56,2 do 56,5 tys. zł. Natomiast cena reklamy przed prognozą pogody w niedzielę wynosi obecnie 47 tys. zł, czyli 12,5 tys. zł mniej niż rok wcześniej.

Wśród najdroższych spotów w cenniku TVP na luty są też reklamy przy transmisji gali „Telekamer Tele Tygodnia”, która po rocznej przerwie wraca na antenę TVP 2 (więcej na ten temat). Za spot przed rozpoczęciem lub po zakończeniu tej relacji trzeba zapłacić 50 tys. zł.

Biuro reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż oferty na luty 13 stycznia. W ub. tygodniu można było kupować spoty z cennika, natomiast w poniedziałek – realizować buking pakietów ratingowych. Dzisiaj rusza buking pakietów KZP.
 

Dołącz do dyskusji: TVP obniża cennik reklamowy o jedną piątą

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Radek
Rynek reklamy nie do końca działa na zasadach tych samych co większość sprzedaży... Jak wspaniałego ruchu by szefowie TVP nie wykonali, jak pięknie by tego w ideologię nie ubrali, ze to nie obniżka tylko zmiana sposobów rozliczania itd...To wtopią. Gołym okiem widać, ze próbują nakrecic ruch, bo się zastój zrobił. Bardzo niebezpieczna operacja bo w reklamie raczej podnosi się ceny wciąż na tym pułapie płatności a nie obniża. Reklamodawcy z takimi budzetami to nie firmy jednoosobowe, w których decyzje najczęściej podejmuje się w oparciu o konkurencyjność cen... Zastój minie w drugimkwartale, a TVP zostanie z kaprysnymi klientami przyzwyczajonymi jak nie do cen pakietowych to do obniżek... Konkurencja tez będzie miała trudniej przez to, a potem w statystykach jeden z drugim imbecyl będzie pokazywał jak to się rynek reklamowy kurczy.
0 0
odpowiedź
User
Mięso
To jest początek fali kryzysu w mediach i udawanej rozkoszy sukcesu zeszłego roku. A to dopiero początek... Kiedy zaczniemy czytać o tym, że firmy przygotowują się do rozpoczęcia potężnej kampanii, wzrastają realne wydatki, no , kiedy ?
0 0
odpowiedź