TVP wskazuje dziennikarzom jak relacjonować kampanię wyborczą. „Odsunięcie od pracy lub audycja znika z anteny”
Zarząd Telewizji Polskiej wytyczył zasady relacjonowania kampanii wyborczych w TVP, które określają wymagania wobec dziennikarzy w czasie kampanii wyborczej oraz referendalnej. Nadawca chce zapewnić równowagę w prezentowaniu różnych stanowisk.
Dokument przypomina dziennikarzom o obowiązku stosowania w praktyce podstawowych aktów prawnych związanych z wyborami i powinnościami mediów oraz zasad etyki dziennikarskiej w telewizji publicznej.
Dziennikarze TVP powinni zachować równy dystans w stosunku do polityków różnych opcji. Dotyczy to zarówno treści zadawanych pytań, jak i zachowań antenowych. Uchwała nakazuje pracownikom wyraźne oddzielenie aktywności wyborczej polityków od ich działalności państwowej, unikania eksponowania elementów, które mogłyby być uznane za ukrytą propagandę wyborczą, a także określają kwestie dotyczące publikacji sondaży wyborczych.
Pracownicy zostali zobowiązani do zapobiegania i przeciwdziałania zachowaniom sprzecznym z prawem lub dobrymi obyczajami. Ci, którzy nie będą przestrzegać wprowadzonych zasad zostaną odsunięci od pracy przy programie lub ich audycja będzie zdjęta z anteny.
Przypomnijmy, że w połowie maja w jednym z odcinków „Bliżej” wyemitowano sondę, w której autorzy pytali widzów: „czy zagłosujesz na kandydata popieranego przez WSI?”. Natomiast prowadzący „Tomasz Lis na żywo” podczas rozmowy z aktorem Tomaszem Karolakiem przytoczył fałszywy wpis, który miał rzekomo pochodzić z twitterowego konta Kingi Dudy. Za obie sytuacje przepraszał zarząd Telewizji Polskiej (więcej na ten temat).
>>> Zasady relacjonowania kampanii wyborczych w Telewizji Polskiej S.A. (cała uchwała na drugiej stronie artykułu)
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP wskazuje dziennikarzom jak relacjonować kampanię wyborczą. „Odsunięcie od pracy lub audycja znika z anteny”