TVP1 i TVP2 ostro w dół w marcu, TVN przed Polsatem w grupie komercyjnej
W marcu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym pozostała TVP1, ale w grupie komercyjnej pierwszą pozycję utrzymała stacja TVN przed Polsatem. Spory wzrost zanotowała TV Puls, a mocno spadł udział Czwórki.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem marca 2013 roku zmniejszył się o 9,07 proc. i wyniósł 13,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji znalazł się TVN, którego udział zmalał o 4,80 proc. i wyniósł 12,68 proc. Na podium jest jeszcze Polsat z wynikiem na poziomie 12,44 proc., o 4,67 proc. niższym niż rok wcześniej. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł tylko 9,71 proc. Stacja ta zanotowała też największy spadek wśród stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę” - było to 11,73 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 52,14 proc. do 48,26 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,13 proc. do 3,41 proc. Oczko niżej znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 7,29 proc. i wyniósł 3,41 proc.
Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który spadł z miejsca szóstego na dziewiąte. Zanotował on spadek o 18,39 proc., a jego wynik to 2,53 proc.
Wszyscy 4+ | Marzec | |
2013 | 2014 | |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVP1 | 14,77% | 13,43% |
TVN | 13,32% | 12,68% |
Polsat | 13,05% | 12,44% |
TVP2 | 11,00% | 9,71% |
TVN7 [RTL7] | 3,52% | 3,41% |
TV PULS [PULS] | 2,88% | 3,09% |
TVN24 | 3,05% | 3,08% |
TVP INFO [TVP3] | 3,03% | 2,86% |
TV4 | 3,10% | 2,53% |
Polsat2 | 1,72% | 1,51% |
TVP Seriale | 0,83% | 1,34% |
Polsat News | 1,06% | 1,28% |
TTV - Twoja Telewizja | 0,86% | 1,22% |
Puls 2 | 0,81% | 1,19% |
TVP Regionalna | 0,00% | 0,97% |
TV6 | 0,49% | 0,91% |
TVP Rozrywka | 0,00% | 0,80% |
Polo TV | 0,59% | 0,80% |
Discovery | 0,70% | 0,79% |
TVP ABC | 0,00% | 0,78% |
ATM Rozrywka | 0,61% | 0,68% |
TVN Style | 0,61% | 0,64% |
Nickelodeon | 0,70% | 0,60% |
Eurosport | 0,83% | 0,58% |
Nick Jr | 0,27% | 0,57% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 ostro w dół w marcu, TVN przed Polsatem w grupie komercyjnej