SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział „wielkiej czwórki” spadł poniżej 45 proc.

W 2015 roku liderem rynku telewizyjnego pozostała TVP1, natomiast w grupie komercyjnej kolejny rok z rzędu wygrał Polsat. Mocno do góry poszły wyniki naziemnych stacji Stopklatka TV, TV6 oraz TVP Info.

Pozycję lidera rynku telewizyjnego w 2015 roku udało się utrzymać Jedynce. Średni udział publicznej stacji wzrósł o 0,08 proc. do 12,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu ponownie znalazł się Polsat, którego udział w 2015 roku zmalał o 2,03 proc. Jego wynik uplasował się na poziomie 11,60 proc. Ostatnie miejsce na podium zajął TVN z udziałem wynoszącym 10,65 proc. po spadku o 8,82  proc. - największym w czołówce rankingu.

Bez zmian na czwartej pozycji zestawienia znalazła się TVP2, której średni wynik zmalał w ub.r. o 7,33 proc. do 8,72 proc.

Łączny udział tzw. wielkiej czwórki w 2015 roku wyniósł 43,25 proc., podczas gdy w 2014 roku było to 45,2 proc.

Na piątej pozycji znalazła się stacja informacyjna TVP Info, notująca wzrost aż o 22,73 proc. Jej udział w ub.r. uplasował się na poziomie 3,51 proc.

Trzy kolejne miejsca zajęły: TVN7 (3,30 proc. udziału, spadek o 6,52 proc.), TV4 (3,27 proc., + 22,01 proc.) i TVN24 (3,22 proc., + 7,69 proc.)  Ten ostatni kanał był najwyżej sklasyfikowaną stację kablowo-satelitarną. Na dziewiątej lokacie znalazła się TV Puls (3,09 proc., - 0,64 proc.), oczko niżej był Puls 2 (1,62 proc., +6,58 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu top 20 stacji w 2015 roku zanotowała będąca na miejscu 18. Stopklatka TV, której udział wzrósł aż o 46,67 proc. i wyniósł 0,88 proc. Kanał ten ruszył jednak dopiero 15 marca 2014 roku. Z kolei najwięcej stracił będący na 11. miejscu Polsat 2 - jego udział spadł o 13,69 proc. do 1,45 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

2014

2015

stacja

SHR %

SHR %

TVP1

12,27%

12,28%

Polsat

11,84%

11,60%

TVN

11,68%

10,65%

TVP2

9,41%

8,72%

TVP INFO

2,86%

3,51%

TVN7

3,53%

3,30%

TV4

2,68%

3,27%

TVN24

2,99%

3,22%

TV PULS

3,11%

3,09%

Puls 2

1,52%

1,62%

Polsat2

1,68%

1,45%

TTV

1,30%

1,45%

TVP Seriale

1,44%

1,40%

TV6

0,97%

1,23%

TVP Rozrywka

0,93%

1,14%

Polsat News

1,08%

1,08%

TVP Regionalna

1,09%

1,05%

Stopklatka

0,60%

0,88%

Polo TV

0,76%

0,86%

Nickelodeon

0,66%

0,74%

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera w 2015 roku drugi rok z rzędu należała do Polsatu. Kanał ten jednak zanotował spadek udziału o 0,68 proc. do 13,21 proc. Na drugiej pozycji pozostał TVN. Jego średni wynik zmalał o 4,09 proc. i wyniósł 12,42 proc.

Najwięcej (7,49 proc.) wśród głównych kanałów straciła Jedynka, będąca na trzeciej pozycji. Jej średni udział to 8,40 proc. Plasująca się oczko niżej Dwójka zanotowała spadek wyniku o 5,75 proc. do 7,71 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w 2015 roku w grupie 16-49 uplasował się na poziomie 41,74 proc. względem 43,51 proc. rok wcześniej.

Piąta lokata w tym zestawieniu należała do TV Puls, notującej tutaj wzrost udziału o 3,63 proc. do 3,71 proc. Kolejne miejsca zajęły: TV4 (3,67 proc. udziału, wzrost 27,43 proc.) i TVN7 (3,44 proc., + 2,99 proc.).

Największy wzrost w grupie komercyjnej (wynoszący 50,79 proc.) w 2015 roku zanotowała także Stopklatka TV, zaś liderem spadku był Polsat 2 (stracił on 17,92 proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PL

16-49

2014

2015

stacja

SHR %

SHR %

Polsat

13,30%

13,21%

TVN

12,95%

12,42%

TVP1

9,08%

8,40%

TVP2

8,18%

7,71%

TV PULS

3,58%

3,71%

TV4

2,88%

3,67%

TVN7

3,34%

3,44%

TVN24

2,38%

2,49%

Puls 2

1,58%

1,86%

TTV

1,45%

1,72%

TVP Seriale

1,55%

1,56%

TVP INFO

1,11%

1,52%

TV6

1,09%

1,51%

Polsat2

1,73%

1,42%

Polo TV

1,12%

1,34%

TVP Rozrywka

0,87%

1,08%

Stopklatka

0,63%

0,95%

Eska TV

1,07%

0,92%

TVN Style

0,90%

0,90%

ATM Rozrywka

0,85%

0,84%

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział „wielkiej czwórki” spadł poniżej 45 proc.

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Żal
Za rok TVN zejdzie poniżej 10 procent. Choć nie wiem, czy to w czymś pomoże. Stacja musi zatrudnić mądrzejszych ludzi, co to zrozumieją, że "ich" celebrytów niewiele osób chce oglądać, więc wpychanie ich na siłę wszędzie nie jest dobrym pomysłem...
0 0
odpowiedź
User
puls tv
Włącz TV Puls nie czekaj
0 0
odpowiedź
User
puls tv
Najciekawsze filmy dla całej rodziny tylko w Tv Puls
0 0
odpowiedź