TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.
W lutym br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN, który w połowie miesiąca wprowadził nową ramówkę. Ratingowym hitem był serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2016 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem lutego 2015 roku spadł o 4,25 proc. i wyniósł 12,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 0,37 proc. do 10,79 proc. Stacja ta w połowie lutego br. wprowadziła wiosenną ramówkę. Z kolei na ostatnią lokatę podium spadł Polsat. Jego wynik w porównaniu do lutego 2015 roku zmalał o 3,76 proc. do 10,74 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,61 proc. udziału; w dół o 9,18 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,18 proc. w lutym 2015 roku do 42,31 proc. w lutym 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,44 proc., po wzroście o 21,99 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,34 proc.; wzrost o 4,38 proc.), TV4 (3,29 proc.; do góry o 7,87 proc.), TV Puls (3,22 proc.; bez zmian), TVN7 (2,98 proc.; - 10,78 proc. najbardziej w pierwszej dziesiątce rankingu) i TTV (1,70 proc.; + 25 proc. - największy w top 10).
Wszyscy 4+ | 01.02-29.02.2015 r. | 01.02-29.02.2016 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 914 189 | 12,71% | 858 278 | 12,17% |
2 | TVN | 778 784 | 10,83% | 760 571 | 10,79% |
3 | Polsat | 802 307 | 11,16% | 757 211 | 10,74% |
4 | TVP2 | 681 528 | 9,48% | 606 986 | 8,61% |
5 | TVN24 | 202 441 | 2,82% | 242 834 | 3,44% |
6 | TVP INFO | 229 976 | 3,20% | 235 817 | 3,34% |
7 | TV4 | 218 997 | 3,05% | 232 195 | 3,29% |
8 | TV PULS | 231 321 | 3,22% | 226 792 | 3,22% |
9 | TVN7 | 240 524 | 3,34% | 209 918 | 2,98% |
10 | TTV | 97 474 | 1,36% | 120 176 | 1,70% |
11 | Puls 2 | 125 207 | 1,74% | 120 152 | 1,70% |
12 | TV6 | 88 043 | 1,22% | 117 321 | 1,66% |
13 | TVP Seriale | 98 582 | 1,37% | 99 355 | 1,41% |
14 | Polsat2 | 105 590 | 1,47% | 99 064 | 1,40% |
15 | TVP Rozrywka | 78 844 | 1,10% | 79 497 | 1,13% |
16 | Polsat News | 70 209 | 0,98% | 68 678 | 0,97% |
17 | TVP3 | 70 449 | 0,98% | 68 653 | 0,97% |
18 | Stopklatka | 64 977 | 0,90% | 67 589 | 0,96% |
19 | TVP ABC | 51 752 | 0,72% | 61 870 | 0,88% |
20 | Polo TV | 58 075 | 0,81% | 57 540 | 0,82% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,34 proc., po wzroście o 9,17 proc. Warto dodać, że już w połowie lutego stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki (więcej na ten temat).
Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 4,21 proc. do 12,74 proc.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,98 proc udziału; w dół o 6,88 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,39 proc., - 9,88 proc. - największy spadek w top 10).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała TTV - było to 22,70 proc. do 2 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.02-29.02.2015 r. | 01.02-29.02.2016 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 344 665 | 12,22% | 360 227 | 13,34% |
2 | Polsat | 375 010 | 13,30% | 343 828 | 12,74% |
3 | TVP1 | 241 582 | 8,57% | 215 558 | 7,98% |
4 | TVP2 | 231 328 | 8,20% | 199 574 | 7,39% |
5 | TV4 | 96 078 | 3,41% | 101 415 | 3,76% |
6 | TV PULS | 112 571 | 3,99% | 98 488 | 3,65% |
7 | TVN7 | 89 162 | 3,16% | 84 135 | 3,12% |
8 | TVN24 | 62 730 | 2,22% | 62 828 | 2,33% |
9 | TTV | 45 950 | 1,63% | 53 983 | 2,00% |
10 | Puls 2 | 56 767 | 2,01% | 53 977 | 2,00% |
11 | TV6 | 43 562 | 1,54% | 53 444 | 1,98% |
12 | TVP Seriale | 40 953 | 1,45% | 48 438 | 1,79% |
13 | Polsat2 | 40 950 | 1,45% | 36 674 | 1,36% |
14 | Polo TV | 34 955 | 1,24% | 36 646 | 1,36% |
15 | TVP INFO | 36 854 | 1,31% | 33 925 | 1,26% |
16 | TVP Rozrywka | 26 896 | 0,95% | 29 591 | 1,10% |
17 | ATM Rozrywka | 22 320 | 0,79% | 26 187 | 0,97% |
18 | Stopklatka | 27 103 | 0,96% | 25 195 | 0,93% |
19 | Fokus TV | 19 179 | 0,68% | 24 801 | 0,92% |
20 | TVN Style | 24 401 | 0,87% | 23 231 | 0,86% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w lutym. TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. Udział „wielkiej czwórki” zmalał do 42,31 proc.
TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Sport, TVP Historia i TVP Kultura to moje ulubione programy TVP.
W TVP Rozrywka brakuje filmów i seriali komediowych.
Z mediów prywatnych lubię oglądać Polsat, TV Puls i TV 4.