Twitch dominuje wśród fanów gier komputerowych. Ponad 2,7 mld godzin streamingu w drugim kwartale 2019
W II kwartale 2019 roku internauci na całym świecie spędzili 3,77 mld godzin na oglądaniu streamingu z gier wideo - wynika z badań firmy analitycznej StreamElements. Widzów zyskały wszystkie największe platformy z relacjami z gier na żywo, dominującą pozycję na rynku umocnił Twitch, który zarejestrował 2,72 mld godzin streamingu.
Z raportu StreamElements wynika, że w II kwartale br. użytkownicy platform oferujących streaming z gier wideo globalnie spędzili przy oglądaniu bezpośrednich relacji z rozgrywek 3,77 mld godzin.
Zdecydowanym liderem rynku jest platforma Twitch, która w 2014 r. została kupiona przez koncern Amazon za 970 mln dol. W raportowanym kwartale użytkownicy Twitcha oglądali streamingi z gier przez 2,72 mld godzin, co daje serwisowi udział w całym rynku na poziomie 72,2 proc.
Na 2. miejscu znalazła się platforma YouTube Live (735,54 mln godzin) posiadająca 19,5 proc. udziału w rynku, a podium zamyka Facebook Gaming (197,76 mln godzin) z udziałem na poziomie 5,3 proc.
Jak wskazuje raport StreamElements 75 proc. oglądalności streamingu w serwisie Twitch generuje ok. 5 tys. najpopularniejszych kanałów na tej platformie.
Wśród gier, z których relacje na żywo są najchętniej oglądane na szczycie wciąż znajduje się Fortnite, która wyprzedza League of Legends oraz Grand Theft Auto V.
Dołącz do dyskusji: Twitch dominuje wśród fanów gier komputerowych. Ponad 2,7 mld godzin streamingu w drugim kwartale 2019