Twitter testuje nowy format reklamowy Promoted Tweet Carousel
Twitter rozpoczął testy nowego formatu reklamowego Promoted Tweet Carousel. Będzie pozwalał on na umieszczanie w formie przewijanej karuzeli treści zarówno od marek, jak i użytkowników serwisu. Wśród pierwszych użytkowników nowej opcji są Disney i Volvo.
Na oficjalnym blogu Twitter poinformował, że Promoted Tweet Carousel da reklamodawcom nowe możliwości opowiadania użytkownikom interesujących historii za pomocą angażującego sposobu komunikacji.
Nowy format reklam ma postać karuzeli, którą użytkownik przewija palcem w poziomie. Na karuzelę ma się składać kilka różnych tweetów, które mogą mieć postać tekstu, zdjęć lub materiału wideo.
— Twitter Advertising (@TwitterAds) 3 czerwca 2016
Twitter podkreśla, że wśród reklamowanych przez markę treści mogą się znaleźć zarówno jej własne materiały, jak i wpisy na temat firmy i jej produktów pochodzące od użytkowników serwisu. W tym drugim wypadku konieczne jest porozumienie i zgoda konkretnego internauty na wykorzystanie jego tweetów w kampanii.
— Twitter Advertising (@TwitterAds) 3 czerwca 2016
Na razie Promoted Tweet Carousel ma charakter pilotażowy i jest kierowany do kilku wybranych partnerów. Są wśród nich Disney i Volvo. Pierwsza z marek za pomocą nowego formatu reklamuje wprowadzany do kin film „The BFG”, Volvo zaś prowadzi działania wizerunkowe. Na razie nie wiadomo dokładnie kiedy Promoted Tweet Carousel zostanie udostępniony szeroko odbiorcom.
— Twitter Advertising (@TwitterAds) 3 czerwca 2016
W pierwszym kwartale br. Twitter zanotował 80 mln dol. straty i 595 mln dol. przychodu. Liczba aktywnych użytkowników serwisu sięgnęła 310 mln. Aby przyciągnąć więcej internautów, portal zapowiedział ostatnio wykluczenie z limitu 140 znaków linków i multimediów.
Dołącz do dyskusji: Twitter testuje nowy format reklamowy Promoted Tweet Carousel