Twitter zarabia 40 proc. mniej z reklam, stracił ponad 500 klientów
Od przejęcia Twittera przez Elona Muska aktywności reklamowe na platformie wstrzymało ponad 500 marketerów, w konsekwencji przychody z reklam zmalały rok do roku o 40 proc. - poinformowano pracowników platformy.
Według ustaleń amerykańskich serwisów The Information i Platformer w czwartek Siddharth Rao, szef zespołu informatyków pracujących przy technologiach marketingowych Twittera, poinformował, że poprzedniego dnia przychody reklamowe platformy były o 40 proc. niższe niż analogicznego dnia rok wcześniej.
Nie przekazał danych z dłuższego okresu, przy czym nie zastrzegł, że w środę przychody reklamowe były wyjątkowo niskie lub wysokie.
Natomiast z prezentacji pracownicy dowiedzieli się, że od przejęcia Twittera przez Elona Muska aktywności reklamowe na platformie wstrzymało ponad 500 wcześniejszych klientów. Takie decyzje ogłosiła spora grupa globalnych podmiotów z różnych branż, m.in. Audi i Pfizer, taki ruch rekomendowało swoim klientom kilka koncernów marketingowych, w tym Omnicom.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Według danych firmy Pathmatics z końcówki listopada przez poprzednie dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę przychody reklamowe Twittera spadły rok do roku o 15 proc.
Sprzedaż reklam zapewniała w ostatnich latach ponad 90 proc. przychodów Twittera. W drugim kwartale ub.r. wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-elon-musk-akcje-tesli-splata-zadluzenia ##
Kolejnych danych finansowych nie opublikowano, ponieważ Twitter po przejęciu przez Elona Muska został wycofany z amerykańskiej giełdy.
Elon Musk dziękował wracającym reklamodawcom
Na początku grudnia dział sprzedażowy Twittera wysłał agencjom mediowym ofertę, w ramach której przy wydaniu na platformie od 500 tys. do 1 mln dolarów klient dostawał gratis emisję reklam za drugie tyle.
Na platformę z reklamami wróciły m.in. Amazon i Apple. Natomiast Elon Musk podkreślił, że liczba wyświetleń wpisów zawierających mowę nienawiści zmalała z ok. 10 mln na początku listopada do 2,5-3 mln. Podziękował reklamodawcom za to, że znów promują się na platformie.
W pierwszej połowie grudnia Twitter zaczął ponownie oferować opcję subskrypcyjną Blue, wycofaną miesiąc temu po tym jak wykorzystywaną ją do tworzenia fałszywych profili. Taka funkcjonalność kosztuje miesięcznie 8 dolarów w wersji przeglądarkowej, a 11 dolarów w aplikacji na iOS.
Zapowiedziano, że niebawem użytkownicy Blue będą mogli zamieszczać dłuższe wideo, nie będą oglądali połowy reklam, a ich wpisy będą wyświetlane wyżej.
Natomiast na początku stycznia Twitter zapowiedział poluzowanie swoich wytycznych dotyczących reklam politycznych, na razie w USA. Takie reklamy były zakazane na platformie od listopada 2019 roku.
Dołącz do dyskusji: Twitter zarabia 40 proc. mniej z reklam, stracił ponad 500 klientów