„Twój Styl” na czele pism luksusowych po trzech kwartałach 2014, traci „Harper’s Bazaar”
W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był magazyn „Twój Styl”. Jedyny wzrost odnotował „Cosmopolitan”, a najwięcej stracił „Harper’s Bazaar”.
Najchętniej kupowanym luksusowym pismem w Polsce pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 201 017 egz., po spadku względem analogicznego okresu 2013 roku o 5,60 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z szóstej na drugą lokatę awansował magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 94 809 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się o 11,78 proc. - był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Trzecia pozycja należała do miesięcznika shoppingowego „Avanti” (Agora), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 21,66 proc. i wyniósł 94 667 egz.
Miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem, znalazł się w zestawieniu na miejscu szóstym. Średnia sprzedaż ogółem jego wydań w okresie od marca do września br. wyniosła 79 237 egz.
Najwięcej stracił miesięcznik „Harper’s Bazaar” (Marquard Media Polska), który w zestawieniu spadł z miejsca 11. na 14. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 31 565 egz., po spadku o 24,39 proc. Magazyn ten zadebiutował na rynku w lutym ub.r.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 297 492 | 202 336 | 201 017 | 313 400 | 213 278 | 212 937 |
Cosmopolitan | 160 000 | 94 809 | 94 809 | 150 500 | 84 933 | 84 814 |
Avanti | 167 471 | 95 035 | 94 667 | 199 367 | 120 929 | 120 839 |
Joy | 160 000 | 95 131 | 92 905 | 160 000 | 93 114 | 93 109 |
Pani | 140 296 | 80 569 | 80 396 | 148 863 | 89 327 | 88 855 |
Wysokie Obcasy Extra | 144 876 | 85 259 | 79 237 | - | - | - |
Zwierciadło | 138 473 | 78 979 | 78 976 | 141 333 | 83 985 | 83 985 |
Glamour | 140 467 | 74 731 | 74 094 | 185 584 | 93 802 | 93 795 |
Hot Moda & Shopping | 130 000 | 61 895 | 61 883 | 135 714 | 72 183 | 72 170 |
Elle | 105 535 | 59 811 | 57 796 | 115 753 | 62 606 | 60 551 |
In Style - Edycja Polska | 107 469 | 55 627 | 48 123 | 119 333 | 52 253 | 52 253 |
Uroda | 78 365 | 34 372 | 33 585 | 87 604 | 42 614 | 36 170 |
Harpers Bazaar | 64 759 | 31 565 | 31 565 | 92 942 | 41 751 | 41 745 |
Shape | 48 667 | 29 550 | 29 430 | 44 661 | 31 380 | 31 380 |
We wrześniu 2014 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 5,19 proc. do 205 710 egz. Drugie miejsce należało do „Avanti” (109 395 egz.; spadek o 12,77 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął magazyn „Joy” (Marquard Media Polska; 108 694 egz.; - 11,49 proc.).
Największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 112,18 proc. do 43 900 egz.) pochwalić się mogło tutaj „Shape” (Marquard Media Polska). Z kolei największy spadek odnotował miesięcznik „In Style” (Grupa Burda) - było to 21,34 proc. do 45 951 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 289 938 | 207 064 | 205 710 | 301 020 | 218 390 | 216 959 |
Avanti | 190 000 | 109 761 | 109 395 | 215 000 | 125 467 | 125 411 |
Joy | 160 000 | 108 694 | 108 694 | 180 000 | 122 803 | 122 803 |
Cosmopolitan | 160 000 | 98 304 | 98 304 | 160 000 | 120 353 | 120 353 |
Zwierciadło | 135 000 | 85 704 | 85 704 | 139 000 | 84 992 | 84 992 |
Pani | 138 709 | 83 901 | 83 751 | 149 988 | 92 836 | 92 408 |
Wysokie Obcasy Extra | 130 000 | 83 771 | 77 544 | - | - | - |
Hot Moda | 130 000 | 71 297 | 71 297 | 130 000 | 75 692 | 75 692 |
Glamour | 100 000 | 70 562 | 70 562 | 155 000 | 87 673 | 87 673 |
Elle | 100 000 | 64 892 | 62 892 | 115 000 | 74 390 | 72 390 |
In Style - Edycja Polska | 94 950 | 45 983 | 45 951 | 107 000 | 58 416 | 58 416 |
Shape | 65 000 | 43 900 | 43 900 | 38 000 | 20 690 | 20 690 |
Harpers Bazaar | 59 640 | 29 987 | 29 987 | 80 000 | 34 553 | 34 513 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele pism luksusowych po trzech kwartałach 2014, traci „Harper’s Bazaar”